Beantwoord

Abonnementsgeld terugkrijgen, opzegging te laat

  • 18 January 2021
  • 5 reacties
  • 141 keer bekeken

KPN heeft ten onrechte 3 maanden abonnementsgeld afgeschreven nadat ik mijn internetabonnement had gestopt. Ik heb een bevestiging gekregen dat het abonnement stopt per 24 september 2020. Daar heb ik een bevestiging van gekregen per e-mail. Door een of andere duistere reden is mijn abonnement op actief blijven staan. Na 3 keer bellen is het eindelijk gestopt per 19 december. Ik heb een creditering gekregen over de periode 27-11-2020 tot 19-11-2020. Ik heb echter ook nog recht op een creditering van 24-09-2020 tot 27-11-2020. Bovendien heb ik onterecht een bedrag van € 20 moeten betalen voor een betalingsherinnering over het abonnement van oktober, dat ik niet had hoeven te betalen. Ik heb hier verschillende keren over gebeld en krijg te horen dat ik teruggebeld wordt. Helaas hoor ik niets meer. Mijn geduld is op.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 February 2021, 14:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Macaroni, welkom op het forum. Als jij inderdaad een officiële bevestiging hebt dat het abonnement per 24-09-2020 stopt, dan hoor je ook teruggaand naar die datum gecrediteerd te worden. Zou je jouw forumprofiel willen invullen met de relevante gegevens? Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan kijk ik het na. 

Beste Erik, Bedankt voor je reactie. Ik heb het profiel ingevuld. Op 21 januari heb ik opnieuw gebeld met de klantenservice. Eindelijk een medewerker aan de lijn die de situatie direct begreep en overging tot actie. Mij is beloofd dat ik een creditering krijg in februari, maar ik juich niet eerder dan dat ik het bedrag op mijn rekening zie staan. Jammer dat ik zoveel moeite moet doen om mijn geld terug te krijgen. Ik heb de indruk dat ik, als ik zelf niet iedere keer aan de bel had getrokken, er nooit meer iets van teruggezien had. Ook stoort het mij dat er geen enkele keer excuses worden aangeboden. We zijn al jaren klant bij jullie met een abonnement op ons huisadres. Dat wil ik wel zo houden, maar mijn vertrouwen in KPN heeft een fikse deuk opgelopen.  

Reputatie 7
Badge +30

Kan me voorstellen dat je nog wat afwachtend bent, Macaroni. Ik heb er daarom toch nog even naar gekeken. Kort samenvattend zie ik inderdaad dat het per 24-09 beëindigd had moeten worden, daar is ook een bevestiging van. Helaas is die opzegging vastgelopen waarop het pas per 27-11 daadwerkelijk is stopgezet. In december heb je een slotfactuur gekregen met een creditering terug naar 27-11. Maar de tussenliggende periode is nog niet gedaan. Het contactmoment van de 21e zie ik wel terug, maar de creditering niet. Dus dat heb ik bij dezen zelf dan maar gedaan. Je krijgt uiterlijk eind deze maand een nieuwe slotfactuur met een creditering voor de kosten van 24-09 t/m 26-11.

Beste Erik, Fijn dat je het nog even nagekeken hebt! Heb je bij de creditering ook de 20 euro meegenomen die is afgeschreven voor de onterecht verstuurde betalingsherinnering? Ik had aanvankelijk een bedrag gestorneerd, maar later toch weer betaald om problemen met een incassobureau te voorkomen. Overigens mijn excuses voor mijn rare profielnaam. Daar is iets mis mee gegaan.   

Reputatie 7
Badge +30

Beste Erik, Fijn dat je het nog even nagekeken hebt! Heb je bij de creditering ook de 20 euro meegenomen die is afgeschreven voor de onterecht verstuurde betalingsherinnering? Ik had aanvankelijk een bedrag gestorneerd, maar later toch weer betaald om problemen met een incassobureau te voorkomen. Overigens mijn excuses voor mijn rare profielnaam. Daar is iets mis mee gegaan.   

Ja, die heb ik meegenomen :thumbsup_tone1:

En, wat betreft je gebruikersnaam, dat maakt niet uit. Daar hebben stellen we verder geen eisen aan (los van fatsoensnormen en privacy) . Maar, als je toch liever iets anders wilt dan Macaroni, geef het aan, dan kan ik het voor je aanpassen.