Vraag

Simkaart wordt niet meer herkend door toestel

  • 12 July 2022
  • 5 reacties
  • 89 keer bekeken

Goedenavond,

mijn simkaart wordt niet meer herkend door mijn toestel. Ik kan dus niet meer bellen of gebeld worden. Ik vind dit heel vervelend, temeer omdat ik dit nummer gebruik om bereikbaar te zijn voor clubactiviteiten. Is mijn simkaart soms geblokkeerd? En zo ja, hoe kan ik dit probleem oplossen?

Alvast bedankt voor de hulp.

groeten,
Susan

admin: eigen topic aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Susan_Don 

Is het nummer alleen om bereikbaar te zijn of bel je er ook zelf mee?

Het prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting minstens 1 keer in de 6 maanden gebruiken (zelf bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms’jes vallen hier niet onder.

Reputatie 7
Badge +21

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?
Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen. Anders wordt de simkaart definitief geblokkeerd. Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan ben je het resterende tegoed en het nummer kwijt!

bron: https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Susan_Don, welkom hier. 

Goede vragen van @RBxx. Kortom: is dit een prepaid dat een langere tijd niet is gebruikt? 

We horen graag van je. 

Ik ben inmiddels naar de KPN store geweest en mijn simkaart bleek inderdaad geblokkeerd en het nummer was helaas opgeheven. Heel vervelend, want het was het nummer van de donateursadministratie van een club waarvoor ik vrijwilligerswerk verricht. Ik gebruik dat nummer zelf nooit om te bellen, maar alleen om telefoontjes van donateurs te ontvangen. Dat verklaart dus ook de geblokkeerde simkaart. 

Ik heb dus een nieuwe simkaart gekocht, maar nadat ik deze thuis in mijn telefoon had geplaatst, kreeg ik nog steeds de melding dat er geen simkaart gevonden kon worden. Activeren lukt dus ook niet. Volgende week ga ik even terug naar de KPN store om de kaart te laten testen. Als blijkt dat het niet aan de kaart ligt, moet het aan de telefoon liggen.  

Reputatie 7
Badge +24

Wat jammer dat het nummer al opgezegd was. Dat de nieuwe kaart niet werkt is vreemd. Heb je ook de optie om deze te testen in een ander toestel?Â