Vraag

SIM geblokkeerd in Azerbeidzjan, 6 maanden niet gebruikt

  • 26 March 2023
  • 6 reacties
  • 52 keer bekeken

Hoi,

Ik heb een Nederlands prepaid-nummer en ik zit in Azerbeidzjan. Ik had mijn Sim 6 maanden niet gebruikt maar heb mijn saldo inmiddels opgewaardeerd in de app. Dit ging goed en er staat dat mijn nieuwe saldo geldig is t/m September 2023. Nu belde ik zojuist naar een Nederlands nummer en dit ging goed, alleen werd na ongeveer 2 minuten de verbinding verbroken. Sindsdien kan ik geen enkel nummer meer bellen. 

De melding die ik dan krijg is: U kunt momenteel niet bellen. Wilt u opwaarderen? 

 

Ik heb al geprobeerd: 

  • Apparaat uit- en aanzetten.
  • Verbinden met andere netwerken.

Kunnen jullie mij verder helpen? Dank alvast! 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Toevoeging: ik ontvang sms’jes maar kan deze niet versturen.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Tessa06, welkom op het KPN Forum!

Jouw prepaid simkaart was geblokkeerd doordat je deze 6 maanden niet had gebruikt. Daarna heb je jouw beltegoed opgewaardeerd en kon je het nummer weer gebruiken. Na een kort telefoongesprek is de verbinding weggevallen en nu kan je niks meer. Het klinkt alsof je momenteel door jouw beltegoed heen bent. Je kunt jouw beltegoed controleren door het woord SALDO naar 1266 te sms’en. Dit is gratis en kan je dus altijd doen.

Zo klinkt het inderdaad maar mijn saldo is momenteel €32,39. 

Reputatie 7
Badge +17

Dat is wel bijzonder. Ik neem graag even een kijkje achter de schermen, kijken of ik daar iets geks zie. Wil je jouw forumprofiel aanvullen met jouw 06-nummer en het bijbehorende simkaartnummer? Je kunt deze invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

Ik heb dit inmiddels ingevuld, bij voorbaat alvast dank! 

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie aan mijn kant geen blokkades of andere gekke dingen. Ik zie ook dat er op 27 maart nog sms’jes verstuurd zijn en op 30 maart heb je data verbruikt. Er is dus vanuit ons geen reden dat je niet kunt bellen.