Beantwoord

Simkaart activeren en herkennen lukt niet

  • 11 June 2020
  • 7 reacties
  • 470 keer bekeken

Hallo,

ik had een simkaart van Lycamobile, maar die was te lang niet opgewaardeerd waardoor het nummer verviel. Ik kocht een nieuwe simkaart van KPN. Ik deed hem in mijn telefoon maar de telefoon geeft aan dat de sim niet geregistreerd is. Ik heb op de KPN site geprobeerd om de sim te activeren/registreren maar dat lukt niet omdat hij het nummer niet herkend. 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel gebruik kan maken van de simkaart?
mvg Hannah

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 June 2020, 18:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Olijfboompie, welkom! Je hebt een prepaid simkaart gekocht begrijp ik? Die worden in principe geactiveerd geleverd, dus dit is wel een beetje vreemd. Hoe heb je deze simkaart gekocht? Vul ook je forumprofiel in met 06-nummer en simkaartnummer (mag beide in het veld klantnummer mobiel). Dan kunnen we dit nakijken.

Hallo Erik_, fijn dat u zo snel heeft gereageerd. Ik heb (dacht ik) inderdaad een prepaid simkaart gekocht. Ik heb hem gekocht bij een lokale Trekpleister. Ik heb de nummers ingevuld ik hoop dat het ons iets verder brengt!

Reputatie 7

Hey @olijfboompie, bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Ik kan hieruit opmaken dat het SIM-kaartje dat is gekoppeld aan het nummer is komen te vervallen, oktober vorig jaar. Wanneer heb je dit kaartje precies gekocht?   

Ik heb het simkaartje donderdag 11 juni gekocht.

Hoi @olijfboompie . Ik zou er mee teruggaan naar de trekpleister. Dit is een kaartje dat ‘over datum is' . Wellicht is deze abusievelijk in de winkel blijven liggen.

Het is gelukt, het kaartje was inderdaad over de datum. Heb hem kunnen omruilen, en alles doet het nu goed! Bedankt!

Goed om te lezen! Fijn dat ze het opgelost hebben. 

Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, stel ze gerust.