Beantwoord

waarom kan ik met mijn prepaid kaart en een alles in 1 zorgeloos bundel niet bellen naar het buitenland ?

  • 14 June 2022
  • 7 reacties
  • 116 keer bekeken

waarom kan ik met mijn prepaid kaart en een alles in 1 zorgeloos bundel niet bellen naar het buitenland ? 

icon

Beste antwoord door GeSp 15 June 2022, 01:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @GDW2608 

 

Dat komt omdat die bundel daar niet geldig voor is, zie de volgende link:

Veelgestelde vragen over Prepaid in het buitenland

 

In welke landen internet, bel en sms je net zoals in Nederland?

Hieronder vind je een lijst met landen waar je jouw prepaid bundel gewoon kunt gebruiken zoals je in Nederland gewend bent.

Let op: bellen vanuit Nederland naar een niet-Nederlands telefoonnummer valt niet binnen je prepaid bundel.

 

Je zou dus wel moeten kunnen bellen vanuit je normale beltegoed of lukt dat ook niet?

Hallo, dank voor uw reactie. Ik heb er ook nog gewoon beltegoed op staan. Meer dan 5 Euro. Maar het werkt niet

Reputatie 7
Badge +18

Heb je er misschien ooit een blokkade voor internationale nummers op laten zetten?

Ik zou de klantenservice even bellen om te vragen of er zo'n blokkade op staat of dat er wellicht iets anders aan de hand is, je kan ze gratis bellen op 0800-0402.

Het is niet te geloven. Heb met KPN gebeld maar die begrijpen er niets van. Er zitten geen blokkades op.

Terug naar de phonehouse maar aam de telefoon ligt het ook niet.  The phonehouse heeft met KPN gebeld maar die snappen het nog steeds niet.

Van nood maar een abonnement genomen en plots kan ik naar het buitenland bellen. Dat zelfs de belminuten worden afgeschreven als je via WiFi belt staat nergens maar word gewoon gedaan.

Weer gebeld met KPN.  Krijg een medewerker die het niet snapt mij in de wacht zet en na 3 minuten de verbinding verbreekt .

Dan maar een chat gestart maar die word ook verbroken op het moment dat het te moeilijk word.

 

Heb nu inmiddels een kaartje gekocht van 10 euro een bundel gekocht van 16.99 die niet werkt, een abonnement afgesloten ( Waarschijnlijk 25 euro aansluitkosten)waarvan in 1 dag alle belminuten weg zijn ondanks dat ik via WiFi bel van KPN en tot slot een onbeperkt bellen bundel bij moeten kopen van 3,99.

Ik zeg top service!!!!!!!

 

Ze vragen alles van je aan de telefoon of in de chat maar er is er niet 1 zo netjes dat die even terug belt.

 

Ik denk dat ik maar eens moet gaan wisselen na 20 jaar KPN. Waarschijnlijk hebben ze klanten genoeg

Van nood maar een abonnement genomen en plots kan ik naar het buitenland bellen. Dat zelfs de belminuten worden afgeschreven als je via WiFi belt staat nergens maar word gewoon gedaan.

Dat lijkt me evident. Je blijft via je 06 nummer bellen. Alleen komt de verbinding met de 06-centrale tot stand via Wifi met VoWifi ofwel '’bellen via wifi'’.

Als je naar een ander E.U. land belt dan gaat het inderdaad van je belminuten af. Je hebt er 150 per maand. Voor maar 1 euro per maand meer heb je onbeperkt en dus zorgeloos bellen naar

NL en E.U. + Noorwegen, Zwitserland, Andorra en (vooralsnog) het V.K.

Dat is dus veel voordeliger dan een prepaid n.m.m.

Echt gratis via Wifi bellen kan met Whatsapp, maar dan moet de andere partij ook WA hebben. Zelf bel ik mijn bonuszus in Zweden daarmee. Ze heeft waar ze woont nauwelijks 4G bereik en '’bellen via wifi'’ ondersteunt haar mobiele provider niet.

 

Bij gebruik van een prepaid zijn de bundels niet mogelijk bij bellen van uit Nederland naar een buitenland. Dat dan niet automatisch van het beltegoed gebruik wordt gemaakt is apart. Bellen naar buiten Nederland is 30 cent per minuut met prepaid. Minimum tarief is 5 euro tegoed. Daaronder werkt bellen naar buitenland niet. Waarschijnlijk ook niet nét daarboven.

Hallo Peter,

maar waarom word dan niet eenvoudig weg aangeboden dat met een abonnement van 1 euro meer alles op te lossen is ? Maar moet ik eerst allerlei kosten maken en bundels afsluiten.

Tja, dat met de bundels niet van uit Nederland naar het buitenland gebeld kan worden wist ook ik niet. Gebruik al 15 jaar geen prepaid meer, omdat het met alleen een mobiel in gebruik véél goedkoper is met abo dan met prepaid of vaste telefoon.

Je hebt nu een Hussel abonnement. Dat heeft het voordeel dat je dat tijdens de looptijd naar boven én naar beneden kunt bijstellen. Eén keer per maand. Dus als je het nu opkrikt met '’onbeperkt bellen/sms'’, dan gaat dat dus in in de volgende loopmaand (gaan niet meer synchroon met de kalendermaanden; hangt af van je startdatum).

Alleen opzeggen kan niet binnen de minimale looptijd van, meestal, 2 jaar.

Je kunt dan volkomen onbezorgd (!) bellen in NL en in en naar de E.U.! Heerlijk. Al bel je 1½ uur met je tante in Parijs…. Kom daar maar eens aan met prepaid.