Beantwoord

Itv op Transpeed mediabox: wel geluid maar geen beeld

  • 20 June 2022
  • 8 reacties
  • 89 keer bekeken

Ik heb een transpeed mediabox ( 8 Gb ram, 128Gb storage) waar  tot gisteravond  Itv van KPN prima op draaide.

 

Nu krijg ik ( ook na herinstallatie)geen beeld meer , enkel geluid.

Geen beeld  betekend  hier  wel het KPN logo , maar niet de beelden die bij de uitzending horen.

Transpeed  hangt bekabeld en  met wifi aan netwerk, andere apps geven wel  het TV beeld  van bv Ned 1 goed door.

Storing zit dus in de app op de mediabox want op mijn telefoon krijg ik wel beeld en geluid, echter  ik zie geen mogelijkheid om die aan een Hitachi TV  te  koppelen.

 

Wie  kan mij verder helpen??

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 26 June 2022, 23:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @azwartkruis, wat flauw zeg dat het ineens niet meer goed gaat via je mediabox 🙁

Zie je het KPN logo alleen als je live tv wil kijken of krijg je vanaf het opstarten al helemaal niks anders te zien dan het KPN logo? 

Reputatie 7

Zo'n aliexpress achtige box is nu ook niet het meest je van het,.. Zijn goedkoop. Er zit een soort van Android op. Maar is geen officiële versie. En het is allemaal vrij basic. Ik denk ook niet dat kpn dit type in hun tv app ondersteuningslijst heeft staan. 

@ Maja, ik zie wel  bij Nu op TV   een beeld  wat er nu per zender uitgezonden wordt.

Klik ik op 1 van de zenders  hoor ik het  bijgevoegde geluid maar zie dat logo.

 

@JeroenB22, als  dit vanaf begin was heb je  misschien! een punt , maar de box heeft maandenlang prima gewerkt, net als meerdere  zgn Ali boxjes.in het verleden.

Ik heb n vraag uitstaan bij helpdesk hardware leverancier , maar verwacht  geen hulp aangezien BV Ziggo en Kodi   prima werken.

Reputatie 7
Badge +20

@ Maja, ik zie wel  bij Nu op TV   een beeld  wat er nu per zender uitgezonden wordt.

Klik ik op 1 van de zenders  hoor ik het  bijgevoegde geluid maar zie dat logo.

 

Hmm ok, gebeurt dat ook bij het terugkijken (via de gids of opnames) of alleen bij live tv kijken? En is dit echt bij álle zenders het geval?

Verder geef je aan dat een herinstallatie niet geholpen heeft. Wat heb je precies opnieuw geïnstalleerd?

Ik heb n vraag uitstaan bij helpdesk hardware leverancier , maar verwacht  geen hulp aangezien BV Ziggo en Kodi   prima werken.

Heeft dit nog iets opgeleverd? Dit apparaat zal inderdaad niet binnen onze normale ondersteuning vallen dus ik heb geen specifieke kennis in huis om je hier verder mee te helpen 😬

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien en hoop dat dit inhoudt dat het toch gelukt is om dit op te lossen die die helpdesk!

Nee, was niet in staat om  op het  net te komen….

 

Klachten zijn niet verdwenen .

Ik heb via  Google play en via  een andere bron iptv te installeren, geen soelaas.

Ik kan  geen ander OS installeren  en krijg geen zinnig antwoord bij hardware-mensen.

 

Verder doe de app het op mijn  telefoon prima dus ik krijg er de vinger niet achter

Reputatie 7
Badge +20

Balen zeg @azwartkruis 🙁

Heb je de mediabox zelf al eens herstart/gereset? En daarna de app opnieuw installeren? Veel meer trucjes dan dit kan ik zelf eigenlijk niet bedenken dus ik hoop dat dit nog een verschil maakt!

Nope, dat zit in mijn standaard-riedel  van maatregelen   bij problemen.

 

Zal op mn slaapkamer   in nood wel  streamen naar  TV  vanaf mijn telefoon.