Simkaart activeren lukt niet

  • 2 July 2021
  • 6 reacties
  • 4353 keer bekeken

Hallo, ik probeer mijn prepaid simkaart te activeren. Heb de simkaart ontvangen per brief. Bij activeren op kpn.com/simkaartactiveren komt al dagen de pop up dat er een technisch probleem is. Wanneer ik het doe via mijn-bestelling.kpn.com/activatie krijg ik te zien dat er geen bestelling te vinden is met mijn gegevens. Wat nu te doen?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo, ik probeer mijn prepaid simkaart te activeren. Heb de simkaart ontvangen per brief. Bij activeren op kpn.com/simkaartactiveren komt al dagen de pop up dat er een technisch probleem is. Wanneer ik het doe via mijn-bestelling.kpn.com/activatie krijg ik te zien dat er geen bestelling te vinden is met mijn gegevens. Wat nu te doen?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MdH1964, welkom hier. 

Wat gek dat het niet lukt te activeren. Maakt niet uit welke browser je probeert? Anders kom ik graag in actie voor je hoor. Zou je dan jouw profiel van nummer en simkaartnummer willen voorzien? Als het om een abonnement gaat, dan zie ik ook graag de naam van de contractant en laatste vier cijfers van het IBAN terug in het profiel. Hoor graag als je de gegevens hebt toegevoegd, dan ga ik aan de slag. 

Hallo Bart Z, fijn dat je reageert. Eerlijk gezegd was ik van plan een andere provider te zoeken.  Ik ben al dagen bezig de kaart te activeren en contact te zoeken met de KPN. Per mail kan niet en per telefoon wordt ik iedere keer doorverwezen naar de site en dan wordt de connectie verbroken.

Ik heb niet geprobeerd om een andere browser te gebruiken. Bij opmerkingen heb ik nu mijn 06 nummer en het simkaartnummer vermeld.

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb er naar gekeken. Ik kan helaas zo de simkaart niet activeren. Het werkt als volgt:

  • Je ontvangt een aparte mail met een activatiecode
  • Simkaart wordt bezorgd via de post
  • Activeer de simkaart via mijn-bestelling.kpn.com/activatie. Daar heb je voor nodig:
    • Simkaartnummer op de brief
      • Het simkaartnummer is al gedeeltelijk ingevuld. De eerste cijfers (893108) hoeft de klant niet in te vullen.
    • Activatiecode in de mail
      • De activatiecode is niet hoofdlettergevoelig.
      • Je hebt geen activatiecode ontvangen, of je bent de code kwijt, dan kan je op mijn-bestelling.kpn.com/activatie kiezen voor “Activatiecode kwijt?” voor het aanvragen van een nieuwe code. De code kan ook in de spam-folder van de email terecht komen.De activatiecode is ook terug te vinden via mijn-bestelling.kpn.com. Hier kan je op inloggen met het ordernummer en de postcode waar de simkaart heen is gestuurd.
        • Op deze pagina moet je wel het volledige simkaartnummer invoeren
        • De postcode is de postcode waarop de simkaart ontvangen is.

Als dit allemaal niet werkt, wil ik je aanraden even naar de winkel te gaan. Of als je belt, blijf dan aan de lijn als je de sms ontvangt. De lijn wordt niet verbroken. 

Dank je wel Bart, dat zal ik gaan proberen.

Fijne dag!

Reputatie 7
Badge +20

Mocht het niet lukken, dan hoor ik dat nog graag.