Ik heb in aug. jl. een 4K abo besteld, omdat ik dacht: dat is veel praktischer dan via mijn smart tv (Samsung curve UHD nog wat) naar de Netflix app te kijken. Ik heb een 4K abo bij Netflix en die werkt prima en haarscherp en dat ook nog zelfs via wifi, omdat ik teveel kabels had onder mijn tv.
Nu heb ik dus een premium Netflix abo, een 4k KPN abo en een 4K tv-ontvanger.
Die enkele 4K zenders van, KPN zien er inderdaad prachttig uit - maar schakel ik echter over naar mijn (premium) Netflix app via KPN, zie geen enkele 4K Ntflx content.
Schakel ik terug naar de smart tv app van NFLX zie ik daar wel hun 4K content. Gisteren ruim een half uur met een uiterst behulpzame dame van de klantenservice aan de lijn gehangen, maar ook zij kwam niet er uit - zelfs niet na ondersteuning gezocht te hebben bij haar 2e lijns of iig een meer technische afdeling.
Advies:
1. check of je een HDMI-kabel 2.1 hebt. Yep, ultra high speed, vrij nieuw.
2. check of je de juiste resolutie hebt gekozen UHD@30 mgh.. Uhh staat op automatisch, maar ok - gewijzigd, verschillende resoluties trouwens, maar krijg nu foutmeldingen dat mijn tv dit niet ondersteunt.??
3. Ontvanger naar Frisse Start doen - Gedaan, help niet,
Beetje jammer dit. Heb een Hussel 4K abo en 1 ghz glasvezel internet aansluiting.
Kan zijn dat ik een nieuwere utp kabel kan halen, verder weet ik het ook niet meer..
Iemand..? Plzzz hellepie?
grtjs Peet
Admin: eigen topic voor vraag gemaakt
Beste antwoord door Bram van KPN
Bekijk origineel