Beantwoord

Sms wordt niet verzonden vanuit Nieuw-Zeeland

  • 12 March 2024
  • 14 reacties
  • 129 keer bekeken

Voordat ik tijdelijk naar Nieuw-Zeeland verhuisde heb ik mijn Nederlandse abonnement/nummer om laten zetten in prepaid. Nu moet ik minstens elk half jr een sms versturen om het nummer niet te laten vervallen, zodat ik het weer kan gebruiken als ik terug in Nederland ben. Ik heb €2.50 tegoed zie ik in de Prepaid app. Ik heb geprobeerd een sms te sturen maar hij wordt niet verzonden. Hoe kan ik dit oplossen? Bij voorbaat dank!

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 15 March 2024, 16:36

Bekijk origineel

14 reacties

PRECIES elk half jaar kan net iets te laat zijn. Een dag is al genoeg om het niet meer te laten werken. Ook zou ik er zo'n 2 tientjes tegoed op laten staan.

Zelf houd ik altijd maand aan voor de nauwelijks gebruikte prepaid. Maar tweede nummer hier is soms wel handig.

Wat is de melding die je nu krijgt? Of komt ie gewoon niet aan?

Is het laatste gebruik in het buitenland tussen 6 maanden maar nog geen 9 maanden? Dan kan ie alleen met een bon opgewaardeerd! Iemand moet die even voor je kopen (beltegoed kpn) in Nederland bij Primera, supermarkt, belwinkel, benzinestation, e.d.

Dan foto doormailen (of gegevens) via email of Whatsapp.

Bedankt voor de reactie!

De meldingen die ik krijg zijn:

- Kan bericht niet zenden via KPN, fout 0

- Probleem bij sturen. Opties bekijken. 

Er zijn dan 2 opties: opnieuw sturen en verwijderen. Als ik op opnieuw sturen tik jan het bericht nog steeds niet verzonden worden. 

Er waren nogal wat problemen met overzetten naar prepaid bij KPN, maar ik heb een schriftelijke bevestiging dat dit op 16 oktober 2023 zou gebeuren. Dit zou betekenen dat ik ruim op tijd ben. De hoeveelheid beltegoed zou hiervoor niet uit moeten maken lijkt me, zolang het genoeg is voor een SMS. 

€ 2,50 tegoed is veel te weinig voor vanuit buiten EU !!

Euhm door wie word ik nu geholpen? Werkt u bij kpn? Een SMS versturen vanuit NZ kost €0.30 dus €2.50 is gewoon voldoende. Is er een medewerker die me accuraat kan adviseren voordat mijn nummer vervalt? Bij voorbaat dank. 

Als het nog de 2,50 START is werkt het zeker niet buiten NL. Bellen is 1 2,55 euro per minuut maar dat werkt ook niet met 2,50 buiten EU hoor.

Als je gewoon zeker wilt weten dat je 'm een hele poos actief kunt houden adviseer ik toch om er € 10 bij op te storten. Als je nog 1244 kunt bellen kan dat online. Anders moet het met een bon uit een Nederlandse winkel.

Er zijn hier klanten die klanten helpen.

Ach, als ik hier lul als brugman heeft het geen enkele zin, hè. Kennis van inmiddels 10 jaar down the drain. 

Voor 'direct’ een medewerker moet je …. bellen. Van uit het buitenland +31612001200. Kosten (lokale) provider.

Een kpn moderator komt hier over een dag of 2.

Reputatie 7

Welkom op de community @Irene1005, hier helpen klanten elkaar en wij zijn er om bij te springen als het nodig is. Peter is net als jou een klant, met veel kennis en ervaring die hij graag deelt.

Het sturen van een sms uit Nieuw-Zeeland is geen 2,50 inderdaad, maar ook geen 30 cent. Het is 30 cent bij een abonnement, bij prepaid is het 77 cent. Zie deze pagina op onze website: Prepaid Buitenland: voordelig overal bereikbaar

Of jouw nummer nog actief is kan ik niet zien, ik heb geen andere informatie dan jouw gebruikersnaam. Op je profiel staan geen gegevens, daardoor kan ik er inhoudelijk niet meer over zien of zeggen. Vanuit het buitenland kan je ons ook bellen, door +31 6-12001200 te bellen.

Beste Jasper,

Bedankt voor de reactie. Hoe kan ik een SMS versturen om mijn nummer actief te houden? Is de €2.50 oke voor het versturen van een SMS? Waar gaat het mis? 

Ik heb mijn gegevens aangevuld, excuses dat ik dit nog niet had gedaan. Ik zie helaas geen klantnummer in de prepaid app.

Als je je 06 vermeldt is bij prepaid okee. 

Kan bij mobiel nummer of bij persoonlijke opmerkingen. In het profiel. 

Reputatie 7

Ik zie het 06-nummer staan inderdaad @Irene1005. Om bij prepaid mee te kunnen kijken heb ik het simkaart nummer ook nodig, zou je die er ook nog aan kunnen toevoegen?

Jasper van KPN schrijft: Om bij prepaid mee te kunnen kijken heb ik het simkaart nummer ook nodig

Oeps. Dat wist ik niet @Irene1005 . Sorry. Anders had ik je gevraagd dat gelijk ook even te vermelden.

Maar wat is toch het bezwaar van even opwaarderen met € 10,-- ??? Dan werkt het op zeker weer. En voor dat 10-tje kun je weer jaren (...) elke 5½ 😉 maand dat sms-je versturen à € 0,77 dus. 

€ 2,50 is écht een te laag saldo voor buiten de EU. Dat werkt niet. Het gaat uit van een gesprek kunnen opzetten en dat is € 2,55 per minuut waarbij je de eerste minuut direct helemaal betaalt. Het saldo gaat niet uit van “nog een sms te kunnen versturen”. 

Bedankt! Ik heb het simkaartnummer nu toegevoegd. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Irene1005 ,

Het simpelste is om nu een opwaardering te doen van tien euro. Dat kan je vanuit het buitenland ook regelen. Lukt het toch niet? Dan een kennis uit Nederland inschakelen die ergens in een supermarkt een opwaardeerden voor jou koopt. 

Als je jouw telefoon zes maanden niet hebt gebruikt (bellen/SMS), heb je nog precies 90 dagen om die opwaardering te doen. Wacht daar dus niet te lang mee. 

Reputatie 7

Dank je voor het aanvullen @Irene1005, ik heb daarmee voor je gekeken. Het nummer is nog actief, dat is niet aan de hand dus. Bij prepaid heb je 2 soorten tegoed, je hebt het gewone beltegoed en je hebt bonus beltegoed. Het gewone tegoed is wat je zelf opwaardeert. Het bonustegoed is 7.50 die krijgt als je het nummer aan MijnKPN koppelt. 

Het bonustegoed is alleen te gebruiken binnen de EU, buiten de EU is gewoon beltegoed nodig. De 2.50 tegoed die jij nog hebt, is van het bonustegoed. Die kan in Nieuw-Zeeland niet gebruikt worden dus. Het opwaarderen wat Peter en Noordzee al noemden is in dit geval wat je kunt doen, met dat tegoed zal je wel een sms’je kunnen sturen.

Bedankt! Jammer dat het alleen in Europa geldig is. Het is gelukt na opwaarderen.

Reageer