Beantwoord

PUKcode niet bekend prepaid simkaart

  • 25 January 2021
  • 10 reacties
  • 180 keer bekeken

Goedemiddag,

Mijn vader van 80 kan zijn mobiele telefoon niet meer gebruiken. Onderzoek wijst uit dat het toestel om een PUK-code vraagt. In dit toestel zit een een prepaid simkaart van KPN. Hij kent deze code niet, laat staan dat hij weet wat een PUK code is.

Deze kaart is vermoedelijk 20 jaar geleden verkregen en hij heeft geen idee of daar e.e.a. bijgeleverd was zoals informatie over een PUK code. Althans hij kan dit niet meer vinden.

 

Hoe is deze op te vragen/verkrijgen?

 

Met vriendelijke groet,

Hugo

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 30 January 2021, 19:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Rien1940 

Als je 3 keer een onjuiste pincode hebt ingetoetst, wordt je toestel inderdaad geblokkeerd. Je hebt dan een pukcode nodig om je toestel te ontgrendelen.

De pukcode kan opgevraagd worden via een formulier op deze pagina: Pukcode aanvragen | KPN. Daarbij is alleen 06-nummer en simkaartnummer nodig.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Rien1940 laat je even weten of het met het advies van @RBxx gelukt is? Zo niet zou ik je willen vragen je profiel aan te vullen en het hier te laten weten. 

Beste Bram,

 

Mijn excuses dat ik wat laat reageer. Ik was niet in de gelegenheid om eerder te reageren.

 

Ik heb het formulier ingevuld. Maar kreeg een boodschap dat het mobiele nummer en simkaart nummer niet bekend was.

Achter op de simkaart stond overigens geen nummer. Ik heb hiervoor het  ICCID-nummer uitgelezen op zijn toestel.

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met het profiel aanvullen. Welke informatie moet hier worden aangevuld?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Rien1940 ,

Bram heeft 06-nummer en simkaartnummer nodig. Zet dat in het veld “Persoonlijke opmerkingen” van je forum profiel 

Het simkaartnummer is een deel van het ICCID nummer.

Het nummer dat je vindt, is meestal 19-cijferig en je hebt er maar 8 nodig. Die krijg je als volgt:

  • De eerste 6 cijfers (893108) zijn standaard voor KPN
  • De 2 nummers daarna heb je nodig
  • De 4 nummers daaropvolgend kan je ook weglaten
  • De 6 cijfers daarna maken jouw 8-cijferige simkaartnummer compleet

Hieronder een voorbeeld:  het simkaartnummer is hier dus 12345678.

ICCID 893108 12 0000 345678 0

Beste Ruud, ik het profiel aangepast.

Het formulier invullen lukt nog steeds niet.

Reputatie 7
Badge +21

Ok duidelijk Hugo, dan is het wachten op @Bram_ 

Beste @Bram_ ,

Zie jij nog mogelijkheden om de PUK te achterhalen?

 

Groeten Hugo

Reputatie 6
Badge +6

Beste @Bram_ ,

Zie jij nog mogelijkheden om de PUK te achterhalen?

 

Groeten Hugo


Volgens mij hebben ze het een beetje druk.

Maar een moderator kan sowieso de puk code voor je inzien, even geduld dus nog.

Reputatie 7
Badge +17

@Misja20 ik heb de code naar @Rien1940 via privébericht. Ben pardoes vergeten hier een update te doen. Kan wel vertellen dat het mobieltje ondertussen weer gewoon gebruikt kan worden!:relaxed:

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor de update @Bram_ .

Nog even een vraag over de vertaalslag (ICCID → simkaartnummer) die ik hierboven aangaf.

Klopt die nog steeds (en ook in dit geval)? Zo ja, dan kan ik dit in de toekomst blijven gebruiken,  (bron)