Beantwoord

Overstap van Delta naar KPN, de app op de smart TV werkt niet

  • 24 March 2024
  • 15 reacties
  • 188 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Vooruitlopend op onze migratie van Delta naar KPN heb ik per mail aangekondigd gekregen dat ik alvast de KPN ITV app kan gebruiken.
Maar als ik die probeer te installeren op mijn TV (Sony Bravia KD55AF8) krijg ik de melding: Dit item is niet beschikbaar in je land. Wordt daarmee Friesland bedoeld?

73, PA0EWS
 

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 26 March 2024, 12:47

Bekijk origineel

15 reacties

De KPN TV app in een tv zal niet werken via Delta internet. Kpn heeft daar alleen de eigen verbinding voor beschikbaar gesteld. En die kpn aansluiting heb je nog niet. De smart-tv app zal met jouw gegevens zelfs niet via kpn internet van bij wijze van spreken je buurman werken. 

Je kunt wel de app voor smartphone en tablet gebruiken. En de site http://tv.kpn.com.

 

En met deze melding zou je denken dat je een niet Nederlandse tv hebt

als ik die probeer te installeren op mijn TV (Sony Bravia KD55AF8) krijg ik de melding: Dit item is niet beschikbaar in je land.

Reputatie 4
Badge +2

@PeterG 
Bedankt voor je uitleg.
Ik snapte niet waarom de app zich wel liet installeren op een iPhone die via dezelfde vezel is aangesloten als de TV. Helaas hapert de ontvangst via de iPhone nogal storend. Ondanks 1 Gbps zowel extern als intern.

Maar waar komt de opmerking "je land" vandaan? Ik heb de TV gekocht toen in in Duitsland woonde, maar bij mijn remigratie, begin 2021, alles volledig gereset en opnieuw geïnstalleerd op z'n Nedelands.

73, PA0EWS

Reputatie 7
Badge +24

Maar waar komt de opmerking "je land" vandaan? Ik heb de TV gekocht toen in in Duitsland woonde, maar bij mijn remigratie, begin 2021, alles volledig gereset en opnieuw geïnstalleerd op z'n Nedelands.

Hij blijft Duits, die tv. Dus de TV app van KPN zult u niet kunnen installeren. Die werkt alleen op Nedelandse modellen.

Zelfs een fabriek reset zal de 'basis' van de tv Duits houden. Óók dan kan ie Nederlands als menutaal hebben. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ernst Sittig,

Wat jammer dat het niet lukt 🙁 Gelukkig zal je wél onze tv-ontvanger kunnen gebruiken, daarbij maakt het niet uit waar je je tv gekocht hebt!

Je zult de app wel op bijvoorbeeld je mobiele telefoon kunnen gebruiken, dus mocht je een Chromecast hebben dan kan je wellicht via die weg alsnog alvast tv kijken 🙂

Reputatie 4
Badge +2

Dat had ik ook al bedacht… Op een iPhone 8 Plus kan ik de app inderdaad installeren. Helaas vertoont de ontvangst storende haperingen. Ondanks de 1 Gbps internetaansluiting en 1 Gbps Wi-Fi binnenshuis.
Ik wacht nog wel een paar weken tot ik het DHZ-pakket ontvangen heb.

Helaas vertoont de ontvangst storende haperingen.

De iPhone 8 plus is al 7 jaar oud.

En als je cast vanaf de iPhone naar de Chromecast in de Sony televisie?

Reputatie 4
Badge +2

Dat deed ik. Daarbij werden de haperingen zichtbaar.


Als ik cast vanaf een Mac Studio, die ook met 1 Gbps bekabeld aan de Fritz!Box hangt, heb ik een perfect beeld. Maar de bediening twee kamers verder is niet zo handig :-)
't Is ook allemaal niet zo urgent. Ik migreer alleen naar KPN uit solidariteit met m'n oud-werkgever, waar ik heel prettig heb gewerkt (met bureaus in Den Haag, Leidschendam, Apeldoorn/Zwolle, Grand Rapids MI en Praag) en die nu maandelijks m'n girorekening bijvult. 

Reputatie 4
Badge +2

Omdat de migratiedatum vandaag over een week zou zijn, maar eens gekeken of het doe-het-zelf-pakket inmiddels onderweg is ("dat krijgt u een week van tevoren.")
Nee dus, het "wordt ingepakt". 

In dit pakket
1x KPN TV+ Box
1x KPN Box V12 F5358 
… en dus niet de mediaconverter/ONT/glasvezelkastje die/dat ik als eerste nodig heb. Bij de telefonische bestelling werd mij verzekerd dat het doe-het-zelf-pakket geheel compleet is.

Die Experiabox ga ik niet gebruiken, maar soit.

Bij 0800 0402 (heet dat nog steeds TVSC?) wist men mij te  vertellen dat de migratiedatum slechts een streefdatum was en dat er een week later een "verplichte monteur" zou komen die het kastje bij zich zou hebben. "Die monteur is de enige die de ONT op de FTU kan schuiven…!" Hoe anders dan wat we eerder hadden afgesproken!

KPN, een dikke onvoldoende voor de interne communicatie!

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, als de praktijk anders uit blijkt te pakken dan hoe het je is voorgesteld, snap ik heel goed dat je daar niet zo over te spreken bent @Ernst Sittig 😕

Als er eerst sprake zou zijn van een volledige Doe-het-zelf order, en er nu ineens verplicht een monteur moet komen, dan kan het haast niet anders dan dat er tijdens het leveringsproces iets aan het licht is gekomen dan in eerste instantie nog niet bekend was. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je glasvezelaansluitpunt nog niet helemaal gereed blijkt te zijn waardoor dat eerst afgerond moet worden.

Je hoort hier echter via email over op de hoogte gehouden te worden, zodat dit niet als een verrassing zal komen. Zou je voor de zekerheid je spam mapje of de map met ongewenste email nog eens willen bekijken? Kan zijn  dat communicatie vanuit ons over je aansluiting, daar onverhoopt in terecht is gekomen!

Reputatie 4
Badge +2

In de orderbevestiging staat " KPN Netwerk probeert dit voor 12 april 2024 te doen. Na het testen van het aansluitpunt laat hij KPN weten dat deze werkt."

Maar… de glasvezelmonteur (van een aannemer) heeft al op 11 maart de FTU geplaatst, de verbinding met de POP getest en in orde bevonden.

Toen ik tot mijn verbazing later las dat er op 17 april een monteur zou komen, heb ik opgebeld om te vragen of dat niet op een vergissing berustte. De collega die ik sprak (en die duidelijk meer kon dan een scriptje voorlezen) vertelde me dat, als de aansluiting in dienst was, de afspraak met de monteur automatisch gewist zou worden. 
Een ONT op een FTU schuiven kan ik met 25 jaar telecom-ervaring (8 jaar ITT/NSEM en 17 jaar PTT/KPN) ook wel. Eigen router en TV-kastje aansluiten lukt ook (was bèta-tester voor de TV+ box).

Vandaar mijn verbazing (over het maken van onnodige kosten) en mijn frustratie (over de vertraging).

73 de PA0EWS


KPN Netwerk maakt een afspraak met u
Op de afgesproken datum installeert de glasvezelmonteur van KPN Netwerk het glasvezelaansluitpunt in uw woning. KPN Netwerk probeert dit voor 12 april 2024 te doen. Na het testen van het aansluitpunt laat hij KPN weten dat deze werkt.

Startdatum van uw abonnement
U kunt uw apparatuur aansluiten als het glasvezelaansluitpunt werkt. Als KPN Netwerk een afspraak met u maakt na 12 april 2024 passen wij de startdatum van uw abonnement hierop aan. Uw abonnement start als het aansluitpunt werkt. U krijgt hiervan een bevestiging per sms. Vanaf dan betaalt u en kan u uw apparaten aansluiten.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ernst Sittig,

Ik hoop dat gisteren duidelijk geworden is waar de monteur precies voor nodig was en dat alles nu goed werkend aan is gesloten!

Reputatie 4
Badge +2

Het eerste niet; het tweede wel.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dat is beter dan andersom😉

Bedankt dat je nog even laat weten dat het nu in orde is @Ernst Sittig!

 

Reputatie 4
Badge +2

@Maja van KPN 
Ter illustratie: het eerste wat de monteur vroeg was of ik de ONT al via de post had gekregen 😶
Nee dus. Maar gelukkig had hij een bestelwagen vol. Die grote gereedschapstas kon dicht blijven.

1 Gbps van KPN blijkt sneller dan 1 Gbps van Delta; vermoedelijk het verschil tussen een modem en een media converter.

Reageer