Beantwoord

verdwijnend prepaid tegoed

  • 16 January 2021
  • 15 reacties
  • 242 keer bekeken

Op mijn prepaid tegoed wordt regelmatig (om de dag ongeveer) €0,02 of €0,03 afgeschreven zonder dat ik bel of sms.

Mijn mobiele data staat uitgeschakeld en databesparing staat ingeschakeld.

Waar gaat het geld naartoe?????

icon

Beste antwoord door Misja20 16 January 2021, 15:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Die kleine bedragen, dat is vrijwel zeker door mobiel internet gebruik.

Zelfs als je mobiele gegevens uit hebt staan glipt er met sommige toestellen toch nog altijd wel wat data door…

Gebruik je mobiel internet via 4G nooit? Dan zou je ook kunnen overwegen om een KPN moderator mobiel internet te laten uitschakelen, dan komt dat sowieso niet meer voor.

Als je dan wel een keer weer 4G internet wilt gebruiken, moet je het wel weer laten activeren.

Bedankt voor je reactie. Hoe laat ik dat KPN moderator mobiel internet uitschakelen?

 Zie dat KPN moderator "gewoon" een KPN medewerker is ipv een of andere functie op mijn telefoon 😊. Maar dan blijft de vraag waar ik dan moet zijn. (Heb nl vanochtend ook tevergeefs naar een telefoonnr gezocht waar je nog een medewerker aan de lijn kunt krijgen.)

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @verdwijnend beltegoed ,

Het saldo gaat sowieso op aan mobiel internet. 

Heb je soms de Wifi-assistentie aanstaan? Zet die dan uit.

Of de iCloud Drive? (Bij Android Google Drive) 

Als ik kijk bij instellingen zie ik nergens wifi assistentie. ( is een eenvoudig toestel Motorola E6 play).

Ook geen iCloud drive.

Reputatie 7
Badge +28

Bij mij staat het in het menu Mobiel netwerk.

Bij Android toestellen kun je dit vinden onder Instellingen > WiFi > Slim schakelen tussen WiFi en mobiele data of de optie schakel WiFi automatisch in/uit. 

Inmiddels google drive gevonden, stond idd dat die gebruik mag maken van mobiele data op de achtergrond. Deze nu uitgezet, ben benieuwd of dat de oplossing is.

Waar zou wifi assistent ergens moeten staan?

Reputatie 7
Badge +28

Bij Android toestellen kun je Wifi-Assistentie vinden onder Instellingen > WiFi > Slim schakelen tussen WiFi en mobiele data of de optie schakel WiFi automatisch in/uit. 

Gevonden.

"Wifi automatisch inschakelen" had ik al aanstaan.

Ik ga komende dagen het prepaid tegoed weer in de gaten houden, om te zien of de Drive de "boosdoener" is.

Reputatie 6
Badge +6

Ik denk wel niet dat dit het probleem gaat oplossen, probleem is juist dat zelfs als je het uitdoet een klein beetje data door glipt en dus tegoed kost.

Als je toch niet van plan bent om  4G internet te gebruiken, denk ik toch dat mijn tip het beste voor je is.

Je kan alsnog via wifi internetten, maar niet via 4G en dan kan je dus ook  niet ongemerkt kosten maken, ook niet een paar cent.

Maar goed,je kan ook eerst even afwachten of de tip van Noordzee helpt, en zo niet, kan je het altijd alsnog laten uitschakelen door een KPN Moderator.

Je hoeft daarvoor niet te bellen, een kpn moderator reageert dan vanzelf in dit topic en helpt je verder.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @verdwijnend beltegoed! Hier ben ik. Ik kan Mobiele Data voor je uitschakelen mocht je dit wensen. We kunnen dit, op jouw verzoek, ten alle tijden weer inschakelen. Laat het maar weten als ik iets voor je kan betekenen. Hier heb ik uiteraard je gegevens voor nodig. Je mag het 06-nummer én simkaartnummer invullen in je profiel
Het simkaartnummer mag je invullen bij ‘Persoonlijke Opmerkingen’. :innocent:

Reputatie 7
Badge +28

Gevonden.

"Wifi automatisch inschakelen" had ik al aanstaan.

Ik ga komende dagen het prepaid tegoed weer in de gaten houden, om te zien of de Drive de "boosdoener" is.

Maar @verdwijnend beltegoed ,

Is er na het uitschakelen van de Drive nog beltegoed verdwenen? 

Nee, helaas verdwijnt er nog steeds tegoed na het uitschakelen van Drive.

Inmiddels snap ik wel dat het verdwijnend beltegoed te maken heeft met apps die mobiele data op de achtergrond gebuiken wanneer je geen toegang tot een wifi netwerk hebt.

Het lukt me dan om te achterhalen welke apps dat waren, vervolgens zet ik die dan bij hun instelling op "uit" voor gebruik mobiele data op de achtergrond. Wel jammer dat dat niet ergens voor alle apps tegelijk kan....…

Ik kijk het nog even een poosje aan of op deze manier het lukt om alle apps die op de achtergrond data gebruiken te vinden en uit te zetten, anders zal ik inderdaad overgaan naar de mogelijkheid om de mobiele data helemaal uit te laten schakelen.

beste @Lisa,

Ik heb de gevraagde gegevens bij mijn profiel ingevuld.

Wil je de mobiele data uitschakelen?

 

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +17

Yes! @verdwijnend beltegoed. Ik heb het zojuist uitgezet. Je ontvangt een sms met de tekst: “Op uw verzoek hebben we de netwerkinstellingen gewijzigd”.  Dit was ik:innocent: