Beantwoord

Roaming simkaart 1 aanzetten prepaid

  • 31 May 2023
  • 12 reacties
  • 66 keer bekeken

Hallo  in heb altijd een onbeperkt online bundel met internet en 30 min bellen. Nu ga ik binnenkort nasr Frankrijk en werdt mij geadviseerd om roaming aan te zetten maar het lukt mij niet in mijn instellingen. Er staat status roaming simkaart 1 uit en ik krijg dit met geen mogrlikheid aan... kan iemsmd mij hiermee helpen?

Mvg, Mellie

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 5 June 2023, 12:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Mellamelly

Ik kijk graag even met je mee! Zou je daarvoor het betreffende mobiele nummer én je simkaartnummer willen noteren in het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Hoiiii, dank je wel dat je met mij mee wilt kijken..

Ik heb mijn mobiele nummer en simkaartnummer toegevoegd bij mijn profiel.. bij persoonlijke opmerkingen (prive) hopelijk kunt u mij helpen?

Als het u lukt heb ik meteen de vraag of u ook dan even bij mijn kids zou willen kijken... maar dat hoor ik later dan nog wel... misschien kan ik u een prive bericht sturen met hun mobiele nummers en simkaartnummer? 

Dank u wel alvast voor uw hulp en moeite

 

Mvg, Mellie

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Mellamelly!

Als ik de systemen in duik, zie ik dat roaming vanaf onze kant aan staat, er zit dus geen blokkade op de simkaart zelf. 

Wat voor toestel heb je? En hoe staan de roaming instellingen daar precies? Lukt het je wellicht om daar een screenshot van te plaatsen hier? En wat gebeurt er trouwens als je de simkaart in de andere sim-ingang steekt? (je toestel heeft het over sim 1 dus ik doe even de aanname dat je een toestel hebt waar 2 simkaarten in kunnen 😉)

 

Ik heb 2 afbeeldingen toegevoegd…

1 gaat over roaming

En de andere geeft de status weer…

Als ik het in sim2 doe, geeft hij eigenlijk hetzelfde weer..

Reputatie 7
Badge +20

Ah, ik denk eigenlijk dat dit inhoudt dat er nu, op dit moment, geen gebruik wordt gemaakt van roaming. De actuele status van de simkaart wordt hier weergegeven en aangezien je momenteel in Nederland bent, maak je inderdaad geen gebruik van roaming 😊

Roaming staat aan bij ons én in je toestel en zal dus moeten gaan werken zodra je verbinding maakt met een buitenlands netwerk!

Oke, dan ga ik er van uit dat het over een paar dagen goed werkt als ik in Frankrijk ben…

Dus ik hoef niks meer in te stellen? En het zal dus in het buitenland automatisch overschakelen op roaming?

Dank je wel voor het uitzoeken en je reacties…

 

Mvg, Mellie

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga daar ook van uit hoor! Ik heb even gespiekt in mijn Samsung en daar hebben mijn beide simkaarten exact dezelfde status, terwijl ik regelmatig in het buitenland ben en dan zonder problemen gebruik kan maken van roaming 😊

Als je bij ‘netwerkoperators’ kijkt zal je daar waarschijnlijk zien staan dat de automatische selectie aan staat, als dat het geval is zoekt je telefoon telkens uit zichzelf het sterkst beschikbare netwerk. (even als tip: Het kan zijn dat dit problemen op gaat leveren als je in een gebied bent waar de netwerken nogal dun bezaaid zijn. In dat geval kan je dat schuifje omzetten en zelf handmatig een netwerk kiezen. Daar zet je je toestel dan op vast, zodat hij niet meer gaat wisselen naar andere netwerken.)

Een fijne tijd in Frankrijk gewenst!

Dank je wel voor de tip. Dit wist ik niet... ik zal het in de gaten houden... nogmaals dank voor alles.

 

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan 😊

eventjes nog een update van hier…

na afgelopen week in frankrijk te hebben gezeten, werkte het allemaal perfect daar... Nogmaals bedankt voor je hulp en informatie

Reputatie 7
Badge +20

Ah helemaal super, bedankt dat je dit nog even hebt laten weten @Mellamelly 😃

Ik hoop dat je een mooie week gehad hebt daar 😊