Amazon prime werkt niet

  • 16 March 2024
  • 9 reacties
  • 114 keer bekeken

Alle stappen doorlopen. Kanaal 203 werkt niet. Ook de app werk niet

Erik van KPN 1 maand geleden

Alles start wel op, maar dan krijg ik telkens de vraag "Watch With a 30 day free trial.

Tv staat gekoppeld, abonnement staat gekoppeld, echter bij Amazon is niets geactiveerd.  In account van Amazon staat dat er geen abonnement op Prime Video is.

HMB 2260.

Net door  iemand van KPN gebeld  Alle stappen die we vrijdag al hadden doorgenomen zijn vandaag opnieuw doorgenomen. Weten het ook niet en gaan abonnement annuleren.

Ah, dan is het dus een probleem met de koppeling van KPN en Amazon, en niet zozeer Amazon en je tv. 

 

Je geeft aan dat er stappen opnieuw zijn doorgenomen. Zijn dat de activatiestappen die Joop ook al benoemt:

Heb je hem wel via de link van KPN geactiveerd en een gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt (Als je Amazon al hebt, kan je die het beste ervoor gebruiken). 

 

We zijn een poosje verder inmiddels, sorry daarvoor. Is het inmiddels gelukt om die activatie tot stand te brengen?

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Amazone prime werkt niet ,

Toch maar even alle stappen van begin tot eind doorlopen: 

Amazon Prime koppelen aan de tv-ontvanger

De eerste keer dat je Amazon Prime Video via de tv-ontvanger kijkt, verbind je jouw Amazon Prime account. Dat doe je zo:

  1. Ga naar kanaal 203 op je tv-ontvanger en log in met je Amazon Prime account
  2. Er verschijnt een code in beeld. Onthoud deze code of schrijf 'm op
  3. Ga naar de instellingen van je Amazon Prime account
  4. Vul de code in. Hiermee koppel je jouw Amazon Prime account aan je tv-ontvanger
  5. Geniet van het Amazon Prime Video aanbod via jouw tv-ontvanger!

 

De eerste keer dat je de Amazon Prime Video app opstart, is het beeld even zwart. Duurt dit te lang? Druk dan op de TERUG knop op de afstandsbediening. En start de app opnieuw op met de rode knop op de afstandsbediening.

Amazon Prime Video laat zwart beeld zien bij opstarten of logo blijft hangen.

De eerste keer dat je de Amazon Prime Video app opstart, is het beeld even zwart. Dit is normaal. Duurt dit te lang? Of ervaar je op een later moment problemen met Amazon Prime Video? De meeste problemen los je op door de Amazon Prime Video app opnieuw op te starten: 

  1. Druk op de afstandsbediening op de TERUG of de TV knop. Hiermee sluit je Amazon Prime Video app.
  2. Start daarna de app opnieuw via kanaal 203, On Demand of via de Apps op TV.

Werkt het hierna nog niet? Geef de tv-ontvanger dan een frisse start.

 

 


Het complete verhaal en alle mogelijkheden om naar Amazon Prime te kijken, staat hier: 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Amazone prime werkt niet, welkom! Kun je iets meer vertellen over hoe Amazon Prime Video precies niet werkt? Je geeft aan zowel kanaal 203 als de app niet. Bedoel je dan dat de app helemaal niet start? Of start hij wel maar blijft hij ergens op hangen? Om je te kunnen helpen is het belangrijk dat wij weten wat jij ziet.

Kun je ook aangeven welke tv ontvanger je hebt?

Alles start wel op, maar dan krijg ik telkens de vraag "Watch With a 30 day free trial.

Tv staat gekoppeld, abonnement staat gekoppeld, echter bij Amazon is niets geactiveerd.  In account van Amazon staat dat er geen abonnement op Prime Video is.

HMB 2260.

Net door  iemand van KPN gebeld  Alle stappen die we vrijdag al hadden doorgenomen zijn vandaag opnieuw doorgenomen. Weten het ook niet en gaan abonnement annuleren.

Reputatie 7
Badge +20

Kanaal 203 is geen kanaal maar een snelkoppeling naar de app. 

Ik ben alleen bang dat hij op de Arcadyan HMB 2260 zo wie zo niet werkt. 

 

Het beste kan je de app op de Smart tv gebruiken.

Of, als je contactvrij bent, je abonnement omzetten naar KPN tv+

Dan krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en dat is een mediabox en daar werkt hij perfect op.

Of een Chromecast. 

 

P.S.

Heb je hem wel via de link van KPN geactiveerd en een gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt (Als je Amazon al hebt, kan je die het beste ervoor gebruiken). 

Reputatie 7
Badge +30

Alles start wel op, maar dan krijg ik telkens de vraag "Watch With a 30 day free trial.

Tv staat gekoppeld, abonnement staat gekoppeld, echter bij Amazon is niets geactiveerd.  In account van Amazon staat dat er geen abonnement op Prime Video is.

HMB 2260.

Net door  iemand van KPN gebeld  Alle stappen die we vrijdag al hadden doorgenomen zijn vandaag opnieuw doorgenomen. Weten het ook niet en gaan abonnement annuleren.

Ah, dan is het dus een probleem met de koppeling van KPN en Amazon, en niet zozeer Amazon en je tv. 

 

Je geeft aan dat er stappen opnieuw zijn doorgenomen. Zijn dat de activatiestappen die Joop ook al benoemt:

Heb je hem wel via de link van KPN geactiveerd en een gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt (Als je Amazon al hebt, kan je die het beste ervoor gebruiken). 

 

We zijn een poosje verder inmiddels, sorry daarvoor. Is het inmiddels gelukt om die activatie tot stand te brengen?

Vandaag opnieuw abonnement aangevraagd en nu werkt het wel. Alleen mis ik nu de 3 maanden gratis Prime. Dit dient nog wel even rechtgezet worden.

Reputatie 7
Badge +30

Daarvoor kun je dan het beste even bellen (0800-0402, gratis). De collega die je spreekt kan de geschiedenis erbij pakken en dit verder met je bespreken.

Heb ik ook gedaan, medewerkster zij mij dat ze niets hierin kon betekenen.  En dat het was zoals het was. Ook nog gevraagd of ze de gespreksgeschiedenis wilde bekijken, maar dat deed ze niet.  Heb ze gevraagd of ze haar manager er bij wilde roepen of dat hij mij terug wilde bellen. Maar ook dat kon ze niet. Ik zou afgelopen donderdag terug gebeld worden. Maar helaas gisteren niet en vandaag ook niets gehoord. Niet bepaald klantvriendelijke medewerkster. Graag een oplossing in deze.

Reputatie 7
Badge +30

Jammer te horen. Helaas is het niet mogelijk om hiervoor via het forum een oplossing te geven.

Reageer