Vraag

Airplay vanaf begin kijken lukt niet

  • 29 September 2023
  • 4 reacties
  • 59 keer bekeken

Hallo, ik stream vanaf een ipad of iphone naar een apple tv kastje op de tv (boven).

Wanneer ik om vijf over 8 het 8 uur journaal stream via airplay, lukt het me niet om dit vanaf het begin te streamen. Bij ‘gewoon’ kijken via de de kpn tv app op de ipad kan ik wel vanaf het begin kijken, maar zodra ik het dan stream naar de apple tv gaat de uitzending live verder. Dus in dit geval om vijf over acht. 
ik zie in de app wel de knop ‘vanaf begin kijken’ maar als ik hier op druk gebeurt er niets. 
Ik ben een paar maanden geleden overgestapt van ziggo en was gewend dat dit wel mogelijk was (al was dat in dit geval niet nodig geweest omdat ziggo een eigen app heeft op de apple tv, maar dat is een ander onderwerp:)

Mijn vraag is dus waarom ik niet vanaf het begin kan kijken via airplay streamen.

groeten,

Niels


4 reacties

Hoi @Airplayer . Welkom op het forum.

Ik ben niet zo bekend met airplay en heb geen middelen om dat hier te testen. Is dit issue nog steeds actueel?

Hoi Erwin,

Dank je voor je reactie.
Ik heb nog een extra test gedaan. Beneden heb ik een sony tv die zowel chromecast als airplay aankan.

Wanneer ik cast via chromecast (vanaf de kpn tv app op mijn ipad), dan werkt dit redelijk goed. Ik zie dan ook ineens knoppen om 30 seconden vooruit en achteruit te spoelen, en een pauze/ play knop daartussen in. Deze lijken ook allemaal te werken, zij het met enige vertraging.

Bij het casten via airplay zie ik überhaupt deze knoppen niet. Alleen de knop vanaf begin spelen, maar deze doet nog steeds niets.

Wanneer ik nu eerst het programma op de ipad start vanaf het begin, dan kan ik het wel casten naar zowel de sony tv via airplay en chromecast en ook via het apple tv kastje. Dus dat is een vooruitgang:) 

Voorlopig wel werkbaar dus denk ik, maar ik vraag me nog wel af waarom ik via airplay nul opties via de ipad/iphone heb om te bedienen. 

 

@huistijger   Heb jij ervaring met airplay? Zo ja, herken jij het?

Reputatie 7
Badge +21

Helaas @Erwin_  en @Airplayer 
Alhoewel ik dat nooit gebruik heb ik het toch even getest en hier staat bij mij wel de beginkijk-knop op
Getest met iPhoneXR en Philips TV

 

Reageer