Beantwoord

Ondertiteling wil niet weg

  • 9 January 2024
  • 9 reacties
  • 112 keer bekeken

Als ik stream vanuit KPN TV naar mijn Samsung TV met Apple Airplay krijg ik standaard NL ondertiteling. Ook als ik “Ondertiteling Voor Nederlandstalige programma’s” UIT zet in de app. 

In Airplay heb ik de ondertiteling eveneens UIT staan.

Hetzelfde gebeurt als ik TV wil kijken op mijn Macbook Air.

Ter info: Ik kom dit probleem tegen tijdens mijn verblijf in Frankrijk (Franse internet provider).

Weet iemand hiervoor een oplossing? Kan het te maken hebben met mijn verblijf in Frankrijk en/of Airplay van Apple. Bij KPN kan niemand mij helpen.

icon

Beste antwoord door PeterG 28 January 2024, 22:44

Bekijk origineel

9 reacties

Ik heb precies het zelfde, zowel streamen naar samsung tv als naar mijn chromecast

Bekend probleem met Apple Airplay. Is al maanden en oplossen lukt maar niet. 

 

als naar mijn chromecast

@Booood . Dan cast je met een Apple neem ik aan.

Ja ik stream met een iphone.

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb hier hetzelfde als ik ESPN wil kijken op mijn iMac via tv.kpn.com. 

Standaard gaat dan de ondertiteling aan. Dit moet ik dan uitzetten in Safari via Systeemvoorkeuren, toegankelijkheid en ondertiteling. (Eerst aanzetten en dan uitzetten.) Maar de volgende keer gebeurt precies hetzelfde. 

Kan dit veranderd worden? 

@moderator : Wil je dit verder doorgeven aan de ontwikkelaars?   

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG

Heb jij dit ook bij ESPN via tv.kpn.com? 

Nee. Ik heb Windows 11. Gebruik het in Google Chrome. 

Het ondertitel gebeuren in Safari op Apple is bekend. Het is niet definitief uit te zetten. Alleen per sessie. 

Firefox mogelijk op Apple? Daar zal het goed in werken. 

Reputatie 7
Badge +28

Firefox gebruik ik op mijn werklaptop. Maar ik heb liever Safari op mijn iMac.  

Maar er is toch niks op tegen om voor kpn tv Firefox te gebruiken? Dat staat Safari gebruiken voor al het andere totaal niet in de weg en vice versa. 

Reputatie 7
Badge +8

Zowel met de iPhone (13 Pro) als iPad (A2761) heb ik zowel met casten naar een ChromeCast (model NC2-6A5-D) als streamen via AirPlay naar de televisies (Sony en LG) of de Apple TV geen ongewenste ondertitels. Die kan ik in de TV+ App gewoon aan en uit zetten. Op zowel de IPhone als de iPad staat de nieuwste versie van de KPN TV+ app (versie 08.44.00). Zou het probleem met de ondertitels van @Hans-Dieter en @Booood  misschien te maken kunnen hebben met de combinatie Apple / Samsung? Of een instelling van de televisie?

Op de MacBook Pro moet die - zoals @Noordzee  ook meldde - per sessie in Safari en ook Opera worden uitgezet. Via Firefox op de MacBook ga ik zondag eens uitproberen. 

Reageer