HBO Max bij KPN

  • 13 October 2022
  • 108 reacties
  • 8369 keer bekeken
HBO Max bij KPN
Reputatie 7
Badge +19

HBO Max is vanaf oktober 2022 beschikbaar bij KPN! Met HBO Max kijk je met het hele gezin naar de nieuwste films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je HBO Max pas aanvragen nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling. 

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

Heb je vragen over het gebruik of activeren van HBO Max? Of wil je er meer over weten? Lees dan onderstaand artikel door.

Voor individuele vragen of hulp kan je een eigen topic voor je vraag aanmaken. Vermeld daar in alle belangrijke informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community! 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

108 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Eindelijk is het moment dan daar! Wel een beetje gek dat je direct verplicht ben een nieuw account aan te maken en geen bestaand account kan gebruiken om in te loggen. Maar goed weg met ViaPlay en hallo HBO. Die laatste F1 wedstrijden kijk ik wel via F1 TV.

Reputatie 7

Wel een beetje gek dat je direct verplicht ben een nieuw account aan te maken en geen bestaand account kan gebruiken om in te loggen.

Wat bedoel je daarmee?

Reputatie 7
Badge +16

Dat je na het activeren vanuit KPN direct doorgestuurd wordt naar de registratie pagina van HBO Max. Hier bestaat geen mogelijkheid om in te loggen met een bestaand account. Ik had een inactief account al reeds in bezit, maar door het ontbreken van de optie moest ik een nieuw account maken.

Reputatie 7

Dat je na het activeren vanuit KPN direct doorgestuurd wordt naar de registratie pagina van HBO Max. Hier bestaat geen mogelijkheid om in te loggen met een bestaand account. Ik had een inactief account al reeds in bezit, maar door het ontbreken van de optie moest ik een nieuw account maken.

Dat is dan toch een bugje immers kpn schrijft:

 

Reputatie 7

Heeft KPN ook de mogelijkheid om het abonnement per jaar te betalen?

Anders ben je bij HBO Max al snel goedkoper uit als je de entertainmentkorting aan een andere entertainment-optie besteedt of kunt besteden.

 

Dat scheelt je toch weer €3,- per maand maar wel met het risico dat je het hele jaar kwijt bent mocht het aanbod en/of kwaliteit van HBO Max toch tegenvallen.

Reputatie 7
Badge +10

Duur eigenlijk, (maar dat vind ik van Netflix ook) ik betaal €2,99 per maand (Prime video voor €2,49). Ik ben direct abonnee geworden bij de lancering van HBO in Nederland met levenslange korting. Wees je hier bewust van dat dergelijke kortingen wel komen te vervallen wanneer men dit via kpn wil kijken. 

Reputatie 7
Badge +30

@Chrizziey even een check hoor! Je hebt onderstaande stappen doorlopen, maar inloggen met je bestaande account, stap vier, lukte niet?

 

· Bestel HBO Max Standaard bij KPN in MijnKPN

· Je krijgt na de bestelling een e-mail om HBO Max te activeren

· Op de activatiepagina klik je het HBO Max Standaard abonnement dat je moet activeren

· Doorloop de stappen op de website van HBO Max. Je moet o.a. inloggen met je bestaande HBO Max-accountgegevens.

 

Heeft KPN ook de mogelijkheid om het abonnement per jaar te betalen?

Deze optie bieden wij niet.

Reputatie 7
Badge +16

@Chrizziey even een check hoor! Je hebt onderstaande stappen doorlopen, maar inloggen met je bestaande account, stap vier, lukte niet?

Correct en tevens juist. Althans ik had nergens een optie om een bestaand account te koppelen. Ben zelfs nog eens terug gegaan om het proces opnieuw te starten.  Had nergens op het eerste oog een inlogknop gezien. Of ik moet er strak langs gekeken hebben. 

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben wel benieuwd hoe dit bij KPN vanaf 2023 zal gaan wanneer HBO max volgens dit artikel dan stopt in de huidige vorm en dus kortingen/huidige accounts ook komen te vervallen:

https://www.manners.nl/hbo-max-discovery-korting/ 

Reputatie 7
Badge +30

@Chrizziey even een check hoor! Je hebt onderstaande stappen doorlopen, maar inloggen met je bestaande account, stap vier, lukte niet?

Correct en tevens juist. Althans ik had nergens een optie om een bestaand account te koppelen. Ben zelfs nog eens terug gegaan om het proces opnieuw te starten.  Had nergens op het eerste oog een inlogknop gezien. Of ik moet er strak langs gekeken hebben. 

Ik kom hierop terug!

 

Ik ben wel benieuwd hoe dit bij KPN vanaf 2023 zal gaan wanneer HBO max volgens dit artikel dan stopt in de huidige vorm en dus kortingen/huidige accounts ook komen te vervallen:

https://www.manners.nl/hbo-max-discovery-korting/ 

Zodra hier meer over bekend is, zullen we dit natuurlijk delen. 

Reputatie 7
Badge +16

Oeh nice, moet zeggen dat ik zelf best wel fan van ben en heb zelf de oude kortingsactie van 4,- per maand 🙂 (Die ik deel met iemand anders dus eigenlijk 2 euro 😉 ). 

En ach ja, hoe populairder hoe beter want ikke heb aandelen 🤐 Anyhow, ik ben fan! :D 

Duur eigenlijk, (maar dat vind ik van Netflix ook) ik betaal €2,99 per maand (Prime video voor €2,49). Ik ben direct abonnee geworden bij de lancering van HBO in Nederland met levenslange korting. Wees je hier bewust van dat dergelijke kortingen wel komen te vervallen wanneer men dit via kpn wil kijken. 

Duur? Dat is vrij subjectief koop eens van alle beschikbare titels de DVD/Blu ray. 

Zelfs nu met Disney Plus, Netflix, Prime video en HBO Max bij elkaar opgeteld is dat spotgoedkoop. Ik hoef maar een of twee series of een paar films per maand te kijken dan heb ik de totaalkosten er al uit. Viaplay heb ik tot december kado dat gaat eruit, ik weet bijna zeker dat Skyshowtime er bij gaat komen. 

 

Dit is natuurlijk leuk net als de Disney Plus constructie nu de App nog, dat zal toch meer nut hebben. Zelf ga ik hier nooit gebruik van maken ik houd dat liever gescheiden.

Reputatie 7
Badge +30

@Chrizziey als jij bij ‘account aanmaken’ (foto 1) het e-mailadres waar jouw HBO Max account aan gekoppeld is, invult, moet je onderstaande melding krijgen (foto 2)

 

 

Was dit bij jou niet het geval? Of heb jij, omdat je geen ‘inlog’ knop zag, hier direct een ander e-mailadres ingevuld?

Reputatie 7
Badge +16

@Marcia_ Ah, wel heel onduidelijk dit. Want het doet in eerste instantie de indruk wekken dat je een nieuw account moet aanmaken. Beter was geweest als er vermeld werd van '’Heb je al een account?'’.
Ik heb direct een nieuwe aangemaakt, omdat de meeste bedrijven een hele hoop info vragen en dan pas aankomen met '’Je hebt al een account'’. 

Ik lees hier dat 'alle' KPN klanten 3 maanden HBO Max kado kunnen krijgen.

Daarvoor moet dus wel een HBO Max account aangemaakt worden en via KPN aanzetten.

Ik lees in hetzelfde artikel dat er een alternatief is in de vorm van cloudopname.

 

Reputatie 7

Ik lees dat 'alle' KPN klanten 3 maanden HBO Max kado kunnen krijgen.

Daarvoor moet dus wel een HBO Max account aangemaakt worden en via KPN aanzetten.

En zoals we wel vaker hebben gezien bij dergelijke "cadeautjes" moet je niet vergeten op tijd dat abonnement weer te beëindigen.

Precies, omdat de app er nog niet is zie ik dit echt als een verkoop stunt, wie  een HBO Max abonnement  wou heeft dit allang ver voor KPN aankondige dit via hun factuur te kunnen betalen.

 

Meneer Kriek schrijft wel iets vreemd hier : 

Sinds vorige week is de streamingdienst via KPN beschikbaar voor 3,6 miljoen huishoudens in Nederland. 

 

De streamingsdienst was ver daarvoor ook beschikbaar voor die 3,6 miljoen huishoudens wie van de 50% actie gebruik heeft gemaakt doet er verstandig aan dit dus niet bij KPN onder te brengen.

 

Reputatie 7
Badge +30

@Marcia_ Ah, wel heel onduidelijk dit. Want het doet in eerste instantie de indruk wekken dat je een nieuw account moet aanmaken. Beter was geweest als er vermeld werd van '’Heb je al een account?'’.
Ik heb direct een nieuwe aangemaakt, omdat de meeste bedrijven een hele hoop info vragen en dan pas aankomen met '’Je hebt al een account'’. 

Eens. Ik heb je feedback doorgegeven!

 

Reputatie 7
Badge +8

Wel jammer dat je HBO niet huidige kan inloggen of moet KPN abonnee worden helaas 3 keer duurder had gehoopt dat dit zelfde zou zijn als met videoland of netflix

Kijk ik wel via de APP op me tv zelfde content

Reputatie 7
Badge +20

Via HBO Max kan je ook een jaarabonnement nemen.

Dan betaal je 10 maanden en 2 maanden gratis.

Gaat KPN dit ook aan het abonnement toevoegen? 

Reputatie 7
Badge +25

Wel jammer dat je HBO niet huidige kan inloggen of moet KPN abonnee worden helaas 3 keer duurder had gehoopt dat dit zelfde zou zijn als met videoland of netflix

Kijk ik wel via de APP op me tv zelfde content

Wat bedoel je precies @MennoG78? Bedoel je kijken via een app op de tv-ontvanger? Of iets anders?

 

Via HBO Max kan je ook een jaarabonnement nemen.

Dan betaal je 10 maanden en 2 maanden gratis.

Gaat KPN dit ook aan het abonnement toevoegen? 

Nee, wat de toekomst brengt weet ik niet, maar vooralsnog in ieder geval niet.

Reputatie 7
Badge +8

Wel jammer dat je HBO niet huidige kan inloggen of moet KPN abonnee worden helaas 3 keer duurder had gehoopt dat dit zelfde zou zijn als met videoland of netflix

Kijk ik wel via de APP op me tv zelfde content

Wat bedoel je precies @MennoG78? Bedoel je kijken via een app op de tv-ontvanger? Of iets anders?

 

Via HBO Max kan je ook een jaarabonnement nemen.

Dan betaal je 10 maanden en 2 maanden gratis.

Gaat KPN dit ook aan het abonnement toevoegen? 

Nee, wat de toekomst brengt weet ik niet, maar vooralsnog in ieder geval niet.

Ik kijk via een app op me tv nu hbo inderdaad er is geen mogelijkheid om in te loggen zoals bij Videoland en Netflix op de KPN ontvanger 

@MennoG78 dat is omdat er nog geen app van HBO Max op de mediabox aanwezig is, dit topic is vanwege mogelijkheid om een HBO Max abonnement via de KPN factuur voldoen.

 

Zodra de app er is zullen we ongetwijfeld met een bestaand abonnement kunnen inloggen.

 

Drie keer duurder klopt niet helemaal op jaar basis gezien 25 % duurder dan klanten betalen die van het 50% aanbod van HBO Max gebruik hebben gemaakt. 

Kan je het abonnement na de 3 maanden ook definitief stopzetten of zit je vast aan een jaar? En als je na de 3 maanden via HBO de actie voor 60,-  per jaar wilt afsluiten, is dat dan ook mogelijk? 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @JWKaatje, dit abonnement is na de eerste maand dagelijks opzegbaar. Je zit dus nergens aan vast.

Ik weet niet precies wat de voorwaarden zijn voor die actie bij HBO maar wij houden je in ieder geval niet tegen 😊