Beantwoord

Sms versturen in het buitenland met KPN Prepaid lukt niet

  • 12 January 2024
  • 6 reacties
  • 47 keer bekeken

Reputatie 1

Tijdens mijn verblijf in Azie is mijn abonnement van KPN overgegaan in een prepaid van KPN. Ik kan alleen geen sms versturen (geeft aan: niet afgeleverd) en ook niet de 7,50 euro welkomsttegoed vinden in MijnKPN. Het lijkt alsof ik nog iets moet activeren, hoewel ik wel smsjes van de plaatselijke telecombedrijven ontvang. Ik hoor graag of iemand de oplossing ziet!  

icon

Beste antwoord door Noordzee 12 January 2024, 12:52

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @ToosR ,

Probeer eest eens die 7,50 extra beltegoed aan te vragen: 

Voor het aanvragen van extra beltegoed moet je drie stappen uitvoeren. Heb je die allemaal gedaan?

(zie pagina Extra tegoed aanvragen voor details)

Stap 1 Aanmaken van een KPN ID

 

Stap 2 Koppelen van product (prepaid nummer koppelen aan KPN ID)

Dat doe je in Mijn KPN, via Producten en dan toevoegen:

 https://mijn.kpn.com/#/producten

 

Stap 3 Aanvragen extra  tegoed  

Vooral stap 3 is belangrijk, daarbij moet je binnen MijnKPN op het woord hier klikken en een formulier invullen.

Tot slot - Let op: Deze €7,50 extra beltegoed wordt niet bijgeschreven bij je standaard-beltegoed, maar als een extra beltegoed. De €7,50 extra beltegoed is bijgeschreven zodra je een sms ter bevestiging hebt ontvangen.

Hoe vraag ik het op?
Als je belt naar *107#  kun je het saldo van dit extra beltegoed opvragen. (Bel naar *101#  om de saldo van je standaard-beltegoed op te vragen). Je kunt het extra beltegoed ook direct inzien in de KPN Prepaid App. De gesprekskosten worden als eerste van je extra tegoed verrekend.


Met name stap drie is wat lastig : 

Selecteer het product Prepaid en klik daarna op hier. Zie het “handje” in het plaatje.

 

Reputatie 1

Dag @Noordzee,

Dank voor je reactie. Dit zijn inderdaad de stappen die ik van KPN via sms heb ontvangen en uitgevoerd. Stap 1: check, stap 2: daar gaat het mis. Het product verschijnt niet bij ‘producten’ en wordt niet ingeladen. Heb je daar toevallig ook een oplossing voor? Bij voorbaat dank! 

Reputatie 7
Badge +28

Je moet het product handmatig toevoegen: 

 

Dat doe je in Mijn KPN, via Producten en dan toevoegen.

Probeer het anders via de KPN Prepaid App.

De KPN Prepaid app

Met de Prepaid app van KPN kan je:

  • je tegoed bekijken
  • bundels activeren/inzien/wijzigen
  • je tariefplan inzien/veranderen
  • PUK code vinden
  • 1 van de opwaardeerdiensten instellen
  • je simkaart nummer bekijken
Reputatie 1

Als ik dat probeer zie je het volgende (zie foto). Via prepaid app kan je niets toevoegen helaas.

 

Reputatie 7
Badge +28

Dat kun je vaak oplossen door op je PC de internetgeschiedenis en de cookies te wissen. 

Reputatie 1

Ik ga het proberen, dank.

Reageer