Vraag

Netflix account gehacked en abonnement stopzetten lukt nu niet

  • 11 April 2024
  • 18 reacties
  • 155 keer bekeken

Goedendag.

 

Ik zit nu al een paar maanden, met dubbele kosten voor Netflix (via KPN).

 

Het viel mij in januari op dat Netflix steeds naar het Spaans werd veranderd, met verschillende namen erbij van onbekende mensen.

Het e-mailadres van dat account was ook veranderd.

Ik had netflix via KPN stopgezet via de website, maar kennelijk is dat niet genoeg en heb nog steeds Online Aankopen, die doorgaan op de factuur voor 16 euro per maand.

En nu betaal ik dus dubbel, voor een knp-netflix account en een apart netflix account.

 

Heb net met een kpn medewerker gebeld om het stop te zetten, maar er werd gezegd dat ik bij Netflix moet wezen. Helaas kan ik nergens een nummer vinden om Netflix hulp te bellen.

 

Het probleem is dus, dat ik niet mer in het oude account kan inloggen. Het e-mailadres is veranderd, het wachtwoord en kan ook niet een tekstbericht op mijn telefoonnummer laten komen om het wachtwoord te veranderen, want die is er ook niet meer bekend.

Ik vind het raar dat het niet via KPN opgezegt kan worden, het is inmiddels ook via KPN opgezet.

Maar het zij zo, grag zou ik zien of iemand mij hier verder mee kan helpen..

Alvast bedankt..


18 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @frankw1985 ,

Als Netflix nog steeds bij je online aankopen verschijnt, kan KPN dat gewoon opzeggen. Heb je al op de kennisbank voor Netflix gekeken? https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dstreaming%2D137/netflix%2Dbij%2Dkpn%2D587007#Netflix+stopzetten

 

Je kan Netflix op verschillende manieren opzeggen:

Netflix stopzetten

Er zijn 2 manieren om Netflix te stoppen. Welke manier voor jou van toepassing is, is afhankelijk vanaf wanneer je Netflix via KPN hebt. 

Heb je ononderbroken sinds vóór 26 juli 2021 Netflix via KPN? Dan kun je jouw Netflix abonnement opzeggen via Netflix.com/youraccount.

Lukt dit niet? Ga dan vanaf jouw thuisverbinding naar netflix.kpn.com en log in met jouw KPN account. Na het inloggen zie je daar een telefoonnummer samen met een servicecode van Netflix. Je kunt met deze servicecode (verficiatiecode) bellen naar het telefoonnummer van Netflix om jouw abonnement op te zeggen.

 

Netflix stopzetten via MijnKPN

Heb je Netflix bij KPN ná 26 juli 2021 aangezet? Dan kan je Netflix opzeggen via MijnKPN.

  • Log in op je MijnKPN met je nieuwe inloggegevens
  • Kies via Producten je Thuis/Internetabonnement
  • Kies Entertainment aanpassen
  • Je wordt doorgeleid naar de bestelomgeving. Zoek daar Netflix en klik op het potloodje.
  • Er verschijnt een pop-up. Kies daar Geen. Bevestig dit met de blauwe knop Wijzigen.
  • De pop-up sluit weer, volg de aangegeven stappen om de bestelling af te ronden. 
  • Je krijgt binnen enkele minuten een e-mail ter bevestiging.

Bedankt Arjan voor je reactie.

 

Ik heb net met support van Netflix gebeld..

Het ‘valse’ account doorgegeven. En ze zei me, dat ze het account verwijderd heeft.

 

Maar na een half uur, probeer ik nog in te loggen bij Netflix met dat gehackte account.

Om te kijken of het daadwerkelijk weg is.
En er wordt nog steeds aangegeven, dat het een fout wachtwoord is en niet dat het account niet bestaat.

En ja.. ik ben er misschien ongeduldig mee, maar ook weer skeptisch..

Ben er inmiddels al zoveel uren mee bezig en wil er een keer klaar mee zijn….

Reputatie 7
Badge +9

En er wordt nog steeds aangegeven, dat het een fout wachtwoord is en niet dat het account niet bestaat.

Eigenlijk wel slecht van Netflix, zo kan je dus makkelijk nagaan of er een account aan een bestaand e-mailadres gekoppeld is.

Wellicht duurt het met de cloudservices van Netflix wat langer.

Ik hoop niet dat er een email naar de nieuwe “eigenaar” van het account is gegaan met de melding om “hier” te klikken als je de opheffing wil annuleren.

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @frankw1985, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Bedankt Arjan voor je reactie.

 

Ik heb net met support van Netflix gebeld..

Het ‘valse’ account doorgegeven. En ze zei me, dat ze het account verwijderd heeft.

 

Maar na een half uur, probeer ik nog in te loggen bij Netflix met dat gehackte account.

Om te kijken of het daadwerkelijk weg is.
En er wordt nog steeds aangegeven, dat het een fout wachtwoord is en niet dat het account niet bestaat.

En ja.. ik ben er misschien ongeduldig mee, maar ook weer skeptisch..

Ben er inmiddels al zoveel uren mee bezig en wil er een keer klaar mee zijn….

Dat je enigszins sceptisch bent, kan ik me ook wel voorstellen. We zijn inmiddels 2 dagen verder; kun je nog steeds bij dat account inloggen?

Hallo Jan,

 

Ik kon al niet meer inloggen op het oude account.

Heb net geprobeerd om in te loggen met een verkeerd wachtwoord en geeft nog steeds aan, dat het een verkeerd wachtwoord is.. i.p.v. dat het account met dat emailadres niet bestaat.

 

Verder zie ik in mijn KPN, bij “Uw Extra Opties”, nog steeds staan:

- Netflix - betalen via KPN Factuur

 

Misschien dat u eens kan kijken of het al aangepast is.. maar op de kpn-site nog niet bijgewerkt is?

 

B.v.d.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @frankw1985 :)

 

Er zijn 2 manieren om Netflix te stoppen. Welke manier voor jou van toepassing is, is afhankelijk vanaf wanneer je Netflix via KPN hebt. Heb je ononderbroken sinds vóór 26 juli 2021 Netflix via KPN? Dan kun je jouw Netflix abonnement opzeggen via Netflix.com/youraccountLet op: In MijnKPN heb je toch de optie om Netflix uit te zetten. Hiermee stopt jouw abonnement alleen niet. Jouw account blijft dan gewoon actief en je blijft hier dan ook voor betalen. Zet jouw abonnement dus altijd stop via Netflix.com/youraccount.Heb je Netflix bij KPN ná 26 juli 2021 aangezet? Dan kan je Netflix opzeggen via MijnKPN. Netflix stopzetten via MijnKPN

 

  • Log in op je MijnKPN met je nieuwe inloggegevens
  • Kies via Producten je Thuis/Internetabonnement
  • Kies Entertainment aanpassen
  • Je wordt doorgeleid naar de bestelomgeving. Zoek daar Netflix en klik op het potloodje.
  • Er verschijnt een pop-up. Kies daar Geen. Bevestig dit met de blauwe knop Wijzigen.
  • De pop-up sluit weer, volg de aangegeven stappen om de bestelling af te ronden. 
  • Je krijgt binnen enkele minuten een e-mail ter bevestiging.

 

Zou je eens kunnen kijken of 1 van deze opties voor jou ook werkt? Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn dan kijk ik uiteraard graag even met je mee. 

Goedemorgen @frankw1985 :)

 

Er zijn 2 manieren om Netflix te stoppen. Welke manier voor jou van toepassing is, is afhankelijk vanaf wanneer je Netflix via KPN hebt. Heb je ononderbroken sinds vóór 26 juli 2021 Netflix via KPN? Dan kun je jouw Netflix abonnement opzeggen via Netflix.com/youraccountLet op: In MijnKPN heb je toch de optie om Netflix uit te zetten. Hiermee stopt jouw abonnement alleen niet. Jouw account blijft dan gewoon actief en je blijft hier dan ook voor betalen. Zet jouw abonnement dus altijd stop via Netflix.com/youraccount.Heb je Netflix bij KPN ná 26 juli 2021 aangezet? Dan kan je Netflix opzeggen via MijnKPN. Netflix stopzetten via MijnKPN

 

  • Log in op je MijnKPN met je nieuwe inloggegevens
  • Kies via Producten je Thuis/Internetabonnement
  • Kies Entertainment aanpassen
  • Je wordt doorgeleid naar de bestelomgeving. Zoek daar Netflix en klik op het potloodje.
  • Er verschijnt een pop-up. Kies daar Geen. Bevestig dit met de blauwe knop Wijzigen.
  • De pop-up sluit weer, volg de aangegeven stappen om de bestelling af te ronden. 
  • Je krijgt binnen enkele minuten een e-mail ter bevestiging.

 

Zou je eens kunnen kijken of 1 van deze opties voor jou ook werkt? Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn dan kijk ik uiteraard graag even met je mee. 

 

Hallo Jan, ik heb naar beide links van u gekeken.

En kom dan terecht op de site van Netflix, om daar in te loggen.

Ik kan niet inloggen op dat ‘andere’ account, omdat ik het wachtwoord er niet van heb.


Vorige week heb ik Netflix support er over gebeld en ze zei me, dat ze het account verwijderd heeft van mijn KPN.

Maar als ik nu bij mijn KPN en Extra Opties kijk, staat er nog steeds: Netflix Betalen Via Factuur.

 

Als u er nog eens naar kan kijken, via mijn KPN en misschien heeft het alleen een update nodig?
Verder kan ik er niks aan doen, omdat ik niet in kan loggen op dat Netflix account.

 

Ik hoor graag van u.

 

M.v.g.

Admin: e-mailadres verwijderd uit openbare post

Inmiddels al meer dan 10x met kpn+netflix gebeld.

 

Schijnt, dat ze nu mijn nieuwe netflix account gekoppeld hebben aan kpn.

Dus, ik betaal nu 15 euro voor netflix via factuur EN nog eens 7 euro voor netflix via ideal.

Dan betaal ik nu voor drie netflix accounts, zonder dat ik het kan oplossen.

Want de kpn medewerker zegt, dat ik bij netflix moet wezen. En de netflix medewerker zegt dat ik bij kpn

moet wezen….

Nu heb ik spijt, dat ik mijn kpn abonnement heb vernieuwd.

Ik zit al zo lang bij kpn en nooit dit soort problemen gehad. Het lijkt wel of de mensen, die andere netflix gebruikers hacken er op deze manier op beloont worden.

 

Ik kom er niet meer uit, ik snap er niks meer van.. ik zou meldingen moeten krijgen of ik het via de kpn factuur wil laten betalen, op de kpn box (zegt de netflix medewerker).

Maar er staat niks..

Ik denk dat ik netflix maar helemaal stop ga zetten. En dan moet ik nog maar de 360 euro extra betalen, voor niks (15 euro x 24 maanden).


Helaas.

Reputatie 7

@Jan van KPN, Is dit issue al doorgegeven aan de afdeling die zich bezighoudt met de afwikkeling van fraude met Netflix.

Reputatie 7
Badge +12

Inmiddels al meer dan 10x met kpn+netflix gebeld.

 

Schijnt, dat ze nu mijn nieuwe netflix account gekoppeld hebben aan kpn.

Dus, ik betaal nu 15 euro voor netflix via factuur EN nog eens 7 euro voor netflix via ideal.

Dan betaal ik nu voor drie netflix accounts, zonder dat ik het kan oplossen.

Want de kpn medewerker zegt, dat ik bij netflix moet wezen. En de netflix medewerker zegt dat ik bij kpn

moet wezen….

Nu heb ik spijt, dat ik mijn kpn abonnement heb vernieuwd.

Ik zit al zo lang bij kpn en nooit dit soort problemen gehad. Het lijkt wel of de mensen, die andere netflix gebruikers hacken er op deze manier op beloont worden.

 

Ik kom er niet meer uit, ik snap er niks meer van.. ik zou meldingen moeten krijgen of ik het via de kpn factuur wil laten betalen, op de kpn box (zegt de netflix medewerker).

Maar er staat niks..

Ik denk dat ik netflix maar helemaal stop ga zetten. En dan moet ik nog maar de 360 euro extra betalen, voor niks (15 euro x 24 maanden).


Helaas.

Goedemiddag @frankw1985 en bedankt voor je toelichting. Ik maak hier graag werk van. Zou jij daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +12

@Jan van KPN, Is dit issue al doorgegeven aan de afdeling die zich bezighoudt met de afwikkeling van fraude met Netflix.

Maak ik werk van!

Inmiddels al meer dan 10x met kpn+netflix gebeld.

 

Schijnt, dat ze nu mijn nieuwe netflix account gekoppeld hebben aan kpn.

Dus, ik betaal nu 15 euro voor netflix via factuur EN nog eens 7 euro voor netflix via ideal.

Dan betaal ik nu voor drie netflix accounts, zonder dat ik het kan oplossen.

Want de kpn medewerker zegt, dat ik bij netflix moet wezen. En de netflix medewerker zegt dat ik bij kpn

moet wezen….

Nu heb ik spijt, dat ik mijn kpn abonnement heb vernieuwd.

Ik zit al zo lang bij kpn en nooit dit soort problemen gehad. Het lijkt wel of de mensen, die andere netflix gebruikers hacken er op deze manier op beloont worden.

 

Ik kom er niet meer uit, ik snap er niks meer van.. ik zou meldingen moeten krijgen of ik het via de kpn factuur wil laten betalen, op de kpn box (zegt de netflix medewerker).

Maar er staat niks..

Ik denk dat ik netflix maar helemaal stop ga zetten. En dan moet ik nog maar de 360 euro extra betalen, voor niks (15 euro x 24 maanden).


Helaas.

Goedemiddag @frankw1985 en bedankt voor je toelichting. Ik maak hier graag werk van. Zou jij daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

het is ingevuld, meerendeels.

Ik heb vorige week Netflix ook stop gezet, via Netflix.

En dat stopt dan medio mei, tot dit probleem is opgelost.

Dus, als het goed is, moet in het begin van de volgende maand, de 16 euro van ‘online aankopen’ er af zijn. Omdat het vooruit wordt betaald.. Dus ik ben benieuwd…

En dan zet ik het later waarschijnlijk wel weer aan..

gr

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor het invullen van je forumprofiel @frankw1985!

Ik heb dit doorgezet naar een achterliggende afdeling en zijn gaan dit verder oppakken. Houd daarom je mail even in de gaten de komende tijd omdat zij via die weg hierover communiceren.

Wat ik je verder nog als tip mee wil geven (en deze is vooral preventief) is om het wachtwoord van je KPN ID te wijzigen. Dat is vooral om eventuele verdere fraude te voorkomen. 

Bedankt voor het invullen van je forumprofiel @frankw1985!

Ik heb dit doorgezet naar een achterliggende afdeling en zijn gaan dit verder oppakken. Houd daarom je mail even in de gaten de komende tijd omdat zij via die weg hierover communiceren.

Wat ik je verder nog als tip mee wil geven (en deze is vooral preventief) is om het wachtwoord van je KPN ID te wijzigen. Dat is vooral om eventuele verdere fraude te voorkomen. 

Oke bedankt en het wachtwoord is  al meerdere keren verandert, door mij dan.

 

Reputatie 7

Als jij Netflix op jouw TV ontvanger start, welk account is daar dan actief?

Is dat jouw eigen account of dat Spaanse account?

Als jij Netflix op jouw TV ontvanger start, welk account is daar dan actief?

Is dat jouw eigen account of dat Spaanse account?

mijn eigen, betaal(de) er wel 16+8 euro voor.

Is er al  enige update beschikbaar?

Ik hoor niks meer namelijk..

Reputatie 7
Badge +12

Is er al  enige update beschikbaar?

Ik hoor niks meer namelijk..

Helaas heb ik daar geen zicht op @frankw1985, op dit moment kan ik je enkel adviseren om dit eventjes af te wachten!

Reageer