Vraag

Opnames en gemiste uitzendingen streamen in Spanje lukt sinds kort niet meer

  • 2 May 2024
  • 13 reacties
  • 73 keer bekeken

2 maanden terug kon ik gewoon kpn ITV streamen van mijn al mijn devices via google chromecast naar mijn LG oled TV in Spanje. Nu kan ik alleen nog maar live TV streamen van KPN, opnames en terugkijken van KPN loopt vast met tijdstip 05:00 op tijdas. Op de mobiel zelf lukt het wel, op TV dus niet. 
Klantenservice gebeld, kunnen mij niet helpen omdat het apps betreft. Ik moet mij melden op het forum. 
Eerder heb ik een soortgelijke klacht gezien, waarbij KPN aanvankelijk niets kon doen, maar later via het forum in de lucht kwam dat de fout bij KPN lag en ze het hebben opgelost, hetgeen bevestigd werd door de indiener van de klacht. 
Kunt u dit oplossen voor ons, want het is zeer irritant deze functionaliteit te missen en het streamen zelf is dus niet het probleem! 
Oh ja, heb chromecast al van stroom gehaald, de nieuwste KPN app gedownload etc.

Graag een oplossing!  


13 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Heb je het over de KPN TV+ app? iOS of Android?

Hallo, ja de KPN+ app en we hebben IOS, maar dit werkte 2 maanden terug allemaal nog goed.

Reputatie 6
Badge +8

En was het toen al de KPN TV+ app, of de KPN iTV app? De app om TV te kijken op je telefoon is namelijk veranderd.

Het was de KPN ITV app op mijn telefoon, die nu niet meer werkt voor opnames of terugkijken. We hebben die vandaag vervangen door de nieuwe KPN+ app, zonder enig verschil. Wel life streamen mogelijk, niet terugkijken of opnames bekijken 

Reputatie 6
Badge +8

Het was de KPN ITV app op mijn telefoon, die nu niet meer werkt voor opnames of terugkijken. We hebben die vandaag vervangen door de nieuwe KPN+ app, zonder enig verschil. Wel life streamen mogelijk, niet terugkijken of opnames bekijken 

Heb je toevallig het delen van locatie uit? Wanneer je niet op KPN netwerk zit, moet je (kort) locatie delen zodat de app verifieert of je in de EU bent of niet. Als je dat niet toelaat, zie je niks.

Ik begrijp het niet, waar moet ik dat dan aanzetten? En waarom lukt gewoon KPN life streamen wel en opnames en terugkijken niet?

Groet

Reputatie 6
Badge +8

Ik begrijp het niet, waar moet ik dat dan aanzetten? En waarom lukt gewoon KPN life streamen wel en opnames en terugkijken niet?

Groet

Sorry, misschien ben ik zelf ook niet helemaal volledig. Als je naar instellingen gaat van de KPN TV+ app op je telefoon, en je kijkt bij locatie: staat die dan op “bij delen”?

Zou je daarnaast misschien wat meer concrete informatie kunnen delen? Screenshots van wat er precies gebeurd enzovoort? Zie je meldingen? Welke acties doe je precies? Dan kunnen we ook beter met je meedenken.

Enige wat ik nog wel bedenk is dat sommige programma hun rechten beperkt zijn voor alleen NL, en dus niet EU. Maar volgens mij moest je (net zoals je met de iTV app kon, gewoon in de EU moeten kunnen kijken).

Locatie komt daar niet voor, bij mij begint het met 

“locaal netwerk”. Staat op groen, dus aangevinkt.

Reputatie 6
Badge +8

Locatie komt daar niet voor, bij mij begint het met 

“locaal netwerk”. Staat op groen, dus aangevinkt.

Dan lijkt ie niet eens je netwerk te vragen.. dat is vreemd. Ik denk dat daar een probleem in de app zit. Maar dat is aan de hand van wat je hebt gestuurd wel moeilijk te oordelen. 
 

Kan je nog screenshots etc sturen voor een zo’n compleet mogelijk verhaal? Dan kan een mod misschien meekijken. Lijkt een bug in de app. 

Nou, vreemde ontdekking. Laatst moest ik via AirPlay en dan kon ik mijn LG Tv hier in Spanje aankiezen om te streamen. Dat werkt nu dus niet voor opnames en terugkijken. Echter, in Nl heb ik gewoonlijk “huiskamer” om te streamen naar mijn Philips TV. Als ik die route nu rechtstreeks aankies hier in Spanje, in plaats van via AirPlay waar ik mijn LG tv hier genoemd zie worden, werkt het wel!! Ik snap er niets van maar deze route werkt hier nu wel!  Hopelijk kunt u het nog volgen, maar het probleem is wel opgelost zo. Blijft vreemd dat ik via AirPlay en aankiezen van mijn LG TV toestel hier in Spanje wel rechtstreeks live KPN kan casten maar niet niet in de gids terug kan of opgenomen programma’s kan casten. Maar ja, het is prima zo. 
Hartelijk dank voor uw meedenken!!

Reputatie 7
Badge +24

Hoi @Sunrise, ik denk ook graag mee. 

Je hebt al het nodige gedaan, met dank aan de leden op deze community. Als je je IP controleert, wat zie je daar staan bij locatie? Zou ik ook een aantal voorbeelden mogen van opnames die je niet kunt zien? 

Dag Alex van KPN,

ik zie als locatie staan Javea in Spanje. Dit klopt.

verder vraag je om opnames die we niet konden zien. Het antwoord is eenvoudig, geen enkel opgenomen programma, maar ook geen programma’s die ik gewoon via terugkijken wilde aankiezen vanuit jullie TV gids overzicht. 
let op; thuis in Nl heb ik een chromecast, hier dus ook. Laatste keer konden we via AirPlay onze Tv hier in Spanje aankiezen, life TV streamen, terugkijken in de gids en onze opnames streamen. Nu dus alleen life TV streamen en om uit de gids terug te kijken of opnames te bekijken lukt dat niet via Aiplay en moet ik ipv mijn TV hier nu dus “Huiskamer” aankoeken, hetgeen volgens mij mijn  TV koppeling uit NL is….

Reputatie 7

Locatie komt daar niet voor, bij mij begint het met 

“locaal netwerk”. Staat op groen, dus aangevinkt.

Dan lijkt ie niet eens je netwerk te vragen.. dat is vreemd. 

Toegang tot de locatiegegevens is alleen maar nodig als de telefoon via 4/5G aangesloten is en niet als deze via wifi aangesloten is.

Reageer