Beantwoord

Zakelijk telefoonnummer omzetten naar prepaid?

  • 8 July 2023
  • 16 reacties
  • 185 keer bekeken

Ik wil een defensie KPN zakelijk nummer over laten zetten naar een persoonlijke prepaid KPN sim kaart.

Blijkbaar is dat lastig want na diverse telefoontjes met de klantenservice is het nog steeds niet gelukt of men begrijpt het niet.

Wie weet er een oplossing of route die ik kan bewandelen, en ik heb geen KPN winkel in de buurt.

 

Rob

 

 

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 9 July 2023, 16:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hallo @robfleur ik denk dat jouw baas (defensie) dat moet regelen, zij zijn eigenaar van het abo inclusief nummer.

Jij hebt niet de bevoegdheid, denk ik, om de telefoonzaken van jouw baas te regelen.

 

Ik heb een brief waarin zij dat nummer vrijgeven voor mij 😉 ex-baas na 41 jaar trouwens 😑

Ik heb een brief waarin zij dat nummer vrijgeven voor mij 😉 ex-baas na 41 jaar trouwens 😑

Hallo @robfleur is dat ook een KPN-nummer?

Vul anders in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer, laatste 4 cijfers IBAN en het betreffende 06-nummer in, dan komt een moderator er binnenkort op terug.

Succes.

P.S.

Jij geniet dus ook lekker van je pensioen, net als ik😉

Het is een KPN nummer, klopt. Ik ga dat even invullen, dank.

 

Dit is minimaal een tweetraps raket. Anders gaat het niet.

  1. Een contract overname (van het abonnement) van de oude gebruiker (defensie) naar de nieuwe gebruiker. Zelfde abonnement overnemen van werkgever.
  2. Na enkele dagen kan dit dan omgezet naar prepaid.

Mogelijk kleine complicatie: zakelijk abonnement naar prepaid. Bij een zakelijk abonnement kan de looptijd veel langer zijn dan bij consumenten. En daarbinnen kan het niet opgezegd of naar prepaid.

Dank voor je reactie, maar dat eerste gaat niet daarom heb ik een portering brief waarmee ik het nummer mee kan nemen

Weet een van de moderators hoe dit werkt?

De wachtrij is momenteel 4 dagen. Dus vooralsnog zal er 12 juli hier een moderator komen. Nog even geduld dus.

Reputatie 7
Badge +8

Klik op het icoontje van je account rechtsboven en kies instellingen.

"Vul anders in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer, laatste 4 cijfers IBAN en het betreffende 06-nummer in, dan komt een moderator er binnenkort op terug."

Reputatie 7
Badge +12

Dank voor je reactie, maar dat eerste gaat niet daarom heb ik een portering brief waarmee ik het nummer mee kan nemen

Dat eerste is alleen wel noodzakelijk. Waarschijnlijk kan het enkel niet omdat je een nieuw pakket moet nemen omdat het zakelijke abonnement niet voor consumenten beschikbaar is. Ik zou proberen het abonnement op je eigen naam te laten zetten met een maandelijks opzegbaar abonnement, die kan je na 1 maand wel omzetten naar prepaid.

Volgens mij zijn alle nummers van defensie onder 1 contract, dus een individueel nummer overzetten lijkt me niet kunnen…. Ik zal het voor de zekerheid vragen. Men adverteert met nummerbehoud, hier staat niets bij over zakelijk of consument volgens mij….Lijkt mij geen hogere wiskunde, nummer van KPN overzetten naar (voorkeur) prepaid KPN of in het uiterste geval een abonnement….Kan alleen nergens vinden hoe….

Reputatie 7
Badge +12

Volgens mij zijn alle nummers van defensie onder 1 contract, dus een individueel nummer overzetten lijkt me niet kunnen…. Ik zal het voor de zekerheid vragen. Men adverteert met nummerbehoud, hier staat niets bij over zakelijk of consument volgens mij….Lijkt mij geen hogere wiskunde, nummer van KPN overzetten naar (voorkeur) prepaid KPN of in het uiterste geval een abonnement….Kan alleen nergens vinden hoe….

Als het goed is heb je een brief van defensie gehad, hierin staat een klant nummer. Bij het nummerbehoud moet je deze doorgeven.

Het klopt dat zakelijke klanten 1 contract hebben voor al hun mobieltjes, maar ze kunnen in dat contract een nummer vrij geven. Op het moment dat er dan een porteringsverzoek binnen komt inclusief het juiste klant nummer dan wordt deze goedgekeurd en wordt dit nummer uit het contract van defensie getrokken. 
 

Mijn advies; maandelijks abonnement aanvragen op shop.kpn.com incl nummerbehoud en daarna bellen met 0800-0402 om het klant nummer door te geven. (Of direct via de telefoon een nieuw abonnement aanvragen)

@Ik_Combineer  THANKS.👊🏻 Klopt, ik heb zo een brief, kan dat dan ook op een prepaid?

Reputatie 7
Badge +12

@Ik_Combineer  THANKS.👊🏻 Klopt, ik heb zo een brief, kan dat dan ook op een prepaid?

Zoals je misschien in mijn onderschrift leest werk ik wel voor KPN maar zulke specifieke kennis heb ik niet als monteur. In het verleden heb ik in een KPN XL (zakelijke) winkel gewerkt en toen heb ik enkel groot zakelijke contracten over gezet naar consumenten abonnementen. Dus vandaar ook mijn advies om hem om te zetten naar een maandelijks abonnement en daarna naar prepaid aangezien ik kan garanderen dan dat werkt.
 

In theorie zou je ook gewoon een prepaid kaart kunnen kopen in een winkel en daar nummer portering op aanvragen via 0800-0402. Maar heb daar geen ervaring mee dus beloof je niks. 

Waarom prepaid? Waarom niet gewoon abonnementje?

Overigens prepaid met nummerbehoud kan alleen zo:

Prepaid pakket kopen, met een nummer dus.

Activeren door er even mee te bellen ÉN er wat beltegoed opzetten. Minimaal 10 euro.

opwaarderen via http://kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm .

Daarna kan je een nummerportering inzetten. 

Het nummer van het aangekochte pakket komt daarna te vervallen.

…. of dit kan vanuit een zakelijk groeps-abonnement weet ik niet zeker. Vanuit prepaid of particulier abonnement van een andere provider wel.

VOORWAARDEN om prepaid geldig te houden.

Minimaal 1 x binnen 6 maanden na elk laatste gebruik weer gebruiken. Dat betekent verbruik via het mobiele netwerk. Dus bellen met verbinding, internet gebruiken of sms versturen.

Ik heb al 2 abonnement nummers en 1 prepaid dus nog een vierde is wel veel van het goede ;-)

Die prepaid gebruik ik als 2e sim in min toestel en is niet mijn primaire nummer dus die kan ik missen. Dank voor de tips ik ga het proberen via 0800, kijken of het nu wel lukt...