Vraag

Simkaart geblokkeerd na niet tijdig opwaarderen

  • 26 November 2019
  • 5 reacties
  • 225 keer bekeken

Hallo,
Mijn vader wilde vandaag bellen en toen kwam hij er ineens achter dat hij langer dan 6 maanden niet heeft gebeld, sms't ... Normaal krijgt hij altijd een maand van tevoren een bericht dat hij moet bellen omdat hij anders wordt geblokkeerd. Dit maal is dit niet gebeurd dus kwam het als een verrassing. Gelijk gebeld naar de klanten service en ik heb verteld dat mijn vader niet te veel geld op zijn prepaid wil hebben omdat hij het niet al te vaak gebruikt. Maar zij hebben mij gemeld dat we toch maar moesten opwaarderen. Dit vind ik heel kwalijk want het is niet onze schuld dat we geen melding hebben gehad.

Gelijk geprobeerd op te waarderen, lukte niet. Dus gelijk weer terug gebeld naar jullie, blijkt het dat er storingen zijn met het opwaarderen. Ze heeft mij verteld dat ik alleen in de winkel met een bon kan opwaarderen. Ik heb dit nergens op een pagina terug kunnen lezen en de medewerker was nog bezig met het aanmaken van een bericht voor het systeem en in een keer wordt er opgehangen
Ik ben niet terug gebeld en ik vindt het een zeer kwalijke zaak dat ik hiervoor 2x moet bellen en dat ik voor geen meter wordt geholpen.

Ik zou graag terug gebeld willen worden door de klantenservice om dit op te lossen omdat ik dit geen service vindt!


5 reacties

Badge +19

Ik heb al meerdere berichten over de storing langs zien komen. Een opwaardeerbon in de winkel kopen is de snelste oplossing.

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @Ahermsen, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Op het moment dat het toestel uit staat wanneer het sms'je wordt verzonden (dat er 6 maanden geen gebruik is gemaakt van het simkaartje) dan kan het zijn dat deze niet ontvangen is door het toestel. Helaas kunnen we daar niks aan doen.. Ik begrijp wel dat je vader het nummer graag wil behouden. 

Online opwaarderen zou moeten lukken, maar indien dat toch niet kan dan is de winkel de snelste optie inderdaad. Verder kijk ik graag mee of opwaarderen nog mogelijk is, kan namelijk ook zijn dat het langer dan 9 maanden geleden is dat het nummer gebruikt is? Dan is het namelijk ook niet meer te 'redden' met opwaarderen.

Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam en 06-nummer + simkaartnummer van je vader? Dan kan ik het een en ander controleren.

Ik hoor graag van je!

Hallo @Susan_ ,

Ik heb het forum profiel aangevuld. Ik weet zeker dat het telefoonnummer op te waarderen valt, wanneer wij een telefoon nummer bellen krijgen wij de melding dat we binnen 90 dagen de telefoon moeten opwaarderen.

U verteld dat het op het moment dat het toestel uit staat wanneer het sms'je wordt verzonden het sms'je niet binnen komt. Nu is het zo dat de telefoon van mijn vader de afgelopen maanden niet uit is geweest. Dus lijkt het mij niet dat het hier door komt.

Wel vind ik het jammer dat u niet in gaat op het feit ik slecht wordt geholpen en opgehangen wordt door de klantenservice. Dit is geen goede service en hierdoor heb ik niet de neiging om nog een ander abonnement bij KPN af te sluiten.

Badge +19

Als je nu naar de winkel gaat en een opwaardeerbon koopt ben je over een half uur van het gedoe af en kan je weer leukere dingen gaan doen.  

Reputatie 7
Badge +21

@Ahermsen, je hebt zeker gelijk dat ik in had moeten gaan op de slechte klantbeleving, mijn excuses! Ik wou alleen zo snel mogelijk tot het probleem komen, en was daarop gefocust. Als ik nu kijk zie ik dat er afgelopen woensdag is opgewaardeerd en het nummer nu weer op actief staat. Dus volgens mij is het daarmee opgelost :slight_smile:  Wat betreft de belletjes die je hebt gepleegd, ik heb de collega's die je hebt gesproken hier even een bericht over gestuurd. Hopelijk gaat dat niet weer gebeuren!

Reageer