Vraag

ESPN koppelen kpn lukt niet

  • 16 April 2024
  • 9 reacties
  • 71 keer bekeken

Vorige week woensdag is mijn nieuwe contract bij kpn ingegaan met espn compleet. Het koppelen met de app lukt niet. Via tv box + heb ik wel alle kanalen. Meerdere malen contact gehad met espn maar daar verwijzen ze naar kpn en bij kpn verwijzen ze naar espn.

Bij ziggo lukte het koppelen wel maar na de overstap naar kpn lukt dit dus niet meer. De verwerkingstijd van 24-48 uur zit er ook al lang op. App verwijderen en opnieuw installeren heeft niet geholpen, nieuw account aanmaken ook niet.


9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Joeftoe ,

Via ESPN Watch zijn dezelfde vier kanalen en alleen live zonder pauzeren of terugspoelen. Alleen met de laatste twee speelronden zijn er wel tot zes “extra” kanalen (te casten met chromecast). Maar nu dus nog niet.

De vier kanalen kan je ook, nu al, op bijvoorbeeld je telefoon, zien via de kpn app. En bij kpn wel met pauzeren, terugspoelen en opnemen (mits je opnemenpakket hebt).

En de laptop via http://tv.kpn.com .

screenshot: pas als je ESPN 24 uur actief is kun je ESPN Watch aanmaken.

@Noordzee dank voor je reactie. Ik begrijp dat ik via kPN naar espn kan kijken maar ik wil graag dat de espn app ook gewoon werkt. Hier betaal ik toch ook gewoon voor? De overstap is nu ruim 1 week geleden dus die 24 uur zijn al lang voorbij…

Reputatie 7
Badge +28

Duidelijk @Joeftoe ,

Maar die app is van ESPN en niet van KPN. Voor jouw probleem zul je bij ESPN moeten aankloppen.  

@Noordzee ik zie in vorige topics dat mensen hetzelfde probleem hadden en dat technische mensen van KPN dit hebben opgelost met esp ESPN verwijst me namelijk naar kpn.

Reputatie 7
Badge +28

Er komt hier vanzelf een moderator langs. Hopelijk kan die iets voor jou betekenen. 

Maar ik verwacht dat ze jou toch weer door gaan verwijzen naar 0800-0402. Daar kun je namelijk een ticket laten aanmaken voor de technische dienst. 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Joeftoe, om ESPN bij KPN ook via de app te kunnen kijken, moet je het inderdaad koppelen aan je ESPN account. Alleen dan kan je ook via andere apparaten kijken, naast je tv-ontvanger. Dat kan je doen met de stappen die Noordzee al deelde, ik deel ze voor de zekerheid opnieuw hieronder.

Als je graag wilt dat we hier in de KPN community verder met je mee denken, laat je dan weten waar je op vast loopt? Hoe ver kom je in de stappen? 

Hoe koppel je een KPN abonnement aan ESPN?

Heb je een ESPN-abonnement bij kpn? 24 uur na het aanzetten van het ESPN Compleet pakket kun je alle ESPN zenders ook kijken via de pc of een mobiel apparaat via ESPN Watch. Hiervoor moet je eerst een ESPN-account maken en je kpn-abonnement koppelen met ESPN. Volg hiervoor de onderstaande stappen:

Je kpn-abonnement koppelen aan ESPN

1. Heb je ESPN Compleet aangezet? Dan kun je na 24 uur een ESPN Watch account maken

2. Maak een account aan op ESPN.nl of in de ESPN-app

3. Ga naar de accountinstellingen > via de profielfoto (ESPN.nl) of het tandwiel (in de app)

4. Kies voor: tv-abonnement activeren (ESPN.nl) of Beheer tv-aanbieder (in de app)

5. Selecteer kpn. Je wordt doorverwezen naar de pagina van kpn.

6. Voer je abonnementsnummer en pincode in van kpn TV

Als het abonnementsnummer en de pincode zijn geverifieerd wordt de koppeling automatisch tot stand gebracht. Je kunt dan meteen in ESPN Watch kijken naar de zenders die deel uitmaken van je tv-abonnement.

 

Heb je liever sneller hulp, dan is inderdaad het advies om te bellen met onze klantenservice op 0800-0402. Mijn collega's daar helpen je dan verder.

 
Reputatie 7
Badge +8

@Joeftoe vandaag is Disney bij ons in de lucht gekomen omdat er meerdere klachten zijn binnengekomen dat het koppelen niet werkt voor gebruikers die onlangs ESPN hebben gekregen. Er lijkt iets mis te gaan met de gegevens uitwisseling tussen KPN en Disney. We gaan er samen met Disney naar kijken.

Reputatie 7
Badge +8

@Joeftoe Kun je weer proberen je aan te melden? Er zou wat gefixt moeten zijn. Ik heb nog geen bevestiging van Disney dat het weer werkt, maar een andere KPN klant kon zich wel al weer aanmelden.

Er is alleen een ESPN app voor smartphone en tablet. 

De ESPN app die in de Play Store staat in de TV+ box werkt alleen met de Amerikaanse ESPN. En dat kan je hier niet nemen.

Alleen app in je phone/tablet dus. 

Een gratis ESPN account kun je alleen maken via de laptop (browser) via http://espn.nl .

http://espn.nl/watch biedt zelden wat extra's. Alleen bij Keuken Kampioen divisie momenteel. 3 wedstrijden via espn 1,2,3 en de rest via de app.

En zoals Noordzee al aangeeft: de laatste 2 speelronden van eredivisie zijn vaak 9 wedstrijden op één moment. Ook dan 5 via KPN Extra via de app.

Reageer