Beantwoord

Hoe voeg ik een extra IP aan het Netflix abonnement toe?

  • 6 June 2023
  • 22 reacties
  • 1997 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 7 reacties

Wij stappen binnenkort over naar KPN met Netflix. Wij zetten dan ons huidige losse Netflix abonnement over. Maar nu heb ik via de klantenservice van Netflix gehoord, dat het alleen mogelijk is met een standaard abonnement (11,99) over te stappen. En dat het losse extra abonnement dat op een ander IP adres wordt gebruikt (en waar je niet meer onderuit komt als je het account deelt buiten je eigen huishouden) niet mee kan. Dit omdat KPN die service (nog) niet aanbiedt. 
 

Kunnen jullie mij vertellen hoe dit bij KPN is geregeld? 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 8 June 2023, 14:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet niet wat de Netflix medewerker hier precies bedoelt. Maar een extra ip is sowieso niet mogelijk. Bij KPN niet. En bij geen enkele particuliere provider. Voor zover ik weet.

Vroeger bij XS4ALL kon dat. Maar die bestaat niet meer. En dan nog: ik zou echt niet weten wat u er in verband met Netflix mee zou kunnen bereiken. 

Wat er bedoeld word is of het mogelijk is/word om via KPN Netflix af te sluiten (en betalen via kpn factuur) met een hoofdaccount (dit kan) en een “extra lidplek” ook via de KPN factuur in rekening gebracht kan worden.  Deze “extra lidplek” is bedoeld om het account te kunnen delen met mensen die niet tot het huishouden van het hoofdaccount behoren (gebruikt Netflix via een ander ipnummer en hoeven niet de internetverbinding /ipnummer van het hoofdaccount te gebruiken).

Hallo @AK8 Dat staat Netflix volgens hun nieuwe beleid niet meer toe (gelukkig). Je kunt rechtstreeks bij Netflix of het juiste abo kiezen en betalen en kiezen voor betaling via de KPN-factuur.

 

Hallo @AK8 Dat staat Netflix volgens hun nieuwe beleid niet meer toe (gelukkig). Je kunt rechtstreeks bij Netflix of het juiste abo kiezen en betalen en kiezen voor betaling via de KPN-factuur.

 

Helaas, dat gaven je juist aan bij Netflix dat dat nog niet kan. Ook de klantenservice van KPN ga aan dat dit nog niet kan. Die dame was daar ook verbaasd over. Er is mij aangeraden daarom hier de vraag te stellen, zodat KPN er mee aan de slag kan. Tenminste, dat is mij nun2x verteld. 

Ik weet niet wat de Netflix medewerker hier precies bedoelt. Maar een extra ip is sowieso niet mogelijk. Bij KPN niet. En bij geen enkele particuliere provider. Voor zover ik weet.

Vroeger bij XS4ALL kon dat. Maar die bestaat niet meer. En dan nog: ik zou echt niet weten wat u er in verband met Netflix mee zou kunnen bereiken. 

Nee dit is niet wat ik bedoel, Netflix blokkeert nu iedere gebruiker die niet op hetzelfde IP adres Netflix kijkt. Zo kunnen ze zien dat je niet meer bij hetzelfde huishouden hoort. Ze willen het gratis meeliften uitbannen. 

Ik weet niet wat de Netflix medewerker hier precies bedoelt. Maar een extra ip is sowieso niet mogelijk. Bij KPN niet. En bij geen enkele particuliere provider. Voor zover ik weet.

Vroeger bij XS4ALL kon dat. Maar die bestaat niet meer. En dan nog: ik zou echt niet weten wat u er in verband met Netflix mee zou kunnen bereiken. 

Nee dit is niet wat ik bedoel, Netflix blokkeert nu iedere gebruiker die niet op hetzelfde IP adres Netflix kijkt. Zo kunnen ze zien dat je niet meer bij hetzelfde huishouden hoort. Ze willen het gratis meeliften uitbannen. 

En zo hoort het ook.

 

Ik weet niet wat de Netflix medewerker hier precies bedoelt. Maar een extra ip is sowieso niet mogelijk. Bij KPN niet. En bij geen enkele particuliere provider. Voor zover ik weet.

Vroeger bij XS4ALL kon dat. Maar die bestaat niet meer. En dan nog: ik zou echt niet weten wat u er in verband met Netflix mee zou kunnen bereiken. 

Nee dit is niet wat ik bedoel, Netflix blokkeert nu iedere gebruiker die niet op hetzelfde IP adres Netflix kijkt. Zo kunnen ze zien dat je niet meer bij hetzelfde huishouden hoort. Ze willen het gratis meeliften uitbannen. 

En zo hoort het ook.

 

Ja daar is niks mis mee, dat is mijn vraag dus ook niet. 

Ah daar was ik dus ook naar op zoek! Kan het niet vinden. En als ik nu inlog op Netflix staat dat ik via kpn betaal dus niets kan wijzigen daar, maar bij kpn krijg ik de optie van een extra huishouden inderdaad niet. 

Ah daar was ik dus ook naar op zoek! Kan het niet vinden. En als ik nu inlog op Netflix staat dat ik via kpn betaal dus niets kan wijzigen daar, maar bij kpn krijg ik de optie van een extra huishouden inderdaad niet. 

Klopt! Ik heb al bij KPN gemeld dat er vast meer mensen gaan bellen hierover. 
Dus KPN: graag hier een oplossing voor maken! 

En als je Netflix afneemt buiten KPN om, gaat het dan wel goed?

Ik zie geen voordelen om het via KPN te doen.

En als je Netflix afneemt buiten KPN om, gaat het dan wel goed?

Ik zie geen voordelen om het via KPN te doen.

Ja dan gaat het wel goed. Je hebt er alleen voordeel aan als je nieuwe klant bent of wordt, omdat je dan korting krijgt. 

Nou vandaag gebeld en niets opgeschoten. Degene aan de telefoon had geen idee waar ik het over had. Gevraagd aan een collega. Kreeg ik als antwoord dan moet je je gegevens met diegene delen dan kunnen zij er ook op. Uhm dat gaat dus juist niet meer. Weer in de wacht want dan moest ze iemand hogerop spreken. Na lang wachten horen dat ik nog langer moet wachten want hij is nog met een klant bezig. 40 minuten later wordt de verbinding verbroken 🤦🏼‍♀️ Nu Netflix via hun opgezegd en ik ga wel gewoon bij Netflix regelen. 

Reputatie 5
Badge +4

Tja, je bent het slachtoffer van een nieuwe Netflix-optie, die KPN nog niet in hun systemen heeft aangepast. Vanwege dit geneuzel kan ik iedereen alleen maar adviseren om abbo's direct bij de streaming-provider af te sluiten.

Wil je een vaste of actie-korting, kontroleer eerst wie aantrekkelijker is op de lange termijn, je tv-provider of je streaming-provider. Het heeft zijn voordelen alles via je tv-provider, 1 rekening, en zo, maar ze lopen altijd achter de feiten aan. Ook omdat de streaming-providers hun grote wijzigingen qua datum vaak niet ruim vooraf aan hun klanten, want dat is KPN op globaal niveau gezien, bekend maken.

Reputatie 7
Badge +17

Hi allemaal! 

Het toevoegen van een extra lid tegen betaling is via ons inderdaad niet mogelijk. Onderaan onze Netflix via KPN pagina staat daar het volgende over:

Extra leden kunnen niet worden toegevoegd aan Netflix-accounts waarvoor klanten betalen via KPN. Ga naar het Netflix Helpcentrum voor meer informatie.


Helaas dus. 😬 Of daar verandering in gaat komen kan ik ook niks over zeggen, maar dit is de informatie zoals het er nu voor staat. 

Reputatie 7
Badge +12

Hi allemaal! 

Het toevoegen van een extra lid tegen betaling is via ons inderdaad niet mogelijk. Onderaan onze Netflix via KPN pagina staat daar het volgende over:

Extra leden kunnen niet worden toegevoegd aan Netflix-accounts waarvoor klanten betalen via KPN. Ga naar het Netflix Helpcentrum voor meer informatie.


Helaas dus. 😬 Of daar verandering in gaat komen kan ik ook niks over zeggen, maar dit is de informatie zoals het er nu voor staat. 

Pfoeee dit wist ik niet, nu zit ik erg te dubben om Netflix niet meer via me kpn factuur te laten lopen, maar dat heeft dan weer financiële consequenties. (Hussel korting en meer)

Hi allemaal! 

Het toevoegen van een extra lid tegen betaling is via ons inderdaad niet mogelijk. Onderaan onze Netflix via KPN pagina staat daar het volgende over:

Extra leden kunnen niet worden toegevoegd aan Netflix-accounts waarvoor klanten betalen via KPN. Ga naar het Netflix Helpcentrum voor meer informatie.


Helaas dus. 😬 Of daar verandering in gaat komen kan ik ook niks over zeggen, maar dit is de informatie zoals het er nu voor staat. 

Ja daarom stel ik hier de vraag. Dat werd mij aangeraden door de klantenservice van KPN. Om ze in beweging te zetten het wel te kunnen gaan regelen. Want het is gewoon raar dat dit niet kan.

Hallo @AK8 het definitieve antwoord heb je dus nu van KPN-moderator @Sanne_M , via KPN kan het niet.

 

Reputatie 7

Blijkbaar kan dat ook bij andere partners (nog) niet.

 

Ik laat het wel los. We gaan het zien hoe het gaat lopen. En anders zeg ik mijn abonnement via KPN gewoon op. Blijf ik los Netflix gebruiken. 

Reputatie 7

Ik laat het wel los. We gaan het zien hoe het gaat lopen. En anders zeg ik mijn abonnement via KPN gewoon op. Blijf ik los Netflix gebruiken. 

Ik heb op de Chromecast Google TV van mijn studerende zoon de VPN Client Pro app geïnstalleerd en die zet automatisch een VPN verbinding op met de VPN server die op mijn Synology NAS thuis draait. Deze VPN verbinding wordt vervolgens gebruikt door zowel de KPN Smart-TV app als door Netflix waardoor die diensten denken dat die Chromecast Google TV bij mij thuis staat.

Ik hoop wel dat KPN hier werk van gaat maken. Het kan nu inderdaad niet gekoppeld worden. 

Misschien wel goed dat mensen die hier last van hebben dit ook aangeven bij KPN? 

Zie ook:

 

Extra leden aanmelden bij Netflix via KPN | KPN Community