Vraag

De beeldkwaliteit van de iTV app op mijn Samsung tv gaat achteruit

  • 25 October 2023
  • 5 reacties
  • 114 keer bekeken

Hoi,

Ik merk dat de beeldkwaliteit van de itv app op mijn Samsung tv sterk achteruit gaat. Tot soms onleesbaar. Zeker tijdens de primetime is de beeldkwaliteit op z'n ergst. Wat kan hieraan worden gedaan?

Merk: Samsung type:UE55RU8000SXXN

OS: Tizen, versie: 1406 4

Groetjes.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Digilance85 ,

Gebruik je wel de hoogste beeldkwaliteit? 
 

Je kunt de beeldkwaliteit instellen zit in de Player: 

Druk of tik op het tandwieltje ⚙️

en je kunt de beeldkwaliteit aanpassen. Mogelijk ziet het scherm met het tandwieltje bij jou er net wat anders uit. 

Die optie heb ik helaas niet op de app die draait op mijn Samsung tv.

Reputatie 7
Badge +20

Het beste kan je op een 55” scherm de KPN tv decoder gebruiken.

Dan heb je een veel beter en veel mooier beeld.

Precies. Een 55” verdient de fantastische (beeld)kwaliteit via de ontvanger. Dat verschil zie je echt wel. Ook als de app wel goed HD geeft. Dan is 't via de app 6 Mb/s. Via de ontvanger (DIW7022 ga ik even van uit of glasvezel) is het bij HD 14,2 Mb/s.

En het is bekend dat op m.n. Samsung en LG de beeldkwaliteit tijdens internationaal voetbal op NPO 1, 3, RTL 7 of Veronica soms compleet in elkaar dondert.

Hier zijn al meerdere topics over.

Reputatie 7
Badge +15

@Digilance85 Welkom op het forum. 

De situatie die je noemt lijkt op een situatie die ook bij ons tv team in onderzoek is. 

Het gaat hier dan inderdaad om verminderde kwaliteit.  Heb je een mogelijkheid om de vragen gesteld in dit topic te beantwoorden? 

En zou je ook je forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen? Dan zijn de gegevens er alvast wanneer dit nodig is.