Beantwoord

Gaia app toevoegen aan tv

  • 18 June 2023
  • 11 reacties
  • 359 keer bekeken

Zojuist een abonnement genomen op Gaia. Maar kan de app niet op mijn tv krijgen. Hoe los ik dit op? Het moet toch niet kunnen dat KPN mijn keuze bepaalt van wat ik zelf via tv wil bekijken.

graag advies

Ā 

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 June 2023, 21:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Samm84,

Op de oudere ontvangers is kpn gebonden aan welke leverancier apps wil bouwen die werken op het platform van kpn. Ik ken die app niet, dus ik vermoed ook dat het een stukje vraag betreft waarom deze app er niet is.Ā 

Als je de app wilt gebruiken zalĀ je kunnen overstappen op KPN TV+, hier staat de app in de Google Play Store. Als je een smart tv hebt, hangt het af van je merk tv of de app beschikbaar is. Ook kan je een losse android tv box aanschaffen die deze app ondersteund.Ā 

Ā 

Bedankt Chrizziey,Ā 

fijn dat je met me meedenkt.

inderdaad kan ik Google play store niet vinden.

Gaia is net als Netflix maar dan met specifieke themaā€™s.
zouĀ Chromecast me hierbij kunnen helpen?Ā 

Reputatie 7
Badge +16

Zou ook kunnen, dan zal je een Google TV Chromecast kunnen bestellen. Ook hierop zit een playstore waar in die app moet staan, die kun je vanaf ongeveer 39 euro kopen.Ā 

Je kan ook overwegen om over te stappen naar KPN TV+, deze tv ontvanger draait op Android TV en daardoor ben je minder onafhankelijk van de apps die kpn moet toevoegen op de ontvanger. Zie hier voor meer informatie :Ā https://www.kpn.com/televisie/kpn-tv-met-zenders.htm.Ā 

Deze Gaia neem ik aan?Ā 

Ā 

Die zullen bewust enkel de getoonde systemen ondersteunen. Link

Ā 

Als u een Samsung of LG smart TV heeft dan staat KPN buiten de beschikbaarheid van de apps van de streamingdiensten. En eigenlijk zal Gaia ook voor de kpn boxen zelf een app moeten ontwikkelen zover mij bekend is. Dat zal voor hun niet interessant genoeg zijn.

Dat is inderdaad die ik bedoel. Zie nu ook chromecast staan. Dat ga ik proberen. Dank!

Chromecast blijkt toch geen optie te zijn ondanks dat het op de foto staat. Via de link gekeken en daar staat het ook niet bij. Contact gehad met Gaia en inderdaad kan het niet. Dit ter info voor anderen.Ā 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Samm84,

In mijn Google Chromecast met Google TV staat hun app wel degelijk in de play store. Dus hij zou dan gewoon moeten kunnen werken. Misschien niet meer op oudere chromecast modellen.
Ā 

HalloĀ @Samm84,

In mijn Google Chromecast met Google TV staat hun app wel degelijk in de play store. Dus hij zou dan gewoon moeten kunnen werken. Misschien niet meer op oudere chromecast modellen.
Ā 

Hallo Chrizziey, ahhh, dan was dat het probleem. Want de chromecast - een ā€˜oudjeā€™ Ā -Ā Ā werd niet herkend door de app (in de fase toevoegen van apparaat). En omdat Gaia me tegelijkertijd bevestigde dat Chromecast geen optie was, dacht ik dat het daaraan lag. Weer wat wijzer geworden

Ter verduidelijking casten vanaf een smartphone of tablet via een Chromecast is iets anders dan de Chromecast met GoogleTV en daar slaat het plaatje op.

Reputatie 7
Badge +16

Het is ook een verwarrende term die Google gebruikt. Ze hadden hem beter of Nest TV of Google TV stick kunnen noemen. De huidige chromecast met Google tv is een veel slimmer en fijner dingetje dan die oude doorzet castjes hiervoor.Ā  Alleen al de play store die je veel apps geven en ik vind persoonlijk de Google TV fijner in gebruik dan Android TV.

Je kunt ook via je telefoon de screen mirror aanzetten.

Ā 

zo doe ik het iniedergeval.