Beantwoord

Wanneer kan ik mijn nieuwe simkaart gaan gebruiken?

  • 2 June 2023
  • 1 reactie
  • 295 keer bekeken

Ik heb sinds gisteren mijn simkaart ontvangen van kpn, ik kan alleen nergens vinden vanaf wanneer ik hem kan gebruiken. Iemand die mij misschien kan helpen?

icon

Beste antwoord door GerritS76 3 June 2023, 10:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Ik heb sinds gisteren mijn simkaart ontvangen van kpn, ik kan alleen nergens vinden vanaf wanneer ik hem kan gebruiken. Iemand die mij misschien kan helpen?

Gaat het om een nieuw abonnement met nummerbehoud, een nieuw abonnement met nieuw telefoonnummer of gewoon ter vervanging van een oude simkaart?

 

SIM Kaart activeren?

Het merendeel van de simkaarten moet eerst worden geactiveerd voordat je deze kunt gebruiken  Nog niet gedaan? Ga zodra je de simkaart ontvangen hebt naar deze pagina en voer het simkaartnummer in inclusief de activatiecode die je hebt ontvangen in de e-mail.

Gaat het om een vervangende simkaart? Dan kan je de nieuwe simkaart via deze pagina vervangen.

 

Nieuw abonnement met nummerbehoud?

Als je nummerbehoud hebt aangevraagd bij een nieuw abonnement? Dan kan je pas vanaf het moment dat nummerbehoud is afgerond, de simkaart gebruiken. Tot die tijd is deze namelijk niet actief. Het moment waarop nummerbehoud wordt uitgevoerd heb je ontvangen via SMS.

 

Nieuw abonnement zonder nummerbehoud?

Heb je een nieuw abonnement afgesloten zonder nummerbehoud? Super! Dan hoef je alleen je simkaart te activeren en kan je deze direct in gebruik nemen.

 

Van Prepaid over naar abonnement?

Ook dat kan natuurlijk nog het geval zijn, in dat geval staat in de e-mail met als titel "Bevestiging van uw bestelling (ordernummer xxxxxxxxx}” wanneer de overstap wordt uitgevoerd.

 

In alle gevallen geldt, de simkaart moet eerst geactiveerd zijn. Deze informatie treft u aan in de e-mail met titel "Uw activatiecode en contract”. Eenmaal afgerond is het hierna afhankelijk wanneer u de simkaart kunt gebruiken. U kunt de simkaart nu natuurlijk ook alvast in uw telefoon plaatsen en even kijken of u kunt bellen.