Beantwoord

prepaidnummer in de telefoongids

  • 9 October 2020
  • 7 reacties
  • 119 keer bekeken

Graag aangeven hoe ik mijn mobiele nummer van GSM van KPN prepay in de telefoongidsen krijg 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 15 October 2020, 09:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

https://www.mijnnummervermelding.nl/

Helaas 

mijn nummer is daar niet bekend 

het zal via KPN moeten gaan 

maar hoe?

Dat vermoede ik al, en daarom wachtte ik even met een reactie, de telecom aanbieder moet het daar eerst aanmelden en dan kun je de gegevens verder zelf wijzigen, maar hoe en of dat gaat met een vooraf betaald iets daar ben ik ook benieuwd naar.

Mijn vooraf betaalde “vast” cq voip nummer (lokaal netnummer / niet-kpn) kan ik wel wijzigen bij mijn mijnnummervermelding, maar die staat wel op naam geregistreerd, hou is dat bij jouw nummer ?

Prepaidnummers komen/kunnen niet in nummersgidsen te staan omdat de eigenaar niet bekend is.

Alleen postpaid-nummers kunnen vermeld worden.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Mrmvwsr, welkom op het forum! Het is helaas niet mogelijk om een prepaidnummer in de gids op te nemen. Voor een gidsvermelding is het nodig een nummer aan een adres te koppelen. Bij een prepaidnummer bestaat zo'n koppeling niet. 

Indien er een vaste telefoonlijn is kan het prepaidnummer wel als extra vermelding worden opgenomen bij de gegevens van het vaste net. Daarvoor is het nodig om contact op te nemen met DTG (klantenservice). Hopelijk is het zo duidelijk, laat het anders weten 🙂

Maar zelfde nummer stond jarenlang wel in papieren gids toch 

gelukkig sta ik er in met vaste nummer en met mijn IPhone nummer 

gsm prepay is nodig voor tweetrapsverificatiesms 

doe je alles met 1 smartphone dan ben je snel……....

https://www.mijnnummervermelding.nl/

Helaas 

mijn nummer is daar niet bekend 

het zal via KPN moeten gaan 

maar hoe?


Ik heb mijn vooraf betaalde SIMYO (=kpn) mobiel getest en dat werkt, althans de controle code komt aan per sms.

Maar die staat inderdaad wel geregistreerd op naam, (en adres ?).

 

Het zou ook niet logisch zijn nmi om mensen die bewust en om goede redenen geen abonnement willen of kunnen hebben uit te sluiten van de gidsvermelding. Met goede reden bedoel ik de kosten en met name de kosten die je niet in de hand kan hebben in bepaalde gevallen, telefoon gestolen, of geniepige betaalnummers, zelfbescherming, enzzz.