Beantwoord

Prime Video werkt niet goed op tv-ontvanger

  • 5 September 2021
  • 34 reacties
  • 2884 keer bekeken

Reputatie 2

Beste KPN. Ook bij mij veel en vaak problemen met Prime Video via KPN. Maakt niet uit of ik het via Apps start of via de gids. Ook de workaround van eerst Prime video app afsluiten voor je de ontvanger uitzet werkt niet, dat doe ik namelijk altijd al.

mijn priblemen:

Prime video start niet op

Prime video start en ik kan een programma kiezen maar vervolgens zwart beeld

Prime video start en ik kan programma kiezen maar Amazon Prime Video blijft in beeld staan terwijl ik het programma kan horen en de ondertitels ook doorlopen. Hoe lang ik ook wacht: geen beeld

Prime video start maar blijft hangen, reageeert nergens meer op.

ik heb alle mogelijke oplossingen al geprobeerd, reset, software opnieuw installeren, de hele boel gerug naar feabrieksinstellingen zetten maar niets helpt langer dan twee dagen en dan begint het weer.

mijn interactieve tv-kastje is een Arris VIP2952. Mijn experiabox is versie 12 (dacht ik, zou handig zijn als dat ergens duidelijk af te lezen was) die ik in 2020 heb gekregen.

ik heb gelezen dat er in augustus een update zou worden uitgerold die de Prime Video problemen zou moeten verhelpen, maar dat is dus duidelijk niet gelukt.

kan er nagedacht worden over een nieuwe oplossing? Want elke 2 dagen alles herstarten is ook niet leuk meer.

ik hoor het graag!

met vriendelijke groet,

Moniek

 

*Admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 4 October 2021, 15:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @MoniekEindhoven! Een van de dingen die zou moeten helpen is het volledig afsluiten van de app voordat je de tv-ontvanger afsluit. Zou je dat kunnen proberen en hier laten weten of dat herhaling voorkomt?

Reputatie 2

Hoi Bram,

dank voor je reactie. Maar zoals ik al aangaf in mijn melding sluit ik ALTIJD de prime video app af voordat ik de tv-ontvanger afsluit. 
dus dat gaat m niet worden want dit doe ik al zoals het hoort. 
als je nog andere ideeën hebt om het probleem op te lossen hoor ik het graag. Ik hoopte dat het na de update van half augustus over zou zijn maar helaas. 
groet,

Moniek

Reputatie 1

Hallo,

hier exact hetzelfde. Bij een kennis, die de app ip een smart tv heeft staan, is de app anders. Lijkt er oo dat jullie een oude versie hebben. Is er snel wat aan te doen want dit is geen doen meer.

continu blijft hij hangen. Denk datnik vier keer per week alles moet herstarten. Ook alles gedaan wat jullie zeiden maar nog steeds hetzelfde probleem…

Reputatie 7
Badge +10

@Jeroenharing @MoniekEindhoven Dat is helaas een veel voorkomend probleem via de TV-ontvanger van KPN=geen gelukkig huwelijk ;-).

De app is niet goed ontwikkeld voor wat ie moet doen.
Het beste kun je streamen of via de smart-TV of via Chromecast

Hier te bestellen linkje 

Reputatie 1

Hoi Anneke,

Klopt! Die heb ik ook. Gebruik ik inmiddels ook. Maar er zijn meerdere tv’s in huis. En om nou voor alle tv’s in huis een Chromecast te kopen om iest te laten werken, wat mijn provider aanbiedt…

gr

jeroen

Reputatie 2

Blij te lezen dat er meer mensen zijn met dezelfde problemen en bij wie de “workaround” niet werkt.

hopelijk komt KPN met een echte oplossing want het is toch te gek dat er een app wordt aangeboden die absoluut niet naar behoren functioneert.

@kpn: graag een oplossing voor dit probleem!

moniek

Reputatie 7
Badge +10

Hoi Anneke,

Klopt! Die heb ik ook. Gebruik ik inmiddels ook. Maar er zijn meerdere tv’s in huis. En om nou voor alle tv’s in huis een Chromecast te kopen om iest te laten werken, wat mijn provider aanbiedt…

gr

jeroen

@Jeroenharing Snap ik, wat door KPN wordt aangeboden via derden en waar je voor betaald moet gewoon werken zoals het hoort. 

Reputatie 7
Badge +17

@MoniekEindhoven en @Anneke-Anna Ik heb navraag gedaan en het probleem zou al eerder na een update opgelost moeten zijn. Zou je voor de zekerheid nog een laatste keer een frisse start kunnen uitvoeren en daarna, na het gebruik van Prime Video, de app volledig kunnen afsluiten voor het afsluiten van de ontvanger? Dan zou het probleem namelijk niet terug moeten komen. 

Reputatie 1

Hoi Bram,

Toevallig gisteren nog. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Blijft hangen. Ondertitels uit en aan. Decoder die vast slaat….

gr

jeroen

Reputatie 7
Badge +10

Het is mooi voor KPN dat het probleem opgelost zou moeten zijn met een update, maar niets is minder waar.
Het werkt voor geen meter via de gemiddelde hd-ontvanger, toen niet, nu niet en ik zie dat ook niet veranderen.
Het ligt er ook niet aan het feit dat er (zogenaamd) niet goed wordt afgesloten.

Ik sluit af zoals het hoort, de ontvanger en brakke app werken niet goed met elkaar, Ik blijf het zeggen en heb het op het forum al vaker genoemd.
 

Daarbij kijk ik toch echt niet meer via de ontvangers, kunt wel aan de gang blijven met resetten. 

Reputatie 5
Badge +3

Het probleem bij Prime Video en de Arris is verminderd maar niet verdwenen. Een herstart helpt meestal maar 1 dag. En het lijkt ook door drukte te komen.

In vergelijking met Netflix is het nog steeds een irritant slechte werking.

Maar ook de app zelf is een aanfluiting, bv ondertiteling die bij een film opeens op "uit" staat. Ik heb Prime opgezegd hierom en ook het aanbod is niet denderend voor mij.

 

Reputatie 2

Hallo Bram,

ik dacht laat ik ze nog een kans geven. Frisse Start (weer) uitgevoerd en je gelooft het niet: na het opnieuw inloggen in Prime Video etc zit ik 10 minuten te kijken en hup het beeld gaat weer op zwart. 
ongelooflijk jammer dit. 
De update heeft dus niet geholpen maar dat dacht ik al. 
Als je nog andere ideeën hebt hoor ik het graag maar het wordt een beetje een hopelize toestand zo. 
Gelukkig werkt Netflix nog wel…..

Reputatie 7
Badge +17

@MoniekEindhoven en @Jeroenharing kunnen jullie je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Ik ga dit doorzetten en op individuele basis laten kijken wat we hier aan kunnen doen. Ik wil gezien de situatie geen garanties maken. Wel wil ik kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik hoor het graag als jullie profiel is ingevuld! 

Reputatie 1

Hoi Bram 

gedaan

Reputatie 2

Hoi Bram,

ik ga dit niet meer doen, was er zo klaar mee dat ik een Nokia Streamer heb aangeschaft en op die manier Prime Video kijk. Werkt prima. 
dank voor je moeite maar ik geef het op. 

Reputatie 1

Nou Bram… ik alles ingevuld voor je en vervolgens geen enkele reactie meer…

Nou Bram… ik alles ingevuld voor je en vervolgens geen enkele reactie meer…

Hallo @Bram_ , ben je daar nog?

CC: @Jeroenharing 

Reputatie 2

Nou Bram… ik alles ingevuld voor je en vervolgens geen enkele reactie meer…

Ik vermoed dat Bram van kpn denkt dat het topic is afgerond omdat ik (heb eerste bericht geplaatst) het heb opgegeven. Misschien moet jij een nieuwe melding plaatsen? Jammer wel dit. 
succes ermee🙄

Reputatie 1

@MoniekEindhoven  dat zal toch niet??? Hahaha het wordt wel steeds lachwekkender

Reputatie 2

@MoniekEindhoven  dat zal toch niet??? Hahaha het wordt wel steeds lachwekkender

🤣🤣🤣blijven lachen dan maar! 

Reputatie 7
Badge +17

Excuus voor de late reactie @JanD, @MoniekEindhoven en @Jeroenharing. Het mailverkeer over dit topic loopt nog. Het grootste probleem is dat het blijft gaan om een samenwerking tussen Amazon en KPN. Hierdoor is het moeilijk om in gevallen waar alle gangbare processen al doorlopen zijn een oplossing te bieden. Ik kan op dit moment niet met zekerheid zeggen dat ik het voor jullie kan oplossen. Wel blijf ik hierover in overleg met de partij achter de schermen. Ik zal in de komende dagen hier nogmaals op terugkomen. Ik zal er voor zorgen dat het dit keer niet weer zo lang duurt. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb ondertussen reactie. Daarin wordt in principe de stappen aangegeven die we al gedaan hebben. Hierin de vraag om op persoonlijke basis zoveel mogelijk de stappen doorlopen die zouden moeten helpen, Zoals resetten en dergelijke. Daarnaast wordt op dit moment door Amazon gewerkt aan de nodige updates voor de app om deze weer stabiel te maken. Hiervoor wordt alleen geen verwachte tijd gegeven. Dit betekent in het kort dat waar de verbinding en apparatuur verder goed is, wordt gelet op het correct afsluiten van de app voor de ontvanger wordt afgesloten, we eigenlijk niks kunnen doen. Tot dus de app de updates krijgt waarmee de stabiliteit een stuk beter zou moeten zijn. 

Die app werkt bij ons ook niet. Zelfde als hierboven

Gelukkig heb ik een mi box s waar die het wel en altijd super op doet

@Kpn: als die app niet werkt haal hem er dan af, dit is alleen maar irrietant!

Reputatie 1

Het leek een paar maandjes goed te gaan maar sinds een kleine week is het weer kommer en kwel. PLEASE zet een nieuwe app er op. Deze is zooo verouderd

Precies! Deze app is waardeloos en niet van deze tijd. Slechte service ook