Beantwoord

Prepaid werkt niet buiten Europa

  • 22 February 2024
  • 2 reacties
  • 36 keer bekeken

Ik heb exact hetzelfde probleem. Na het lezen van dit forum heb ik meer dan 20 euro beltegoed gestort. Het werkt niet. Heel zonde van de 20 euro. Ik vraag me af waarom het nog steeds niet werkt? er staan tarieven voor het bellen in het buitenland. Ik wil simpelweg smsjes kunnen ontvangen of zien wie er gebeld heeft.

 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 23 February 2024, 15:22

Bekijk origineel

2 reacties

Mijn bericht is afgesplitst en daardoor onleesbaar. In een ander topic op het forum werd er beweerd dat je met een prepaid abonnement gebeld kan worden als je 20 euro of meer beltegoed hebt. Ik heb 20 euro gestort, maar ik kan nog steeds niet gebeld worden of berichten ontvangen,

Er staan ook tarieven voor bellen in het buitenland op de website. Nergens blijkt dat dit niet zou kunnen. Ik ben nu wel 25 euro kwijt zonder dat ik gebruik kan maken van dit prepaidabonnement. Waarom kan dit niet?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @DZ85 en welkom bij de KPN Community!

Ik kijk met je mee naar waarom dit niet lukt. Allereerst:

  • Heb je wel bereik daar waar je bent? Probeer met verschillende providers daar te verbinden om te zien of het met een ander beter gaat
  • Heb je de prepaid aansluiting de afgelopen 6 maanden wel gebruikt? Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je 1 keer in de 6 maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en of internetten. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden.
  • Is het activeren van de prepaid simkaart gedaan voordat je naar het buitenland vertrok? 

Mocht dat allemaal niet helpen of niet van toepassing zijn, wil je dan laten weten in welk land je bent en wat er precies gebeurt wanneer iemand je een bericht stuurt of belt? 

Reageer