Beantwoord

Omzetten Spotify Premium naar Family duurt twee maanden

  • 1 March 2024
  • 3 reacties
  • 63 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Even een advies voor iedereen die denkt dat je Spotify Premium wel eventjes kan omzetten naar Family:

Niemand bij KPN bekommert zich erom dat je steeds opnieuw tot het einde van de maand moet wachten.

In februari was mijn XS4All abonnement omgezet naar een KPN abonnement, waarbij ik mijn gratis Spotify Premium kwijtraakte. Dat heb ik dus bij mijn KPN abonnement laten zetten, waarbij de telefonische medewerker vertelde dat ik dat dan zelf kon omzetten naar Family. Had ik dat maar nooit op die manier gedaan.

De hele maand februari kon ik Premium niet omzetten naar Family, (zie

).

Nu op 1 maart dacht ik dus: tijd voor Family, kunnen de kinderen (die al op 15 januari hun Spotify hadden opgezegd) ook weer gewoon hun muziek afspelen. Niet dus.

Ik heb de omzetting nu aangevraagd en moet wéér een maand wachten. Niemand van KPN die dat eventjes meedeelt, sterker nog, in het bovengenoemde topic wordt geadviseerd om het “eventjes een maand uit te zitten”.

Dat wordt dus nu nog een extra maand, en blijkbaar weet niemand bij KPN dat het zo werkt. Behulpzaam in februari de omzetting alvast in gang zetten, zodat ik per 1 maart wel Family heb, komt blijkbaar bij niemand in het hoofd. Wat een onverschilligheid, zelfs bij de zo “meedenkende” KPN moderators hier op het forum.

Ik blijf erbij: Bij XS4All was echt alles beter: men wist daar welke producten werden aangeboden, hoe de regeltjes waren en hoe alles werkte. XS4All kon nog echt advies geven. Bij KPN is het alleen maar binnenhalen van klanten en hopen dat ze niet te hard zeuren als er weer eens iets niet werkt.

 

Ik sta overigens niet te wachten op “meelevende” reacties van KPN als “Aj, wat vervelend, nou we kunnen er niets aan doen”. Regel dit nou eens en verschuil je niet achter “ extra diensten zoals Spotify een minimale looptijd van 1 maand hebben”, dat heb ik vorige maand al gehoord.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 4 March 2024, 09:51

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu niet zo goed weet wat ik moet zeggen, @XS4-Arjan. Ik kan zeggen dat ik het vervelend vind, maar daar zit je duidelijk niet op te wachten. Ik wou dat ik dit voor je kon oplossen, zoals jij graag wilt, maar dat gaat niet, want dit is hoe het werkt. Ik zal dit even uitgebreid uitleggen. Misschien dat dan één en ander duidelijk wordt.

Als je Spotify Premium aanzet, heb je een minimale looptijd van 1 maand. Dit heeft mijn collega @Maja van KPN je ook al uitgelegd. Dit geldt overigens voor alle streamingsdiensten, waar sommige zelfs een langere minimale looptijd hebben. Goed, deze minimale looptijd betekent dat je de eerste maand jouw Spotify Premium niet kunt aanpassen.

Na deze eerste maand kun je de aanvraag om jouw Spotify Premium om te zetten naar Family in te dienen. Maar dit kan inderdaad tot 1 maand duren. Dat komt omdat Spotify de regels heeft gewijzigd. Voorheen ging dit vrijwel direct, omdat je toen per dag betaald. Maar tegenwoordig  betaal je bij Spotify per gebruiksperiode van 30 dagen en willen ze dat je deze gebruiksperiode afmaakt met het abonnement dat je hebt. Ditzelfde geldt voor het opzeggen van jouw Spotify Premium abonnement.

Dit alles is ook te lezen in ons Kennisbank artikel voor Spotify Premium:

 

Ik kan er niet ineens voor zorgen dat je eerder Spotify Family kunt gebruiken. Dus ik weet niet precies wat je van mij verwacht op dit moment.

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat KPN wat flexibeler mag zijn in Mijn KPN @Denise van KPN (PS wie bepaalt dat jij het beste antwoord hierop hebt gegeven?) .

In mijn eerste maand had het mogelijk gemaakt kunnen worden om Family alvast te selecteren, ipv een maand te moeten wachten, waarna ik nog een maand moet wachten voor de activatie. Nu is het zo dat je constant niets kan uitvoeren in Mijn KPN, terwijl dit sowieso één maand sneller had gekund en als de helpdesk goed ingelicht was (leerpuntje!) twee maanden sneller.

Vanochtend kreeg ik een mail van Spotify dat Family geactiveerd was, dus uiteindelijk werkt het nu.

Reputatie 7
Badge +17

Ik ben het met je eens dat het sneller had gekund als je in eerste instantie goed geïnformeerd was. Maar aan de regels van Spotify kunnen wij niets veranderen. Het is Spotify die bepaalt dat het minimaal een maand afgenomen moet worden en dat je nu per maand betaalt in plaats van per dag. Daarin kunnen wij dus niet flexibeler in zijn, hoe graag we ook willen.

Maar fijn om te horen dat het inmiddels werkt!

Reageer