Beantwoord

NPO Plus app toevoegen aan KPN-pakket

  • 28 January 2021
  • 42 reacties
  • 29122 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties

Vraag is vaker gesteld maar hoe ik de Npo plus moet downloaden op televisie lees ik nergens. Heel simpel: ben geabonneerd op Netflix en NPO Plus maar zie geen app van NPO Plus bij de apps op aanbod KPN . Hoe krijg ik dat voor elkaar?

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 1 November 2022, 11:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Zelf apps aan de tv-ontvanger van KPN toevoegen is niet mogelijk.

Wel kun je NPOplus toevoegen (NPO) bij de apps van je Smart-televisie. Daar staat ie waarschijnlijk zelfs al tussen.

Je kunt 'm ook casten middels Chromecast naar je TV van af tablet of smartphone.

Reputatie 1

Ik heb een abonnement op NPO plus genomen en zoek vergeefs naar de app. Nu moet ik telkens heel lastig met de laptop en een hdmi kabel prutsen.

Kan de KPN ervoor zorgen dat NPOplus gewoon bij de apps komt te staan, of hoe ik hier zelf eenvoudig voor zorgen? Heb geen chromecast oid waar hierboven naar verwezen wordt.

 

Hoi, @Conny1313 

Heb je geen Smart TV? Daar kan de app dan wel in zitten.

Ik zou NPO (plus) verwachten onder "apps" in de KPN box. Heb ook geen smart-TV. Smart-TV apps ondersteuning wordt vaak slecht gesupport dus werken op een gegeven moment niet meer. Een settop box zou wat dat betreft eenvoudiger moeten zijn en fan heeft de klant de apps bij elkaar onder handbereik.

Ik gebruik ook regelmatig de chromecast waardoor de KPN apps onbenut blijven. Zijn dus eigenlijk overbodig. 

Net overgestapt naar KPN. Ik mis ook de NPO app. Heel vreemd dat die ontbreekt. Als ik Netflix wil kijken kan ik de app ook niet gebruiken omdat mijn abonnement dan via KPN moet lopen. Als ik kies voor de apps van NPO en Netflix lees ik dat ik geen verbinding kan maken (netwerkprobleem). Ik ga maar eens bellen met KPN. 

Net overgestapt naar KPN. Ik mis ook de NPO app. Heel vreemd dat die ontbreekt. Als ik Netflix wil kijken kan ik de app ook niet gebruiken omdat mijn abonnement dan via KPN moet lopen. Als ik kies voor de apps van NPO en Netflix lees ik dat ik geen verbinding kan maken (netwerkprobleem). Ik ga maar eens bellen met KPN. 

Een NPO app is een veel gekoesterde wens maar is helaas niet beschikbaar op de KPN ontvanger en gaat er waarschijnlijk niet komen, zeker niet op korte termijn.

De Netflix app is prima te gebruiken met een zelf, dus niet via KPN, afgesloten abonnement kan ik uit eigen ervaring zeggen.

Jammer dat er geen NPO app gaat komen. Gaat het om geld of om rechten? Het zou zoveel gemakkelijker zijn. 

Jammer dat er geen NPO app gaat komen. Gaat het om geld of om rechten? Het zou zoveel gemakkelijker zijn. 

Voor zover ik weet is er geen officieel statement, maar ik vermoed dat zowel KPN als NPO niet de kosten willen dragen voor zo'n app.

Wij gaan weer terug naar Ziggo. Echt een gemis voor mij dat ik geen Npo plus kan kijken. 

Wat een gemis dat NPO PLUS niet on pakket zit of toe te voegen. Ik ga kijken of ik overstap.

Ik heb een Chrome cast gekocht. Helemaal top! Ik kijk nu via mijn telefoon op de tv npo plus.

Super gaar is dit!

Ik was ook zoekende. Net overgestapt van Ziggo, daar zat het gewoon op een kanaal. Niet zo’n losse app dus. Waarom kan dit niet bij jullie KPN?

Je bent voor apps niet afhankelijk van welke provider dan ook.

NPOstart zit zelfs in 4 jaar oude tv's nog.

Losse streamingapparaten zijn te krijgen rond de 8 tientjes. Dan kun je apps gebruiken die je zelf wilt. Zonder dat een KPN of een Ziggo, want ook dáár kan je het niet zelf bepalen, bepaalt wat erin komt. Ik ben allang niet meer afhankelijk van de apparatuur van mijn provider.

En al die streamingdiensten zijn te krijgen via websites op je laptop. Die je weer met een hdmi kabel aan je tv kan verbinden indien de tv niet smart is.

Met een (recente) smart tv zou je al helemaal nuts zijn om niet de apps dáárin te gebruiken. Waarom heb je anders een smart tv?

Ik heb het dus niet over een app op de smart tv (ik heb trouwens een oude Bravia dus die kan niet zoveel meer), maar over de app als tv kanaal. Net zoals Netflix op kanaal 200, Prime. 

Reputatie 7

Ik heb het dus niet over een app op de smart tv (ik heb trouwens een oude Bravia dus die kan niet zoveel meer), maar over de app als tv kanaal. Net zoals Netflix op kanaal 200, Prime. 

Die app is er niet bij KPN en zal er zeer waarschijnlijk ook niet gaan komen op de huidige TV ontvangers.

(ik heb trouwens een oude Bravia dus die kan niet zoveel meer)

Elke tv met HDMI ingangen kun je smart maken met bv de Chromecast V4 of de Xiaomi MI. I.i.g. een stuk goedkoper dan een nieuwe tv kopen.

Zeker 2 x HDMI is dan handig. 1 x de streamer en 1 x de ontvanger.

Ook hier een recente overstapper vanuit Ziggo. Heb lang zitten dubben maar toch overgestapt door het glasvezel internet. Ik was zeer tevreden over de Ziggo Next TV box. Alle apps aanwezig, supersnel zappen en zelfs Chrome cast included. Met KPN TV is het echt een stap terug. Begrijp vanuit dit forum dat er ook niets in de pijplijn zit waardoor KPN zou kunnen tippen aan de Ziggo Next box, jammer. En nee, ik heb geen smart tv maar een beamer… overweeg om over te gaan op internet only en via andere weg TV te gaan regelen…

Alle apps, @Simon K ?

HBO max, Disney + , NL ziet, Rakuten ??

Pijplijnen zijn er altijd. Ziggo had de Next en Next mini eerst ook niet. 

Ikzelf heb op de oudere tv in de slaapkamer met veel genoegen al 2 jaar een chromecast. Vervangt tevens de ontvanger daar. Gebruik de apps op mijn smartphone van: NPO start, NL ziet, Viaplay,  Videoland,  en Netflix . HBO max en Disney zou ook nog kunnen maar heb ik geen abo op.

Ik heb de chromecast V3. Voor maar 4 tientjes ben je voor apps onafhankelijk van welke provider dan ook. Streaming apparaten die zelf apps kunnen bevatten zijn ca 80 eurotjes. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het dus niet over een app op de smart tv (ik heb trouwens een oude Bravia dus die kan niet zoveel meer), maar over de app als tv kanaal. Net zoals Netflix op kanaal 200, Prime. 

 

Dat zijn geen kanalen, maar een snelkoppeling naar de app op de KPN tv decoder. 😉

 

Een Chromecast vind ik ook de beste optie als je geen Smart tv of te oude smart tv hebt.

 

Er zijn veel meer wensen voor een app.

O.a. ViaPlay en Disney+ zitten ook niet op de KPN tv decoder. 

 

De app moet, zover ik weet, door de streamingdienst gemaakt worden.

KPN maakt zelf geen app's (Ziggo ook niet). 

 

Het mooiste is als KPN, Ziggo, etc. Android of Chromecast in de KPN tv decoder zouden doen.

Alleen kan dat helaas niet in de huidige KPN tv decoders. 

 

Zie hier voor de Chromecast.

@PeterG inderdaad niet alle apps, maar de gangbare apps kwamen redelijk snel beschikbaar, zoals Viaplay als meest recentste. Hoe KPN dit nu doet wordt bij mij beleefd als ‘half werk’. Was blij om een apparaat minder nodig te hebben met de embedded Chrome cast in de Ziggo Next box. Werd veel gebruik van gemaakt. Daarnaast de trage reactie bij wisselen van zenders, ervaar ik het als een stap terug. Dus nu, als ik weer kan gaan streamen via Apple TV of Chrome cast, waarom dan ook niet reguliere TV via bv NL Ziet? Maarja, allemaal 1e wereld problemen… 

@Simon K 

Grappig. Ik ervaar het wisselen van zender juist als snel. Met de zap toets zelfs maar 1 seconde. 

Met intoetsen van cijfers wacht ie even of er nog een cijfer volgt maar dat is bij Ziggo net zo.

En inderdaad. Ee zijn zelfs landen waar ze nog niet eens HD hebben, maar zelfs nog analoog 4:3 kijken. En verder nog landen in oorlog. Zelfs met een extra streamer is het hier dan nog niet slecht. 

@Simon K de Next heeft helemaal geen embedded Chromecast. Liberty Global gebruikt hetzelfde truckje wat Glashart Media al veel ,eerder met hun app in combinatie met Amino 140 deed, de app als afstandsbediening gebruiken meer niet. 

 

Wat al is aangegeven snap ik het gemak van apps op de Box van je provider echter mijn persoonlijke ervaring is dat mijn smart tv uit 2018 dat zelf stukken beter doet. Daar staan ook alle recente apps op. En ik verwacht dat deze nog minstens 2 tot 4 jaar mee kan. Dat zal de toekomst uit moeten wijzen.

 

 

Hoe krijg ik npo plus op mijn tv?
 

Hoe krijg ik npo plus op mijn tv?
 

Niet op de tv ontvanger van kpn, @Marjorie Bakker . Daar zit ie niet op. Zoals uit dit topic ook al blijkt. Hopelijk komt ie nog wel een keer.

Als je een smart-tv hebt kun je ‘m bij de apps daar erbij zetten (app store). Zelf cast ik 'm vaak van af m'n smartphone. Met een chromecast. Want de tweede tv is uit 2013 en dus allang niet meer zelf smart.