Beantwoord

iTV app in Spanje met Chromecast werkt niet via TP link met Spaanse simkaart

  • 7 April 2024
  • 24 reacties
  • 126 keer bekeken

In Spanje willen wij met de kpn app en een chroomcast tv kijken ? Nu hebben wij een tp link met een Spaanse simkaart en dan werkt de app niet, heb gebeld met kpn en die wisten het ook niet! Met de ziggo app werkt het wel! Volgend jaar gaan we naar een camping waar je op de plaats Spaans glasvezelnetwerk heb nu is mijn vraag of ik dan weer het zelfde probleem heb? Of kan ik het probleem omzeilen door een tv waar ik de app van kpn op de tv download en via de router de tv rechtstreeks aan sluit.

icon

Beste antwoord door wjb 8 April 2024, 19:04

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7

Bedoel je de smart-TV app van KPN die op een Chromecast Google TV geïnstalleerd is?

Reputatie 7

Kan je op jouw tablet zelf wel via de app televisie kijken?

Reputatie 7
Badge +24

Er zijn meer topics waarin men meld dat dit niet gaat. Bijvoorbeeld:

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/kpn-tv-app-werkt-niet-in-spanje-op-provider-orange-599680

En:

https://forum.kpn.com/internet-9/tv-kijken-met-samsung-hotspot-via-spaanse-simkaart-digi-gaat-niet-609745

De app IN een chromecast werkt niet buiten je eigen huisadres. Dat heeft kpn afgeschermd om het delen van abonnementen te bemoeilijken. Dat zal dus nergens werken. Zelfs niet via de wifi van je buurman in Nederland.

Via de browser TV BRO werkt het overigens wel. Maar dan is een muis voor bediening wel handig. Je kunt alleen een draadloze BT muis met de chromecast koppelen.

Je kunt wel over de app van Ziggo beschikken en die doet het wel? Dan gebruik je die toch. Al zou ook die afgeschermd moeten zijn voor gebruik via niet je eigen Ziggo IP. Maar goed, de lekkages van Ziggo bemoei ik me verder niet mee.

Wat als ziggo dit ook afsluit? Ik ben klant bij kpn! Betaal er genoeg voor! Ben op 2 adressen kpn klant.

Reputatie 7

@Mouw, Heb je mijn vraag gezien?

Kan bij de App Store de app niet vinden? Doe het nu met Google home.

Reputatie 7

Welke app gebruik je nu dan om TV van KPN te kijken?

Ook dat is een vraag die ik eerder gesteld heb maar waar nog geen antwoord op gekomen is.

Plaats anders eens een screenshot (foto) van die app.

Kpn iTV groen icoontje, heb hem al vernieuwd in de App Store! 

 

Reputatie 7

Kan jij met die KPN TV+ app wel televisie kijken op de tablet zelf?

Wel als ik de tel.met kpn abonnement Als hotspot gebruikt maar niet met de tp link met Spaanse simkaart .

Reputatie 7

Als jouw iPad op die TP-Link aangesloten is, kan je de TV+ app dan wel openenen en bijvoorbeeld door de gids bladeren?

Ja dat gaat wel.

Reputatie 7

Dus de KPN TV+ app werkt wel maar als je een TV uitzending wilt starten dan gaat het mis. Klopt dat?

Wat krijg je dan te zien? Een zwart scherm, een foutmelding, iets anders, ...

Alleen een zwart scherm met de Tekst en een groene balk hoe ver het programma is en in het midden een pijltje maar daar kan ik op drukken maar reageert niet! geen fout melding.

Reputatie 7

Dan lijkt het erop dat alles functioneert behalve de aanlevering van de TV stream.

Ik ben bang dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat die Spaanse provider die TV stream blokkeert.

Ga ik vragen . Maar volgend jaar sta ik op een camping waar we glasvezel internet hebben, met een router krijg ik dan het zelfde probleem?

of kan ik dat dan voorkomen door de app op de tv te zetten?

Reputatie 7

Ga ik vragen . Maar volgend jaar sta ik op een camping waar we glasvezel internet hebben, met een router krijg ik dan het zelfde probleem?

of kan ik dat dan voorkomen door de app op de tv te zetten?

Waarschijnlijk heb je dat probleem dan niet.

De smart-TV app die op een televisie of Chromecast Google TV draait werkt alleen als deze via een VPN verbinding met het netwerk thuis verbonden is. Daar komt dus nog wel wat meer bij kijken.

Dus voor volgend jaar een andere smart tv kopen en moet ik de app dan wel in Nederland erop zetten?

Reputatie 7

Dus voor volgend jaar een andere smart tv kopen en moet ik de app dan wel in Nederland erop zetten?

Je hebt het niet helemaal begrepen geloof ik.

Die smart-TV app die op een televisie of Chromecast Google TV draait werkt alleen als deze via een VPN verbinding met het netwerk thuis verbonden is. Daar komt dus nog wel wat meer bij kijken.

Dus ook een vpn erop zetten! Hoop dat daarmee onze zoon ons kan helpen!

Bedankt voor het duidelijk helpen👍

Reputatie 7

Dus ook een vpn erop zetten! Hoop dat daarmee onze zoon ons kan helpen!

Niet zomaar een VPN maar een VPN die de televisie met jouw eigen thuisnetwerk van KPN in Nederland verbindt. Je moet thuis dus ook een VPN servertje inrichten.

Zal het doorgeven aan onze zoon!

Reageer