Beantwoord

Netflix 4K werkt niet via tv-ontvanger

  • 2 October 2022
  • 16 reacties
  • 469 keer bekeken

Ik heb in aug. jl. een 4K abo besteld, omdat ik dacht: dat is veel praktischer dan via mijn smart tv (Samsung curve UHD nog wat) naar de Netflix app te kijken. Ik heb een 4K abo bij Netflix en die werkt prima en haarscherp en dat ook nog zelfs via wifi, omdat ik teveel kabels had onder mijn tv.
Nu heb ik dus een premium Netflix abo, een 4k KPN abo en een 4K tv-ontvanger.
Die enkele 4K zenders van, KPN zien er inderdaad prachttig uit - maar schakel ik echter over naar mijn (premium) Netflix app via KPN, zie geen enkele 4K Ntflx content.
Schakel ik terug naar de smart tv app van NFLX zie ik daar wel hun 4K content. Gisteren ruim een half uur met een uiterst behulpzame dame van de klantenservice aan de lijn gehangen, maar ook zij kwam niet er uit - zelfs niet na ondersteuning gezocht te hebben bij haar 2e lijns  of iig een meer technische afdeling.
Advies:
1. check of je een HDMI-kabel 2.1 hebt. Yep, ultra high speed, vrij nieuw.
2. check of je de juiste resolutie hebt gekozen UHD@30 mgh.. Uhh staat op automatisch, maar ok - gewijzigd, verschillende resoluties trouwens, maar krijg nu foutmeldingen dat mijn tv dit niet ondersteunt.??
3. Ontvanger naar Frisse Start doen - Gedaan, help niet,
Beetje jammer dit. Heb een Hussel 4K abo en 1 ghz glasvezel internet aansluiting.
Kan zijn dat ik een nieuwere utp kabel kan halen, verder weet ik het ook niet meer..
Iemand..? Plzzz hellepie?
grtjs Peet

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 11 October 2022, 17:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Het heet meestal Dolby Digital.

Heb je dat wel? Dat is ook 4K

 

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de app op de Smart tv.😉

Dolby digital op mijn receiver? tv? Arris?
Ik zie de 4K zenders perfect in het 4K assortiment.Haarfijn beeld. Maar als ik mijn premium Netflix open zie ik alleen HD content… Dat vind ik vreemd, want via de tv-app krijg wel alle 4k films en series te zien. Ik heb een half uur met de klantenservice aan de lijn gehangen en alle adviezen opgevolgd, zoals ander resolutie, andere hdmi- kabel. Ik had een wellicht oudere high speed kabel, ik heb een premium hdmi kabel gekregen, maar ook nu geen 4K content bij Netflix. 
Mijn snelheid 1 gig, mijn kabel cat 6… Mijn tv een 4K curve.. Ik kom er niet uit..
Ik volg het draadje ‘Geen 4K weergave van content Netflix’, maar daar word ik ook niet wijzer van.
Beetje zonder van mijn 4K abo, al zijn 3,4 $k zenders zoals LoveNature wel een genot om naar te kijken. Maar het schakelen tussen KPN en smart tv om daar mijn Netflix te kijken vind ik soms ook onhandig hoor..

 

Reputatie 7
Badge +20

Correctie van mij.

Dolby digital is natuurlijk geluid.

 

4K is Dolby Vision.

Bij Netflix, Disney+, etc. is dat (zover ik het heb kunnen zien) met 4K samen. 

 

Wij kijken altijd via de app op de Smart tv.😉

Heb je wel de AB van de tv nodig, maar dat vinden wij niet erg.

Reputatie 7
Badge +8

Ik geloof dat de Netflix app op de iTV ontvanger geen 4K ondersteund. Dat werd een tijd geleden ook al een keer gevraagd, en voor zover ik weet is daar nog niets aan veranderd. Ik hoop dat een moderator dit kan bevestigen?

Lijkt mij sterk, ten eerste kan je via KPN een premium 4K abonnement afnemen. Dat zou anders toch oplichterij zijn…

Het zou ook moeten kunnen zegt de klantenservice en de medewerker heeft ook echt haar best gedaan om me te helpen, een half uur lang.
Daarnaast lees je ook positieve ervaringen van forumleden.

Reputatie 7
Badge +20

Lijkt mij sterk, ten eerste kan je via KPN een premium 4K abonnement afnemen. Dat zou anders toch oplichterij zijn…

 

Nee, want je hebt de 4K tv zenders en daar betaal je die € 2,50 per maand extra voor.

 

De app's op de KPN tv decoder is net zoals op de Smart tv, Mobiele telefoon, Tablet, etc. service waar je niet voor hoeft te betalen.

En als de app van Netflix geen 4K ondersteund op de KPN tv decoder, dan zie je daar (helaas) alles in HD (2K).

 

Daarom kijk ik altijd naar de streamingdiensten op de Smart tv en Netflix en Disney+ zijn daar beide in 4K.😉

Reputatie 7
Badge +17

@Ptjo op de Arris VIP5202 kan je Netflix kijken in 4K kwaliteit. Op alle andere ontvangers kan dit niet.

Verder is het ook waar wat @joop2011 zegt. We bieden je de mogelijkheid om Netflix 4K bij ons af te nemen voor het gemak alles op 1 factuur te hebben. Daarnaast doen we ons best het mogelijk te maken ook alles op onze tv-ontvanger te kijken. In sommige gevallen kan dat niet. Zoals bij oudere tv-ontvangers. In die gevallen zal het nodig zijn voor 4K Netflix andere apparaten te gebruiken. We gaan er daarbij vanuit dat je alleen voor die optie kiest als je deze ook kan gaan gebruiken.

Verder zijn alle extra opties maandelijks opzegbaar. Mocht je toch een pakket hebben aangezet dat je niet kan kijken zoals je zelf graag wilt, dan kan je die na 30 dagen weer uitzetten. 

Ook blijven we bezig om de mogelijkheden uit te breiden.

@Bram_ ik ben blij met m'n Arris VIP5202 en ben niet van plan mijn 4K abo op te zeggen, Alles wordt scherper en warmer. Netflix ziet er ook wel erg scherp uit. Maar bij alle content van Netflix staat hooguit HD vermeld terwijl via mijn smart app, gewoon 4 K staat bij diezelfde content.. Dat is toch vreemd...

Reputatie 7
Badge +17

@Ptjo ik heb nogmaals voor je gekeken. De reden dat je de 4K content niet ziet is doordat de resolutie verkeerd staat. 

In je startbericht gaf je aan dat je tv een foutmelding weergeeft als je het aanpast. Toch moet de ontvanger minimaal op 2180@30Hz staan. Wat je hieraan kan doen is de resolutie ook op je tv aanpassen. Zet deze op dezelfde resolutie als de tv-ontvanger. Of kies ervoor de resolutie van je tv op automatisch te zetten. Dan moet de content zichtbaar zijn. 

@Bram_ Hey Bram, dank voor je reactie.

Mijn Samsung UE65HU8500 heeft een resolutie van

3840x2160 (4K), ik kan daar niet veel in doen.

Als ik de ontvanger naar 1080 wijzig, dan geeft ie geen foutmelding... maar ja, dan zie je helemaal geen 4k content bij Netflix.

Ik denk dat ik de ontvanger maar zo laat, op automatisch en dan maar genoegen neem met best mooie scherpe Netflix uitzendingen, waar dan maar geen 4K achter staat maar HD..

Reputatie 7

We bieden je de mogelijkheid om Netflix 4K bij ons af te nemen voor het gemak alles op 1 factuur te hebben.

Wat is daar "het gemak" van?

Of het nu automatisch door Netflix van mijn rekening afgeschreven wordt of door kpn, ik zie daar echt "het gemak" niet van. 

Daarnaast ben ik een voorstander van het gescheiden houden van abonnementen zodat de kosten per abonnement zichtbaar blijven. 

 

Ik denk dat ik de ontvanger maar zo laat, op automatisch en dan maar genoegen neem met best mooie scherpe Netflix uitzendingen, waar dan maar geen 4K achter staat maar HD..

Als jouw TV ontvanger op automatisch staat en jouw televisie 4K resoluties ondersteunt dan hoort de TV ontvanger automatisch de best mogelijke beeldkwaliteit te kiezen en dat is UHD@50.

Met een Netflix Premium abonnement hoor je dan gewoon 4K content te kunnen zien. Weet je zeker dat het Netflix abonnement dat op de TV ontvanger ingesteld staat een Netflix Premium abonnement is?

Weet overigens ook dat lang niet alle titels bij Netflix in 4K aangeboden worden.

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb voor mijzelf nog even gecheckt bij de Product Owner van het team dat de iTV ontvanger onderhoud, en die bevestigde inderdaad dat de Netflix app op de ontvanger ondertussen 4K ondersteund. Gecertificeerd door Netflix zelf en alles. Weet ik dat ook weer.

Reputatie 7

...die bevestigde inderdaad dat de Netflix app op de ontvanger ondertussen 4K ondersteund. ...

Ondertussen??? Dat doet de Netflix app op zowel de ZTE ZXV8001 als op de Ariis VIP5202 al jaren.

Reputatie 7
Badge +8

...die bevestigde inderdaad dat de Netflix app op de ontvanger ondertussen 4K ondersteund. ...

Ondertussen??? Dat doet de Netflix app op zowel de ZTE ZXV8001 als op de Ariis VIP5202 al jaren.

Vreemd. Ik heb het een paar maanden geleden ook al een keer gevraagd en toen werd mij verteld dat dit nog niet het geval was, maar dat dit spoedig zou komen.

Reputatie 7

...die bevestigde inderdaad dat de Netflix app op de ontvanger ondertussen 4K ondersteund. ...

Ondertussen??? Dat doet de Netflix app op zowel de ZTE ZXV8001 als op de Ariis VIP5202 al jaren.

Vreemd. Ik heb het een paar maanden geleden ook al een keer gevraagd en toen werd mij verteld dat dit nog niet het geval was, maar dat dit spoedig zou komen.

Het is inderdaad vreemd dat je.dat gezegd is want wij kijken toch al zeer lange tijd 4K Netflix titels via zowel de 8001 als de 5202.

Reputatie 5
Badge +5

Lijkt mij sterk, ten eerste kan je via KPN een premium 4K abonnement afnemen. Dat zou anders toch oplichterij zijn…

 

Nee, want je hebt de 4K tv zenders en daar betaal je die € 2,50 per maand extra voor.

 

De app's op de KPN tv decoder is net zoals op de Smart tv, Mobiele telefoon, Tablet, etc. service waar je niet voor hoeft te betalen.

En als de app van Netflix geen 4K ondersteund op de KPN tv decoder, dan zie je daar (helaas) alles in HD (2K).

 

Daarom kijk ik altijd naar de streamingdiensten op de Smart tv en Netflix en Disney+ zijn daar beide in 4K.😉

Ja ben nog niet zolang lid van KPN, maar het beeld via de tv app, van bijvoorbeeld Netflix is gewoon veel scherper/beter.  Vind het wel vrij bizar dat de KNP Apps niet gewoon het beste beeld geven wat mogelijk is. En die SD en HD stand is ook niet iets waar je vrolijk van wordt.  Als je HD continue aanstaat, is het beeld voor veel programma’s veel te donker. Komt nogal amateuristisch over. Dit zou gewoon gewoon moeten werken, zonder dat klanten zich met instellingen bezig moeten houden.