Beantwoord

HBO Max gratis voor 3 maanden: issue met account aanmaken

  • 22 November 2022
  • 11 reacties
  • 1060 keer bekeken

KPN heeft aangegeven dat je een cadeautje kunt ophalen in de vorm van een gratis HBO Max abonnement voor 3 maanden. Hiervoor moet je een aantal stappen doorlopen, waaronder na activeren een HBO max account aanmaken. Maar als je een account bij HBO aanmaakt moet je toch gelijk een abonnement kiezen en dus betalen?

Via een medewerker van KPN hoorde ik dat je in dit geval op de site van HBO Max moet inloggen en kiezen voor koppelen aan je KPN account, maar dit werkt niet. Ik verwacht dat ik in deze procedure een zogeheten proefaccount bij HBO Max voor 3 maanden aan kan maken waarvoor je dus niet hoeft te betalen. De procedure nu klopt niet. Hoe zou dit moeten werken? Ik stuur dit bericht naar dit forum omdat nu al 2x de verbinding is verbroken toen ik belde, heel frustrerend.

icon

Beste antwoord door Chrizziey 22 November 2022, 14:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @ABO1,

Als je HBO Max via KPN neemt dan dien je dit te activeren via deze pagina, na het wijzigen van je abonnement via MijnKPN. Je logt daar in met je KPN ID en wordt daarna doorgestuurd naar de pagina om een account aan te maken. Als er daarna een account bekend is, krijg je het verzoek of je dit account wilt koppelen aan dit abonnement. 

Let wel op, als je geen husselpakket hebt, kun je dit abonnement niet afsluiten. 

Reputatie 7
Badge +20

Dus als je HBO max hebt aangevraagd, dan krijg je een e-mail.

Maar meestal kan je binnen een half uur via KPN site een inlog maken.

 

Ga naar MIJNKPN en open die.

Open op een andere site de HBO Max activatie site, zie hier.

En volg de aanwijzingen.

Allebie hartelijk dank voor jullie reactie, maar activeren is het probleem niet. Het gaat er om dat je een account bij HBO zelf moet aanmaken en dat dit niet wordt geregeld via de stappen die je moet zetten. Hoe kun je een HBO account aanmaken (na het activeren) die dus gratis kan worden gebruikt voor 3 maanden? Dan moet dit toch via KPN geregeld worden? En dat is nu net de stap die niet werkt, of de instructie hiervoor is niet correct.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @ABO1,

Die stap zit er wel degelijk in hoor.  Als je na het inloggen met KPN ID wordt doorgestuurd naar de HBO website, kun je je registreren of inloggen met een bestaand account. Daarna wordt je abonnement ook geactiveerd op dit account.  Dit zie je nadat je bij KPN bent ingelogd en bent doorgestuurd naar HBO. 

Als je al een bekend account hebt volgens HBO. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Allebie hartelijk dank voor jullie reactie, maar activeren is het probleem niet. Het gaat er om dat je een account bij HBO zelf moet aanmaken en dat dit niet wordt geregeld via de stappen die je moet zetten. Hoe kun je een HBO account aanmaken (na het activeren) die dus gratis kan worden gebruikt voor 3 maanden? Dan moet dit toch via KPN geregeld worden? En dat is nu net de stap die niet werkt, of de instructie hiervoor is niet correct.

 

??

Als je de stappen hebt gevolgd, kom je bij HBO en zie een veld voor mail adres en wachtwoord.

Als je dat hebt gedaan, kan je bijvoorbeeld op de Smart TV HBO max zien.

Mocht je per vergissing je wachtwoord van MIJNKPN gebruikt hebben, dan kan je dat op de site van HBO aanpassen.

Dus dat is waarschijnlijk het probleem, ik heb nog geen HBO Max account, dus nog geen abonnement. Zoals het bericht van KPN deed voorkomen kon je een gratis account gebruiken voor 3 maanden, maar dit zal dan alleen gelden als je al een account bij HBO Max hebt. Anders snap ik het gewoon niet. Bedankt nogmaals

Reputatie 7
Badge +16

Dus dat is waarschijnlijk het probleem, ik heb nog geen HBO Max account, dus nog geen abonnement. Zoals het bericht van KPN deed voorkomen kon je een gratis account gebruiken voor 3 maanden, maar dit zal dan alleen gelden als je al een account bij HBO Max hebt. Anders snap ik het gewoon niet. Bedankt nogmaals

Je kan het pakket gratis 3 maanden aanzetten in MijnKPN @ABO1. Er is geen algemeen gratis account beschikbaar inderdaad. 

Reputatie 7
Badge +20

@ABO1 

Inderdaad, je moet in dit geval via MIJNKPN HBO MAX aanzetten.

En je krijgt 2 weken van te voren bericht als het afloopt om het weet uit te zetten.

Zet het ook voor de zekerheid in je agenda.

Als je hem uitzet, is hij ook meteen uit.

OK beiden nogmaals dank

Voor mij geldt hetzelfde. Eindeloos heen en weer gestuurd. Tenslotte krijg ik nu al twee dagen te horen dat mijn gegevens niet kunnen worden opgehaald. En in no time zit je in een eindeloze ring. 
voor dit moment geef ik het even op.  

Na eerst een negatief bericht geschreven te hebben , heb ik het gevonden. Je moet niet alleen de uitleg lezen, maar ook aantikken. Dan kom je inderdaad op de juiste site.

 

Â