Beantwoord

Ik wil graag uitleg over de prijsverhoging van Spotify

  • 25 September 2023
  • 11 reacties
  • 280 keer bekeken

KPN stuurt vandaag een e-mail met de melding dat het abonnement op Spotify met 3 euro per maand omhoog gaat. Omgerekend een prijsverhoging van 20% ! Omdat het huidige inflatiecijfer aanmerkelijk lager ligt op dit moment, kan inflatie de reden niet zijn.

Volgens KPN zijn/worden er diverse verbeteringen in Spotify doorgevoerd die deze absurde prijsverhoging zou rechtvaardigen. Maar uitleg welke verbeteringen dat zijn wordt niet gegeven. Ik heb al tijden geen verbeteringen kunnen ontdekken, dus lijkt het mij heel redelijk dat KPN alsnog even uitleg geeft waar dat dan in zit. 
KPN is al een tijdje bezig om de prijzen stevig op te schroeven zonder dat dit voor de consument enige meerwaarde oplevert. Het zal wel leuk zijn voor de aandeelhouders!

icon

Beste antwoord door Joep1965 25 September 2023, 20:30

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +19

Daarvoor moet u echt bij Spotify zijn. De enige rol die kpn hier speelt is dat je de betaling via hun kan doen. Met de bedrijfsvoering van Spotify hebben ze niets van doen.

Beste Joep1965, ik heb een spotify abonnement via KPN afgesloten en betaal dus ook aan KPN. Dan kan ik wel rechtstreeks naar Spotify stappen maar dan, je voelt um al, sturen zij mij gelijk terug naar KPN. Als je beschuit bij de Jumbo koopt is het ook niet de bedoeling om rechtstreeks bij Bolletje te melden als er veel beschuiten stuk blijken te zijn.

Kpn rekent gewoon de prijs door die zij ook weer aan Spotify moeten afdragen. Kpn verdient er zelf niets aan. De aandeelhouders ook niet. 

Klanten die rechtstreeks bij Spotify hun abonnement hebben, kregen deze verhoging al per augustus aan hun broek.

Bron.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @GertM ,

De prijzen staan ook op de website van Spotify : 

https://www.spotify.com/nl/premium/#plans

 

KPN heeft de prijs niet direct aangepast. Vanaf 26 oktober 2023 doen ze dat wel.

 

 

  Oude prijs Nieuwe prijs
Spotify Premium €9,99 €10,99
Spotify Family €14,99 €17,99

Hallo @Noordzee 

Natuurlijk weet ik ook wel dat de prijsverhoging van Spotify komt. Dat KPN er volgens @PeterG helemaal niets aan verdient klinkt wel aardig maar dat er iets van commissie of bonus bij KPN wordt afgetikt, is zeer aannemelijk. Waarom zou KPN anders moeite doen om een extra abonnement aan te bieden? 
Wat ik wil aangeven is dat KPN als intermediair geen moeite doet om de prijsverhoging te motiveren en klakkeloos het simpele flauwekulverhaal “wij werken voortdurend aan kwaliteitsverbetering” door communiceert naar de klanten zonder dat dit ook maar iets oplevert voor de klanten. Procentueel gezien wordt KPN er toch ook weer iets beter van. Dat mag van mij maar wees daar dan ook transparant over KPN!

Reputatie 7
Badge +7

spotify heeft de verhoging al per april doorgevoerd, kpn doet dat blijkbaar pas nu. Mooi toch?! Verder is kpn best transparant door 1 op 1 de spotify prijzen te rekenen, dus je kunt wel proberen kpn voor je kar te spannen, maar het aantal spotify klanten via kpn versus alle kanten van spotify is echt een kpn-druppel op een gloeiende plaat. 

Beste @emielstroeve , even voor de duidelijkheid: ik probeer KPN niet voor mijn karretje te spannen en ben mee terdege bewust van het feit dat de Spotify prijsverhoging een op een door wordt doorgevoerd.

Mijn opmerkingen mbt KPN zijn een reactie op het feit dat KPN dat klakkeloos een op een doorzet inclusief de inmiddels bekende, inhoudsloze en slappe motivering, quote: Eind juli 2023 heeft Spotify de prijs verhoogd. Dat deden zij om te kunnen blijven innoveren. Zodat jij kan blijven genieten van je favoriete podcasts en muziek. Wij hebben de prijs niet meteen aangepast. Vanaf 26 oktober 2023doen we dat wel.
Daar heb ik op gereageerd! Het betreft een prijsverhoging van 20%, dan mag je daar toch wel iets van verwachten. En omdat KPN de rekening bij mij incasseert is dat toch het loket waar ik aan moet kloppen als ik iets te vragen of te melden heb.

Reputatie 7
Badge +20

@GertM

 

KPN is niets meer en niets minder dan de tussenpersoon voor de facturatie.

Voor al het overige moet je bij de betreffende streamingdienst (in dit geval Spotify) zijn. 

 

Dit is ook de reden dat wij alleen de gratis versie van Spotify hebben.😉😊

Reputatie 7
Badge +7


Daar heb ik op gereageerd! Het betreft een prijsverhoging van 20%, dan mag je daar toch wel iets van verwachten. En omdat KPN de rekening bij mij incasseert is dat toch het loket waar ik aan moet kloppen als ik iets te vragen of te melden heb.

als shell de benzineprijs verhoogt, ga je dan ook bij je bank klagen? Je moet bij spotify zijn, kpn is slechts een financieel doorgeefluik. 

@emielstroeve ik krijg de indruk dat je er weinig van begrijpt. Het is overigens geen kwestie van klagen maar vragen om duidelijkheid en transparantie.

Wat mij betreft laten wij het hier verder bij.

Reputatie 7
Badge +7

@emielstroeve ik krijg de indruk dat je er weinig van begrijpt. Het is overigens geen kwestie van klagen maar vragen om duidelijkheid en transparantie.

Wat mij betreft laten wij het hier verder bij.

laten we dat maar doen, want ik trek dezelfde conclusie als jij, volgens mij begrijp je er zelf ook bar weinig van, want ook voor transparantie moet je toch echt bij spotify zijn.

Reageer