Beantwoord

Simkaart werkt niet in doro 8031

  • 27 May 2020
  • 9 reacties
  • 332 keer bekeken

Ik heb vandaag een nieuwe simkaart binnen gekregen. De simkaart wordt niet herkend door de telefoon, terwijl een oudere dikke simkaart wel herkend werd. Ik heb de simkaart nog even in een andere telefoon geprobeerd en daarin werkte het.

icon

Beste antwoord door RuuddeRuijter 5 June 2020, 10:31

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Kan je ook een andere simkaart in je doro 8031 doen? En werkt het dan wel.

Als je nieuwe simkaart wel werkt in een andere toestel, lijkt mij waarschijnlijk  dat het probleem aan je toestel ligt, en niet aan je simkaart….Vandaar de vraag...

Kan je ook een andere simkaart in je doro 8031 doen? En werkt het dan wel.

Als je nieuwe simkaart wel werkt in een andere toestel, lijkt mij waarschijnlijk  dat het probleem aan je toestel ligt, en niet aan je simkaart….Vandaar de vraag...

Eerst zat er in de doro nog een oude simkaart, zo'n dikkere niet 3-in-1 simkaart. Die deed het wel. Dus ik denk dat het een combinatie van simkaart en telefoon is.

Reputatie 6
Badge +6

Kan je ook een andere simkaart in je doro 8031 doen? En werkt het dan wel.

Als je nieuwe simkaart wel werkt in een andere toestel, lijkt mij waarschijnlijk  dat het probleem aan je toestel ligt, en niet aan je simkaart….Vandaar de vraag...

Eerst zat er in de doro nog een oude simkaart, zo'n dikkere niet 3-in-1 simkaart. Die deed het wel. Dus ik denk dat het een combinatie van simkaart en telefoon is.


Voor zover ik heb gegoogeld moet er een Micro-Simkaart in de Doro 8031, dus dat moet gewoon compatibel zijn met de simkaarten die KPN opstuurt, je kan gewoon de juist formaat uitdrukken die je nodig hebt.

Als je de simkaart in de Doro hebt, en je doet het toestel aan, zie je dan wel de pincode scherm of dat ook niet?

Kan je ook een andere simkaart in je doro 8031 doen? En werkt het dan wel.

Als je nieuwe simkaart wel werkt in een andere toestel, lijkt mij waarschijnlijk  dat het probleem aan je toestel ligt, en niet aan je simkaart….Vandaar de vraag...

Eerst zat er in de doro nog een oude simkaart, zo'n dikkere niet 3-in-1 simkaart. Die deed het wel. Dus ik denk dat het een combinatie van simkaart en telefoon is.


Voor zover ik heb gegoogeld moet er een Micro-Simkaart in de Doro 8031, dus dat moet gewoon compatibel zijn met de simkaarten die KPN opstuurt, je kan gewoon de juist formaat uitdrukken die je nodig hebt.

Als je de simkaart in de Doro hebt, en je doet het toestel aan, zie je dan wel de pincode scherm of dat ook niet?

Dat heb ik inderdaad gedaan. Ik krijg dan niet het pincode scherm te zien en als ik probeer te bellen dan komt er een kruis in beeld met "simkaart niet beschikbaar”

Reputatie 6
Badge +6

Maar als de simkaart wel in een andere toestel werkt, dan zijn er denk ik maar een paar opties over.

De sim slot van je toestel is niet meer goed,  je hebt het verkeerde formaat uitgedrukt, eventueel dat je de simkaart verkeerd in doet?

Anders dan weet ik het ook niet, zal je even moeten tot een kpn moderator je verder helpt.

 

Maar als de simkaart wel in een andere toestel werkt, dan zijn er denk ik maar een paar opties over.

De sim slot van je toestel is niet meer goed,  je hebt het verkeerde formaat uitgedrukt, eventueel dat je de simkaart verkeerd in doet?

Anders dan weet ik het ook niet, zal je even moeten tot een kpn moderator je verder helpt.

 

Het zou kunnen dat de sim slot niet helemaal oké meer is, al vind ik het dan wel vreemd dat de oude simkaart die er eerst in zat het wel meteen doet.

Ik denk dat ik maar even wacht op een kpn moderator, bedankt in ieder geval.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @RuuddeRuijter Heb je inmiddels al een oplossing gevonden? Misja20 heeft helemaal gelijk als hij aangeeft dat er een microsimkaart in je Doro moet. We leveren 3-in1-simkaarten uit: je kunt ze uitdrukken in het formaat dat bij jouw toestel hoort. Het zou dus gewoon moeten werken. Kun je het wellicht ook testen met een andere simkaart, of deze wél werkt in de Doro? 

Hallo @RuuddeRuijter Heb je inmiddels al een oplossing gevonden? Misja20 heeft helemaal gelijk als hij aangeeft dat er een microsimkaart in je Doro moet. We leveren 3-in1-simkaarten uit: je kunt ze uitdrukken in het formaat dat bij jouw toestel hoort. Het zou dus gewoon moeten werken. Kun je het wellicht ook testen met een andere simkaart, of deze wél werkt in de Doro? 

Hallo, bedankt voor de reactie.

We hebben wel een oplossing gevonden. We hebben een andere telefoon aangeschaft waarin de simkaart het wel deed.

De simkaart lezer van de Doro deed het wel, want de oude simkaart werkte zonder problemen

Reputatie 7
Badge +20

Goed om te horen dat je een oplossing hebt gevonden!

Reageer