Beantwoord

Prepaidkaart doet het niet meer: kan niet meer gebeld worden

  • 6 September 2023
  • 11 reacties
  • 217 keer bekeken

Kan iemand mij helpen. Ik heb een telfort prepaid simkaart in mijn auto om het telefoon handsfree systeem correct te laten werken. Dit gebruik ik al sinds jaar en dag. Het nummer is dus ook bij meerdere bekend. 

Vandaag kwam ik er achter dat ik niet meer gebeld kon worden op dit nummer. Nu lijkt het er wel op alsof het niet bestaat. Ik heb echter niets ontvangen met een melding of iets dergelijks. Zelf bel ik er zelden mee maar ik wordt wel veel op dat nummer gebeld. Ook staat er nog een bedrag van ergens in de 60 a 70 (als het niet meer is) euro beltegoed op.

Graag zou ik het nummer actief willen hebben, wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door PeterG 7 September 2023, 22:02

Bekijk origineel

11 reacties

Als je er zelf nooit mee belt wordt het 6 maanden nadat je er voor het laatst zelf mee gebeld hebt, met verbinding, afgesloten voor uitgaande gesprekken. Vanaf dat moment kun je het nog 3 maanden redden met opwaarderen maar die zijn nu ook verstreken. 

Vandaag kwam ik er achter dat ik niet meer gebeld kon worden op dit nummer. 

Het nummer is geheel vervallen.

Bij prepaid kan dat niet hersteld. En volgens de voorwaarden wordt resterend beltegoed ook niet vergoed. 

Maar waarom belde je zelf nooit met nog zo'n € 60 tegoed? Dat was genoeg geweest om het nummer nog vele jaren in de lucht te houden. 

We zullen Maxima maar quoten "dat was een beetje...".

Dat wordt dus echt een nieuw nummer voor de auto. Dat kan nu niet anders meer.

Ik belde er idd zelden mee.... maar omdat ik steeds moest opwaarderen is het tegoed zo opgelopen. 

Maxima mag je quoten hoor... maar ben er voornamelijk op bereikbaar voor mijn werk omdat ik veel onderweg ben. Vandaar dat ik er zelf zelden mee bel. Maar je wordt wel verplicht er iedere keer maar bij te storten. En als je er dan een behoorlijk saldo op hebt staan zegt KPN zonder enkele waarschuwing "bedankt dat steken we in onze broekzak" Ik vind het eigenlijk gewoon diefstal. Ik heb er toch voor betaald...... 

Doorlooptijd is mij bekend. Maar zover ik weet krijg je eerst wel een notificatie alvorens je nummer ineens weg is. Maar ik heb niets gekregen geen enkele notificatie. Ook hebben veel klanten dat nummer en ik wil het echt terug hebben.

Is hier misschien iemand die kan kijken wat er nu eigenlijk aan de hand is?

Bijstorten is niet verplicht. Mits je maar "regelmatig" er zelf mee belt.

Ik heb ook een prepaid waarop ik voornamelijk op gebeld wordt. 1 x in de paar maanden bel ik ermee naar m'n gewone 06 en hou de verbinding 15 seconden open. Dan is de geldigheid weer verlengd. 

Zo doe ik soms wel bijna 3 jaar met 10 euro. Voordat ik dan dus weer een tientje stort.

Notificatie krijg je via SMS. Wordt getracht af te leveren gedurende 1 week met steeds grotere intervallen. Maar als dan de auto en dus de telefoon uit staat.... dat was er dus aan de hand.

Je hebt zelfs de 3 maanden lange hint gemist dat je zelf niet meer kunt bellen. 

Van een geheel opgeheven prepaid is geen geschiedenis meer. 

Je zult toch echt aan een nieuw nummer moeten. Daar kom je niet onderuit; hoeveel vragen je ook stelt. 

En dan wel elke paar maanden even een kort gesprek zelf opzetten. Kan je héél lang doen met 'beetje' beltegoed. 

Wil je helemaal niet dat het zo kan vervallen neem dan een klein abonnementje. Kijk daarvoor eens bij Simyo.nl. 

En.... als de telefoon in je auto alleen nog gsm / 2G is dan kan je die ook nog maar 14 maanden gebruiken. Per 1 december 2024 schakelt kpn als laatste provider gsm / 2G uit.

Is er iemand van KPN die kan kijken wat hij of zij kan betekenen voor me. Zoals al eerder aangegeven het gaat om behoorlijk wat beltegoed. Los van dat zou ik het liefst het nummer gewoon tweug willen. Dit is in mijn ogen echt diefstal. 

Dus ik wil het nummer gewoon terug of ik wil het beltegoed terug van KPN. Graag een reactie van KPN.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Bavell, welkom! Zou je het betreffende 06-nummer in je profiel willen zetten? Ik kijk er graag met je naar. Wel wil ik bij voorbaat aangeven dat de kans dat Peter het niet bij het rechte einde heeft, heel erg klein is. Dus ik ben bang dat ik vrij weinig voor je kan betekenen. Laat je het even weten als je je profiel aangevuld hebt?

Heel erg bedankt Marcia. Ik heb het nummer toegevoegd. 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt. Ik zie dat er in mei een sms uitgegaan is dat de simkaart 6 maanden niet is gebruikt (Je hebt je prepaid simkaart langer dan 6 maanden niet gebruikt. Je beltegoed is daarom geblokkeerd. Je kan je prepaid tegoed deblokkeren door je beltegoed op te waarderen of een bundel te kopen). Naar aanleiding daarvan is er niet opgewaardeerd en dat is de reden dat per september de simkaart inderdaad definitief is geblokkeerd. Met als gevolg dat je er geen gebruik meer van kunt maken. Ik kan deze simkaart helaas niet opnieuw activeren. 

@Marcia_ Bedankt voor het nazoeken. Is er een mogelijkheid om het tegoed wat er nog opstond terug te krijgen? Dat was namelijk een aanzienlijk bedrag.

En is het mogelijk om dat nummer nog terug te krijgen? Hetzij via een nieuw simkaartje of abonnement? 

Reputatie 7
Badge +30

Nee, dit tegoed is verdwenen. Wij vergoeden dit niet en hevelen het helaas ook niet over naar een nieuw/ander nummer. 

@Marcia_ is het wel mogelijk om een abonnement of ander prepaid af te sluiten en het nummer te behouden op die manier?

Reputatie 7
Badge +30

Het spijt me dat ik alweer ‘nee’ moet verkopen, maar als een nummer na 9 maanden opgeheven wordt, dan is zowel het tegoed als ook het betreffende telefoonnummer niet meer terug te vragen. Het telefoonnummer wordt een aantal maanden vastgehouden en komt dan opnieuw in de poule terecht. We kunnen deze niet handmatig koppelen aan een abonnement of prepaid.

Reageer