Wijzigingen KPN Prepaid

  • 10 May 2021
  • 12 reacties
  • 1170 keer bekeken
Wijzigingen KPN Prepaid
Reputatie 7
Badge +20

Wijzigingen Prepaid tariefplan, Prepaid bundels en internetsnelheid

 

Vanaf maandag 3 mei introduceren we een aantal wijzigingen bij KPN prepaid. 

Het gaat om de volgende wijzigingen:

  1. Nog voordeliger internetten, sms’en en bellen met een nieuw prepaid tariefplan
  2. Altijd een bundel die bij je past met nieuwe prepaid maandbundels
  3. Sneller internetten met verhoogde prepaid downloadsnelheid

 

Nieuw Prepaid tariefplan

Nieuwe prepaid klanten krijgen een nog scherper tariefplan. In het tariefplan staan de kosten die je betaalt voor bellen, sms’en en internet.

  Huidig Nieuw
Starttarief € 0,00 € 0,00
Per minuut € 0,30 € 0,20
Per sms € 0,16 €0,15
Per MB € 0,15 € 0,10

 

Gesprekken worden per seconde verrekend met een minimum van 1 minuut, mobiel internet wordt per 1kb verrekend. Dit blijft hetzelfde.

Het tariefplan heet KPN Basis 2021 rate en vind je terug in de KPN Prepaid app. Daar kan je ook je tariefplan wijzigen.

 

Nieuwe Prepaid maandbundels

Alle prepaid klanten kunnen vanaf maandag 3 mei kiezen uit nieuwe prepaid maandbundels:

Internetbundels

Bundel Looptijd Prijs

Bestel door te

bellen naar

Bestel via

SMS naar 1266

100 MB bundel 31 dagen € 5,00 *134# 100 MB bundel
500 MB bundel 31 dagen € 7,50 *135# 500 MB bundel
1 GB bundel 31 dagen € 10,00 *147# 1 GB bundel
3 GB bundel 31 dagen € 16,00 *131# 3 GB bundel
5 GB bundel 31 dagen € 22,00 *122# 5 GB bundel

 

Bel en SMS bundels

Bundel Looptijd Prijs

Bestel door te 

bellen naar

Bestel via

SMS naar 1266

 

60 min/sms bundel 31 dagen € 4,00 *145# 60 min/sms bundel
120 min/sms bundel 31 dagen € 6,00 *137# 120 min/sms bundel
250 min/sms bundel 31 dagen € 7,00 *149# 250 min/sms bundel

 

De bundels zijn te bestellen:

  1. in de KPN prepaid app;
  2. via kpn.com;
  3. door een SMS te sturen naar 1266 met de tekst zoals hierboven aangegeven;
  4. door te bellen naar de code zoals hierboven aangegeven
     

Hogere downloadsnelheid

De standaard internetsnelheid voor prepaid klanten verhogen we naar 25Mb/s. Alle prepaid klanten maken gebruik van het mobiele 4G-netwerk. Zo kan je nóg sneller internetten!

 

Maand combinatiebundels / Maand onbeperkt internetbundels

Deze bundels blijven ongewijzigd te bestellen.

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Beste KPN community,

Op https://www.kpn.com/prepaid/tarieven.htm lees ik:

...Of als je prepaid gekocht is vóór mei 2021, dan is het de KPN Basis 2012 Rate. Je kunt dit wijzigen naar een ander tariefplan in de app. …

 

In de app (versie 2.3.17) wordt de overstap naar KPN Basis 2021 niet aangeboden. Er is slechts een overstap naar KPN Prepaid Bonus tarief, KPN Seconde Bellen -2015 en KPN 5 - 2015 mogelijk.

Wat moet ik doen om over te stappen naar KPN Basis 2021 (dus bellen voor 20 cent per minuut in plaats van 30 cent per minuut)?

 

Mvg, Mart

Helaas lijkt dat tariefplan 2021 niet voor jou op te gaan, @MartD . Want in de tekst staat

Nieuwe prepaid klanten krijgen een nog scherper tariefplan. In het tariefplan staan de kosten die je betaalt voor bellen, sms’en en internet…

Je kunt (dus) wel een van de andere voor jouw beschikbare tariefplannen kiezen.

En ook als je bundels gebruikt zijn op dat moment de tarieven daarin voor je van toepassing.

2012 basis tarieven gebruik je alleen als je direct v.u. Beltegoed gebruik maakt van bellen/sms/internet.

Met een bel/sms of Alles-in-1 bundel bel je i.i.g. goedkoper dan die 20 cent per minuut!

Ben me meer dan € 15 per maand kwijt aan je telefoon? Dan is een abonnement zeker goedkoper.

Volstrekt onacceptabel.

Op https://www.kpn.com/prepaid/tarieven.htm lees ik:

KPN Prepaid: alle tarieven op een rij

Heb je KPN Prepaid en wil je weten welke tarieven voor jou gelden? Kijk dan welk tariefplan je hebt in de KPN Prepaid app of in MijnKPN. Je kunt daar altijd je tariefplan aanpassen aan jouw voorkeuren.

Dit houdt mijns inziens een duidelijke belofte in dat de overstap naar KPN Basis 2021 wél gerealiseerd kan worden.

 

Het kan toch niet zo zijn dat KPN degenen die al langer klant zijn 50% meer laat betalen dan nieuwe klanten, zonder intentie om dit te corrigeren?

Ja, dat kan en doet kpn dus wel.

wil je weten welke tarieven voor jou gelden?

Dat houdt dus in dat dat niet alle tarieven hoeven te zijn.

Verder: Gebruik BUNDELS. Dan bel je bij vele zelfs voor minder dan 10 cent per minuut. Dat geldt voor gebruikers van vóór 3 mei 2021 ook.

Mijn abonnement is ook wat duurder dan hetzelfde abonnement nu. Ik heb dat ook genomen vóór een tariefswijziging. Dus, ja. Het mag.

Met BUNDELS bel je bij prepaid dus zelf STUKKEN goedkoper dan zelfs met de 2021 propositie “kpn basis 2021”. Jij hebt kpn basis 2012”. Maar met een bundel ben je zelfs goedkoper uit dan met “kpn basis 2021”.

Wil je écht goedkoper bellen dan prepaid neem dan een abonnement.
Met 3 GB per maand en onbeperkt (!) bellen/sms betaal je per maand dan € 17,50. Heb je thuis ook internet van kpn dan is het € 15,00 ! Dat redt je allemaal niet met prepaid.

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt dit bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Deze openingstijden gelden ook voor de chat.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

BUNDELS betekent voor mij STUKKEN meer betalen dan ik, incidentele mobiel gebruiker, nodig heb. Bellen doe ik veelal vanaf de vaste lijn, prepaid voor als het even anders uitkomt.

Deze conversatie geeft mij een duidelijk beeld van wat ik hier te verwachten heb, ik heb daar verder geen behoefte aan.

Bellen doe ik veelal vanaf de vaste lijn

Heb je op de vaste lijn dan al de Belonbeperkt bundel of betaal je daar steeds 15 cent per gesprek + 15 cent per minuut? En binnen E.U. maar ander land dan Nederland 23 cent per minuut?

Het goedkoopst is vaste lijn eruit en een mobiel abonnement met onbeperkt bellen (E.U.).

Ik ben al jaren maar zo'n 15 euro per maand kwijt aan mijn totale telefonie. Ik bel ca. een half uur tot anderhalf uur per dag.

Reputatie 7
Badge +20

Volstrekt onacceptabel.

Op https://www.kpn.com/prepaid/tarieven.htm lees ik:

KPN Prepaid: alle tarieven op een rij

Heb je KPN Prepaid en wil je weten welke tarieven voor jou gelden? Kijk dan welk tariefplan je hebt in de KPN Prepaid app of in MijnKPN. Je kunt daar altijd je tariefplan aanpassen aan jouw voorkeuren.

Dit houdt mijns inziens een duidelijke belofte in dat de overstap naar KPN Basis 2021 wél gerealiseerd kan worden.

 

Het kan toch niet zo zijn dat KPN degenen die al langer klant zijn 50% meer laat betalen dan nieuwe klanten, zonder intentie om dit te corrigeren?

Ik vraag even voor je na hoe dit zit @MartD, ik snap wel dat je hier niet zo over te spreken bent namelijk. Je hoort weer van me zodra ik meer weet!

Graag hoor/lees ik hoe dit issue opgelost kan worden!

Reputatie 6
Badge +6

Mocht het niet kunnen, wat wel raar zou zijn opzich, kan je altijd nog kiezen voor het bonus tarief plan.

Dan krijg je bij elke opwaardering gratis bonus beltegoed.

 

Het bellen is dan nog steeds 30 cent per minuut, maar netto betaal je dus door het gratis beltegoed minder: https://www.kpn.com/service/mobiel/prepaid-opwaarderen/bonustariefplan.htm

 

L.S.

Sinds april 2022 heb ik een Prepaid simkaart besteld bij KPN en geactiveerd

In de tarieven lijst staat KPN Basis 2021 Rate, deze geeft aan 20 cent per minuut bellen

Alleen geeft KPN mijn een tarief uit de lijst van 2012!!!!   30 cent per minuut

ze adventeren met 20 cent per minuut op internet Ect.

Wie kan mij uitleggen waar de KPN mee bezig is

ben echt benieuwd

als je dan vandaag 13 mei 2022 leest

Nieuw Prepaid tariefplan

Nieuwe prepaid klanten krijgen een nog scherper tariefplan. In het tariefplan staan de kosten die je betaalt voor bellen, sms’en en internet.

20 cent per minuut voel ik met helemaal beduveld

Als jij reageerd in dat andere topic op wat je gevraagd werd 3 weken geleden word dat gewoon uitgezocht en heregeld, herhalingen op herhalingen lossen het niet op.

Bellen doe ik veelal vanaf de vaste lijn

Heb je op de vaste lijn dan al de Belonbeperkt bundel of betaal je daar steeds 15 cent per gesprek + 15 cent per minuut? En binnen E.U. maar ander land dan Nederland 23 cent per minuut?

Het goedkoopst is vaste lijn eruit en een mobiel abonnement met onbeperkt bellen (E.U.).

Ik ben al jaren maar zo'n 15 euro per maand kwijt aan mijn totale telefonie. Ik bel ca. een half uur tot anderhalf uur per dag.

15 euro voor de telefonie alleen, wat een dure bedoening zeg, ik ben 7 euro per maand kwijt voor onbeperkt bellen en 4 euro erbij voor 12Gb data.