Beantwoord

HBO Max activeren lukt niet wegens melding niet beschikbaar in regio

  • 30 July 2023
  • 26 reacties
  • 341 keer bekeken

Ik probeer volgens de stappen te activeren maar krijg dan deze melding.. ik kan totaal niet inschatten waarom ik deze melding niet in het NL krijg..?!

Als ik, los van KPN, een HBO account wil aanmaken zegt ie dat het in mijn regio niet beschikbaar is (België)… Nou woon ik hemelsbreed misschien maar 20 km van België af, maar het is toch echt NL.

Kortom…. HELP

 

 

icon

Beste antwoord door Jan van KPN 19 August 2023, 14:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @JacquelineT en welkom hier op ons forum!

Gebruik je wellicht een VPN? Dat is de enige reden die ik zo kan bedenken waarom je deze melding te zien krijgt. 

Niet dat ik weet..

Reputatie 7
Badge +12

Een VPN-verbinding zorgt voor een beveiligde verbinding tussen jou en het internet. Via het VPN wordt al je dataverkeer door een versleutelde virtuele tunnel geleid. Dit verbergt je IP-adres wanneer je het internet gebruikt, waardoor de locatie ervan voor iedereen onzichtbaar is. Dat zou wellicht kunnen verklaren waarom deze melding verschijnt. Heb je nog andere apparaten om het eens mee te proberen @JacquelineT? Ben benieuwd of je hierop dezelfde melding te zien gaat krijgen.

Het screenshot is Turks. Maar je krijgt ook België als melding??

Je bent de tweede “al” die zich meldt dan het kpn ip zich in Turkije lijkt te bevinden. Hier een eerdere melding.

 

Op smartphone, via mijn wifi dus, zelfde resultaat. Ook weer dat scherm met Turkse mededeling! 😒

Locatie van mijn IP adres opgezocht, Apeldoorn NL..

Dus snap er echt helemaal niks van. Fout lijkt bij HBO te liggen..?!

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @JacquelineT, dit is inderdaad heel erg vreemd. Ik zag dat je ook in een eerder topic over dit onderwerp had gereageerd; bij deze klant in kwestie stond het IP adres niet goed maar nadat dit is aangepast speelt het zelfde probleem nog steeds bij het activeren van HBO. Vooralsnog moet ik je nog even een antwoord schuldig blijven maar ik ga hier dieper induiken en zodra ik meer weet, laat ik je dat uiteraard meteen weten. Nu kan het probleem ook aan de kant van HBO liggen dus in dat kader kan het geen kwaad om deze kwestie ook eens bij hen voor te leggen, wellicht dat ze dit herkennen en zelf een oplossing hiervoor hebben. 

Hoi @JacquelineT, dit is inderdaad heel erg vreemd. Ik zag dat je ook in een eerder topic over dit onderwerp had gereageerd; bij deze klant in kwestie stond het IP adres niet goed maar nadat dit is aangepast speelt het zelfde probleem nog steeds bij het activeren van HBO. Vooralsnog moet ik je nog even een antwoord schuldig blijven maar ik ga hier dieper induiken en zodra ik meer weet, laat ik je dat uiteraard meteen weten. Nu kan het probleem ook aan de kant van HBO liggen dus in dat kader kan het geen kwaad om deze kwestie ook eens bij hen voor te leggen, wellicht dat ze dit herkennen en zelf een oplossing hiervoor hebben. 

 

2 weken verder en nog steeds hetzelfde probleem. Ik kan geen contact krijgen met HBO omdat ik geen account kan aanmaken of in kan loggen aangezien ze denken dat ik een Turkse of Belgische IP heb.

Ik heb ook al een mail gestuurd naar abuse@kpn.com 

VPN heb ik niet.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @JacquelineT, dit is inderdaad heel erg vreemd. Ik zag dat je ook in een eerder topic over dit onderwerp had gereageerd; bij deze klant in kwestie stond het IP adres niet goed maar nadat dit is aangepast speelt het zelfde probleem nog steeds bij het activeren van HBO. Vooralsnog moet ik je nog even een antwoord schuldig blijven maar ik ga hier dieper induiken en zodra ik meer weet, laat ik je dat uiteraard meteen weten. Nu kan het probleem ook aan de kant van HBO liggen dus in dat kader kan het geen kwaad om deze kwestie ook eens bij hen voor te leggen, wellicht dat ze dit herkennen en zelf een oplossing hiervoor hebben. 

 

2 weken verder en nog steeds hetzelfde probleem. Ik kan geen contact krijgen met HBO omdat ik geen account kan aanmaken of in kan loggen aangezien ze denken dat ik een Turkse of Belgische IP heb.

Ik heb ook al een mail gestuurd naar abuse@kpn.com 

VPN heb ik niet.

 

Balen zeg @JacquelineT :(

In het andere topic over dit onderwerp is het probleem inmiddels verholpen maar nu bij jou nog.

@Raymondt , zou jij eens mee willen kijken en kunnen checken of alles in dit geval goed staat? 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @JacquelineT ,

Ik ben inmiddels ook tot de conclusie gekomen dat jouw ip-adres met lokatie Belgie geregistreerd staat. Ik heb een verzoek ingediend om dit aan te passen. Ik kom er nog op terug zodra dit verzoek in behandeling genomen is.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @JacquelineT ,

Ik ben inmiddels ook tot de conclusie gekomen dat jouw ip-adres met lokatie Belgie geregistreerd staat. Ik heb een verzoek ingediend om dit aan te passen. Ik kom er nog op terug zodra dit verzoek in behandeling genomen is.

Dankjewel @Raymondt :)

Reputatie 7
Badge +9

@JacquelineT : we hebben een verzoek gedaan bij de partij die de geolocatie van jouw ip-adres verkeerd had staan, en inmiddels heb ik terugkoppeling van ze dat ze de wijziging vrijdag zullen doorvoeren. Mijn verzoek aan jou is dus om het na vrijdag nog eens te proberen. Graag hoor ik hier of dat ook gelukt is.

@JacquelineT: we hebben een verzoek gedaan bij de partij die de geolocatie van jouw ip-adres verkeerd had staan, en inmiddels heb ik terugkoppeling van ze dat ze de wijziging vrijdag zullen doorvoeren. Mijn verzoek aan jou is dus om het na vrijdag nog eens te proberen. Graag hoor ik hier of dat ook gelukt is.

Het is nu 19.15, heb het zojuist geprobeerd maar het probleem is nog precies hetzelfde.. Zelfde foutmelding nog. IP locatie is nog steeds België...

@JacquelineT: we hebben een verzoek gedaan bij de partij die de geolocatie van jouw ip-adres verkeerd had staan, en inmiddels heb ik terugkoppeling van ze dat ze de wijziging vrijdag zullen doorvoeren. Mijn verzoek aan jou is dus om het na vrijdag nog eens te proberen. Graag hoor ik hier of dat ook gelukt is.

Het is nu 19.15, heb het zojuist geprobeerd maar het probleem is nog precies hetzelfde.. Zelfde foutmelding nog. IP locatie is nog steeds België...

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @JacquelineT , Dat is raar, want zie hierboven de query die ik doe. Hij is dus wel degelijk aangepast. We zijn nu na het weekend, dus misschien kun je het nog eens proberen? Mocht het dan niet lukken, dan kan ik even informeren of we contacten bij HBO hebben voor dergelijke problemen.

Hoi @JacquelineT , Dat is raar, want zie hierboven de query die ik doe. Hij is dus wel degelijk aangepast. We zijn nu na het weekend, dus misschien kun je het nog eens proberen? Mocht het dan niet lukken, dan kan ik even informeren of we contacten bij HBO hebben voor dergelijke problemen.

Als ik Google op de locatie  van mijn IP adres geeft ie nog steeds België aan. En HBO activeren lukt ook nog steeds niet. Zijn nu bijna een maand verder dus ik hoop dat t nu wel snel wordt opgelost..

GELUKT!! 🙂

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @JacquelineT , wat fijn om te horen dat het gelukt is! Ik had hier nog vragen over uit staan maar die hoeven dan niet meer beantwoord te worden. Ik weet niet wat nu hetgeen is geweest wat het verschil heeft gemaakt, maar mogelijk dat HBO maar eens per week de lijst met geo-data importeert, en dat het daardoor even geduurd heeft.

Ik wens je in elk geval veel kijkplezier met HBO! 😀

Reputatie 7
Badge +12

Fijn om te horen @JacquelineT en ook bedankt voor het laten weten, heel veel kijkplezier toegewenst met HBO Max! 
En uiteraard ook @Raymondt heel erg bedankt voor zijn goede hulp en acties :) 

Reputatie 1

Ik heb dit probleem ook al 2 weken, ook bij bepaalde sites kan ik niet inloggen omdat ik dan de melding krijg dat ik probeer in te loggen via het buitenland. Zelfde verhaal met HBO max, de melding dat het niet beschikbaar is in mijn regio. 

Ik ben al dagen aan het bellen met de klantenservice en niemand daar kan het probleem oplossen, er wordt telkens gezegd dat er geen probleem is en alles goed staat. Kan iemand hier het ook weer goed zetten bij mij?

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb dit probleem ook al 2 weken, ook bij bepaalde sites kan ik niet inloggen omdat ik dan de melding krijg dat ik probeer in te loggen via het buitenland. Zelfde verhaal met HBO max, de melding dat het niet beschikbaar is in mijn regio. 

Ik ben al dagen aan het bellen met de klantenservice en niemand daar kan het probleem oplossen, er wordt telkens gezegd dat er geen probleem is en alles goed staat. Kan iemand hier het ook weer goed zetten bij mij?

Goedemorgen @KDied en welkom hier op ons forum :)

Knap vervelend natuurlijk maar goed dat je dit topic hebt gevonden en hier aangeeft dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt als de topic starter. Ik zag ook dat je je forumprofiel meteen hebt ingevuld, super.

@Raymondt , wanneer jij in de gelegenheid bent, zou je hier dan ook eens naar willen kijken? Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @KDied ,

Het probleem is gevonden, en er is een verzoek gedaan om het aan te passen. De terugkoppeling die we gekregen heb is dat het na komende dinsdag aangepast zal zijn. Nu is mijn ervaring (ook hier in dit topic te lezen) dat het soms een paar dagen nog kan duren voordat HBO ook up to date is, maar in de loop van volgende week zou het opgelost moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +12

Hallo @KDied ,

Het probleem is gevonden, en er is een verzoek gedaan om het aan te passen. De terugkoppeling die we gekregen heb is dat het na komende dinsdag aangepast zal zijn. Nu is mijn ervaring (ook hier in dit topic te lezen) dat het soms een paar dagen nog kan duren voordat HBO ook up to date is, maar in de loop van volgende week zou het opgelost moeten zijn.

Dankjewel alvast @Raymondt!

Reputatie 1

Bedankt Raymondt! Ik ga het in de gaten houden en zal het doorgeven als alles weer normaal werkt!

Reputatie 1

De storing is sinds vandaag opgelost! Bedankt hiervoor!