Beantwoord

Prime, hapert en loopt vast op Arris ontvanger

  • 27 August 2023
  • 8 reacties
  • 157 keer bekeken

Reputatie 2

Amazon Prime app via de ARRIS digitale ontvanger loopt regelmatig vast.

  • Ondertiteling komt niet of te laat of staat vast.
  • Pauzeren lukt niet, na 30 seconden, vervolgens staat de ontvanger vast. 
  • Bij kijken film met enige regelmaat dat op ongeveer 3/4 film de boel bevriest.
  • Commando s van afstand bediening mbt app raakt de ontvanger overstuur, je kan dus niet voor of achteruit spoelen.

Ongeveer elke 2 dagen de ontvanger spanningsloos maken, dat is toch niet meer van deze tijd, word het geen tijd voor een andere ontvanger waarbij deze app en de rest beter op draait?

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 31 August 2023, 18:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Misschien een idee om over te stappen op een nieuw abonnement van KPN.

KPN tv+ abonnement.

Dan krijg je de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) en daar werken streaming app's veel beter op.

 

De Arris 2952 en de Arris 5202 hebben minder intern geheugen en een minder snelle processor. 

Ik weet niet welke Arris KPN tv ontvanger u heeft. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Skyliner

Overstappen naar TV+ is een optie, maar je kunt op je huidige apparaten ook een reset van de tv-ontvanger doen. 

Hopelijk is het steeds herstarten dan niet meer nodig!

Reputatie 2

@Sanne_M , ik denk dat je bedoelt de frisse herstart.

Ik kan dit wellicht weer eens doen maar ik geloof niet dat dit uiteindelijk oplossing is. Ik weet niet wat er inhoudelijk anders is aan de Prime app vs Netflix laatst genoemde is best storingsvrij.

Anders denk ik dat @joop2011 weleens gelijk kan hebben mbt de hardware specificaties.

Reputatie 7
Badge +20

@Skyliner 

 

@Sanne_M bedoelt je abonnement aanpassen naar KPN tv+

Dan krijg je de nieuwste KPN tv+ box (Sagacom DIW7022)

Dat is een Android box en daar heb je geen problemen met de app's.

Intern geheugen is 10 GB van de DIW7022

Vaak ben je met het overstappen ook voordeliger uit.

Je kan overstappen door gratis 0800-0402 te bellen. 

Reputatie 4
Badge

En wellicht bent u, net als ik, nog goedkoper uit ook.

Misschien wel waard om heel even beetje in te lezen in TV+. Hij is relatief nieuw en de grote problemen zijn er uit, maar sommige dingen werken nog anders (menu, favorieten, ondertiteling). Maar als u veel streamt verandert er niet zo heel veel.

Reputatie 2

Vreemd genoeg heb ik er afgelopen week geen last van gehad, wellicht een probleem vanuit Prime zelf.

 

Het overstappen kan, het lijkt erop dat ik dan 1 jaar voordeel heb. Maar als ik alles bij elkaar optel met wat ik nu bij KPN afneem heb ik niet het idee dat ik daarna voordeliger uit ben. 

Misschien eens vragen of ze een persoonlijk aanbod hebben.

Reputatie 4
Badge

Bij mij was de overgang naar TV+ goedkoper (ruim 10%). TV+ wordt nog aan gesleuteld maar is bij mij nu stabiel. Sommige dingetjes wat meer klikken en mis bijvoorbeeld favorietenlijst maar het is prima bruikbaar.

Er zijn/waren problemen met ondertiteling, lip sync met sound bar en bij sommigen hapert terugkijken (was bij mij ook maar is weg). Bij mij werkt het prima.

Zou wel even inlezen dus.

Reputatie 3
Badge +1

heb ook prime (n anderen)en de arris vip5202, geen problemen, vanavond naar last ship gekeken(12mb internet) maar .

een harde reset, of terug naar fabrieks instellingen is een optie