Beantwoord

Netflix blijft na 2 afleveringen altijd hangen

  • 1 March 2024
  • 10 reacties
  • 95 keer bekeken

Reputatie 2

Hoi,

Ik gebruik netflix als app op de tv box. En telkens als ik 2 afleveringen heb bekeken achter elkaar blijft de 3e (en volgende die avond) hangen bij de start. Ik moet dan even stoppen met de aflevering en weer starten.  De volgende avond kan ik dan weer 2 afleveringen probleemloos zien. Bug in de tv box ?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 21 March 2024, 14:09

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hoi,

Ik gebruik netflix als app op de tv box. En telkens als ik 2 afleveringen heb bekeken achter elkaar blijft de 3e (en volgende die avond) hangen bij de start. Ik moet dan even stoppen met de aflevering en weer starten.  De volgende avond kan ik dan weer 2 afleveringen probleemloos zien. Bug in de tv box ?

Herkenbaar. 

Reputatie 7
Badge +20

Wat een specifiek probleem @BramvanSchagen en @RobvdPoel 🤔

Zouden jullie het cachegeheugen van de Netflix app willen legen door de stappen in het volgende artikel te volgen?

Ik hoor graag of dat een verschil maakt!

Reputatie 5
Badge +5

Wat een specifiek probleem @BramvanSchagen en @RobvdPoel 🤔

Zouden jullie het cachegeheugen van de Netflix app willen legen door de stappen in het volgende artikel te volgen?

Ik hoor graag of dat een verschil maakt!

Ik heb geen Netflix meer. Herkende het probleem wel. Maar is al van een tijd geleden. Kijk voornamelijk tegenwoordig via de Apple TV. Daar kom je dergelijke problemen niet tegen. 

Reputatie 2

Ha @Maja van KPN , alles caches van alle streaming apps gecleared, ook van Netflix. Maar helaas hing die weer bij de 2e start.

Nog meer tips ?

Reputatie 7
Badge +20

Jammer!

Ik heb er niet direct een verklaring voor en heb daarom nog een aantal aanvullende vragen:

  • Je geeft aan dat je na het even stoppen en weer opstarten van de 3e aflevering, weer verder kunt kijken. Gaat dat ook weer goed bij de 4e (en of 5e,6e etc) aflevering? Of moet je elke volgende aflevering weer even opnieuw laten starten?
  • Wat gebeurt er nadat je de ontvanger zelf even opnieuw op laat starten (stroomloos, of door longpress op de KPN knop rechtsboven en dan herstarten)? Gaat het daarna wel weer goed en zo ja, voor hoeveel afleveringen?
Reputatie 2

Ha @Maja van KPN , dat gebeurt dan bij elke volgende aflevering, het herstarten van de serie. En als ik tenslotte netflix afsluit, herstart ook de kpn app voordat ik tv beeld krijg.

Dat 2e vraag om een lange avond bingewatchen 😉 Maar zal de box eerst eens  herstarten voordat ik netflix ga kijken. Dan eens zien hoever ik kom 👍🏻

Reputatie 2

Ha @Maja van KPN , een herstart vd box geeft het probleem niet, kon zo 3 afleveringen kijken. Volgende dag zonder herstart moest ik de serie weer herstarten na 2 afleveringen. Lijkt me toch een memory probleem of zo ?

Reputatie 7
Badge +20

Mijn excuus voor de late reactie @BramvanSchagen, je laatste reactie heb ik op de 1 of andere manier helemaal over het hoofd gezien 😬😕

Is de situatie nog ongewijzigd en moet je nog steeds telkens herstarten? 

Zou je anders via de app instellingen bij Netflix willen kiezen voor ‘updates verwijderen’ en daarna ‘ok’? Daarmee zet je de app terug naar de fabrieksinstellingen. Vervolgens kan je de Netflix app weer updaten naar de laatste versie. Ik hoop dat dit er voor zorgt dat je rare probleem verleden tijd is!

Reputatie 2

Hoi @Maja van KPN ,

Door alle providers (Netflix, Disney etc) loopt de kpn box regelmatig vast en moet ik hem herstarten. Omdat het na een herstart goed werkt, komt het niet meer zo vaak voor (ook omdat ik even niet meer een serie volgt). Dus tja, ik hou het op memory van de box cq android. Net een telefoon 😋

Reputatie 7
Badge +20

Daar zou het inderdaad aan kunnen liggen, maar mocht je er toch weer zo veel last van krijgen dat je er weer mee aan de slag wil gaan, dan kan je alsnog de stappen uit m'n vorige bericht proberen 😊

Reageer