Beantwoord

Sinds de update van KPN van Videoland loopt Videoland constant vast

  • 13 December 2021
  • 59 reacties
  • 2843 keer bekeken

Reputatie 1

Wij hebben Videoland via kpn. Sinds de update van KPN van Videoland loopt Videoland constant vast. Moeten we het kpnkastje uitzetten met knop achterkant en opnieuw opstarten. Dan doet hij het weer even. Maar blijft dagelijks terugkomen. Hij opent Videoland wel, maar als we iets willen afspelen krijg je zwart beeld met cirkel van laden in beeld. 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 18 February 2022, 08:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

59 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Wij hebben Videoland via kpn. Sinds de update van KPN van Videoland loopt Videoland constant vast. Moeten we het kpnkastje uitzetten met knop achterkant en opnieuw opstarten. Dan doet hij het weer even. Maar blijft dagelijks terugkomen. Hij opent Videoland wel, maar als we iets willen afspelen krijg je zwart beeld met cirkel van laden in beeld. 

Admin: Reactie samengevoegd met algemeen topic over Videoland

Hi @bonnydegrootvanriel, dat is niet fijn. Welke tv-ontvanger heb je? Als je meerdere tv-ontvangers hebt thuis, gebeurt dit op een andere ook? Maakt het verschil als je jouw tv-ontvanger een reset geeft?

Reputatie 1

Dankjewel voor je reactie. Het merk van de tv ontvanger is arris vip 2952. Wij hebben er 2, op beiden hetzelfde probleem. Wat bedoel je precies met een reset geven? Als je de aan/uit knop aan de achterzijde van de tv ontvanger bedoeld, dit moeten we elke keer doen als hij vastloopt.

Reputatie 1

Ik zie nu hoe het resetten werkt, dat heb ik nog niet gedaan. Zal ik eerst proberen. 

Reputatie 1

Nee de ontvanger loopt niet helemaal vast. Tv is dan wel wat trager. Je kan via het menu wel terug naar Videoland, maar zodra je iets wil afspelen doet hij niets. 

Reputatie 1

Wij hebben Videoland via kpn. Sinds de update van KPN van Videoland loopt Videoland constant vast. Moeten we het kpnkastje uitzetten met knop achterkant en opnieuw opstarten. Dan doet hij het weer even. Maar blijft dagelijks terugkomen. Hij opent Videoland wel, maar als we iets willen afspelen krijg je zwart beeld met cirkel van laden in beeld. 

Admin: Reactie samengevoegd met algemeen topic over Videoland

Hi @bonnydegrootvanriel, dat is niet fijn. Welke tv-ontvanger heb je? Als je meerdere tv-ontvangers hebt thuis, gebeurt dit op een andere ook? Maakt het verschil als je jouw tv-ontvanger een reset geeft?

Helaas heeft ook de reset niet geholpen. Dit hielp 1 dag, daarna begon het weer opnieuw

Reputatie 7
Badge +20

@bonnydegrootvanriel Ik heb nog een paar vervolgvragen

  • Heb je meerdere ontvangers?
  • Kun je het ook eens proberen op de andere?
  • Zou je ze anders eens met elkaar om kunnen wisselen? Als het probleem dan niet verplaatst, kun je dan toelichten hoe je de TV ontvanger aangesloten hebt zitten op je experiabox?
  • Heb je dit met meerdere verschillende series of films?
  • Heb je ook een voorbeeld van een film of serie waarmee je dit ervaart?
Reputatie 1

@bonnydegrootvanriel Ik heb nog een paar vervolgvragen

  • Heb je meerdere ontvangers? We hebben 2 ontvangers, 2 dezelfde en allebei hetzelfde probleem
  • Kun je het ook eens proberen op de andere? Hetzelfde probleem
  • Zou je ze anders eens met elkaar om kunnen wisselen? Als het probleem dan niet verplaatst, kun je dan toelichten hoe je de TV ontvanger aangesloten hebt zitten op je experiabox? Niet heel zinvol lijkt mij, nu het dezelfde zijn en beide hetzelfde probleem hebben
  • Heb je dit met meerdere verschillende series of films? Het maakt niet uit, elke film of serie hetzelfde probleem
  • Heb je ook een voorbeeld van een film of serie waarmee je dit ervaart? Bijvoorbeeld serie de verraders, maar nogmaals het maakt niet uit, het is bij elke film en serie op Videoland

Zie hierboven antwoord op je vragen

Reputatie 7
Badge +20

@bonnydegrootvanriel, excuus! Die had ik even gemist. Het speelt dus op beide ontvangers en na een reset werkt het weer even maar het blijft de hele tijd terugkomen en het probleem is dat je zwart beeld krijgt en hij blijft draaien.

Ik kijk graag even mee naar de aansluiting. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Heb je nog wel antwoord op de laatste twee vragen?

  • Heb je dit met meerdere verschillende series of films? Het maakt niet uit, elke film of serie hetzelfde probleem
  • Heb je ook een voorbeeld van een film of serie waarmee je dit ervaart? Bijvoorbeeld serie de verraders, maar nogmaals het maakt niet uit, het is bij elke film en serie op Videoland
Reputatie 1

@bonnydegrootvanriel, excuus! Die had ik even gemist. Het speelt dus op beide ontvangers en na een reset werkt het weer even maar het blijft de hele tijd terugkomen en het probleem is dat je zwart beeld krijgt en hij blijft draaien.

Ik kijk graag even mee naar de aansluiting. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Heb je nog wel antwoord op de laatste twee vragen?

  • Heb je dit met meerdere verschillende series of films?
  •  
  • Het maakt niet uit, elke film of serie hetzelfde probleem
  •  
  • Heb je ook een voorbeeld van een film of serie waarmee je dit ervaart?
  •  
  • Bijvoorbeeld serie de verraders, maar nogmaals het maakt niet uit, het is bij elke film en serie op Videoland

Heb het profiel ingevuld. De vragen had ik al beantwoord, ik heb nu het antwoord naar beneden geënterd zodat het iets duidelijker is

Reputatie 1

@bonnydegrootvanriel, excuus! Die had ik even gemist. Het speelt dus op beide ontvangers en na een reset werkt het weer even maar het blijft de hele tijd terugkomen en het probleem is dat je zwart beeld krijgt en hij blijft draaien.

Ik kijk graag even mee naar de aansluiting. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Heb je nog wel antwoord op de laatste twee vragen?

  • Heb je dit met meerdere verschillende series of films?
  •  
  • Het maakt niet uit, elke film of serie hetzelfde probleem
  •  
  • Heb je ook een voorbeeld van een film of serie waarmee je dit ervaart?
  •  
  • Bijvoorbeeld serie de verraders, maar nogmaals het maakt niet uit, het is bij elke film en serie op Videoland

Heb het profiel ingevuld. De vragen had ik al beantwoord, ik heb nu het antwoord naar beneden geënterd zodat het iets duidelijker is

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het invullen van je gegevens, @bonnydegrootvanriel. Ik zie hier niets geks dat dit kan verklaren. Zou je de Experia Box nog eens willen herstarten, kijken of dat helpt. Dan vraag ik ondertussen hier even na wat we verder nog kunnen doen.

Reputatie 1

Dank voor het invullen van je gegevens, @bonnydegrootvanriel. Ik zie hier niets geks dat dit kan verklaren. Zou je de Experia Box nog eens willen herstarten, kijken of dat helpt. Dan vraag ik ondertussen hier even na wat we verder nog kunnen doen.

Hebben we gedaan, daarna weer hetzelfde probleem, dus dat heeft niet geholpen.

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat het resetten van de Experia Box het probleem nog niet heeft verholpen. Alle tv-ontvangers zijn geschikt om de Videoland app te gebruiken, vreemd dat je deze problemen ervaart. Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, of switch tussen? Werkt het streamen wel goed via de Videoland app op een Android of Apple toestel?

Reputatie 1

Wat jammer dat het resetten van de Experia Box het probleem nog niet heeft verholpen. Alle tv-ontvangers zijn geschikt om de Videoland app te gebruiken, vreemd dat je deze problemen ervaart. Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, of switch tussen? Werkt het streamen wel goed via de Videoland app op een Android of Apple toestel?

Tv ontvanger is direct met kabel aan modem aangesloten, bij allebei.

Wij hebben de Videoland app niet, dat gaan we ook niet doen, dus het streamen is niet van toepassing.

Reputatie 7
Badge +30

We hebben je berichten even afgesplitst naar een eigen topic, @bonnydegrootvanriel want het wordt anders zo onoverzichtelijk in het verzameltopic. Ik heb geen directe dingen meer die we op dit moment nog kunnen proberen om dit te verhelpen. Dus ik heb het neergelegd bij een achterliggende afdeling met het verzoek of zij hier eens een kijkje naar willen nemen. Heb ik nog geen terugkoppeling op, dus ik verwacht dat ik ook niet eerder dan na het weekend iets te melden heb. Moet je dan ook om nog een beetje geduld vragen.

Hier hetzelfde probleem...word er helemaal moedeloos van.

Heb sinds 2 weken ongeveer videoland. 

Maar meestal als ik wil kijken slaat het vast kan dan ook helemaal niks meer .

Moet de tv ontvanger resetten om weer beeld te krijgen.

Heb nog weinig plezier van videoland op de tv.

Op de app op telefoon werkt het wel prima

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @bonnydegrootvanriel, hier ben ik weer. Ik heb helaas nog geen duidelijkheid over wat er precies aan de hand is bij je, en hoe we het kunnen verhelpen. We zien meerdere signalen binnenkomen van mensen met vergelijkbare issues. Onderzoek naar wat er aan de hand is, is nog bezig. Daarvoor verzamelen we zoveel mogelijk informatie. Van jou hebben we het meeste al. Ik heb alleen nog van je nodig het verificatienummer en het MAC adres van de tv ontvangers. Wil je dit opzoeken en in je forumprofiel noteren in het veld ‘persoonlijke opmerking’? 

Je vind het verificatienummer en het MAC adres per tv ontvanger via Menu > Instellingen > Informatie

 

@Sgertsen, welkom! Ik kan me voorstellen dat je een oplossing wilt. Wil jij ook je forumprofiel invullen, inclusief verificatienummer en MAC adres van elke ontvanger waar je de problemen op hebt? Laat hier even weten als je dit gedaan hebt. Geef dan ook alsjeblieft antwoord op de volgende vragen:

  • Ervaar je dit op 1 of op meerdere ontvangers?
  • Heb je deze ontvanger(s) ook voorzien van een Frisse Start (Menu > Instellingen > Systeem)? Zo nee, wil je dat eens doen.
  • Hoe is/zijn de tv ontvanger(s) aangesloten op de Experia Box?
  • Als je het op een ontvanger ervaart, en je hebt wel meerdere ontvangers thuis, wil je hem dan eens omwisselen met een die het wel doet? Kijk of het probleem meeverhuist met de ontvanger, of op dezelfde plek blijft en nu voorkomt op de andere ontvanger.
  • Wat ervaar je precies bij Videoland? Loopt het vast bij selecteren van iets om te kijken, of tijdens het kijken?
  • Heb je dit bij specifieke films of series, of met alles?
  • Als het bij specifieke films/series gebeurt, geef dan alsjeblieft een aantal titels, en als het lukt ook datum en tijdstip waarop het misging.

Ik heb het forumprofiel ingevuld. 

Wij hebben 2 tv ontvangers op beide hetzelfde probleem , ik heb ze al eens omgewisseld. 

Ik heb ze al een frisse start gegeven...toen ging het 2 dag goed..daarna zelfde probleem. 

1 tv ontvanger is bedraad aangesloten en de ander draadloos. Wij hebben ook superwifi.

De ene keer als ik videoland wil starten krijg ik zwart beeld en kan ik niks meer zelfs niet terug.

Soms als ik een film of serie wil starten blijft hij laden en kan dan ook niet meer terug.

En 1 keer gebeurde het tijdens het kijken van een serie.

Moet dan telkens het knopje achterop de tv ontvanger omzetten om weer normaal tv te kunnen kijken.

Ik hoop snel op een oplossing…

Heb pas videoland maar als dit zo blijft gooi ik het eraf.

Gr simone 

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor je uitgebreide info, @Sgertsen. Ik heb dit doorgezet naar de afdeling die onderzoek doet. Voor de duidelijkheid nog wel even: dit betekent niet dat er met jou contact opgenomen wordt. De afdeling doet onderzoek aan de hand van de verzamelde informatie om zo te kijken of er een algemeen onderliggend probleem is dat ze kunnen verhelpen. We komen er op terug zodra we nieuws hebben.

 

Helaas heb ik op het moment voor jou specifiek dus nog geen oplossing hiervoor. Behalve dan dat ik je kan aanraden om dan periodiek de tv ontvangers een frisse start te geven zodat het dan in ieder geval weer een dag of twee goed gaat. En, mocht je een Chromecast hebben, dan kun je ook  vanuit de Videoland app op de telefoon casten naar je tv zodat je alsnog op een groot scherm kunt kijken. 

 

@bonnydegrootvanriel, ik zie dat jij nog geen verificatienummer en mac adres(sen) hebt ingevuld in je forumprofiel. Als je dat nog wel zou willen doen kan ik ook jouw ervaringen toevoegen aan het onderzoek. 

Hier ook hetzelfde probleem.  Heel vervelend. Op beide tv ontvangers heel traag of slaat vast. En is bij alles bij alle series en alle films.  Ook na reset

Reputatie 1

Dank voor je uitgebreide info, @Sgertsen. Ik heb dit doorgezet naar de afdeling die onderzoek doet. Voor de duidelijkheid nog wel even: dit betekent niet dat er met jou contact opgenomen wordt. De afdeling doet onderzoek aan de hand van de verzamelde informatie om zo te kijken of er een algemeen onderliggend probleem is dat ze kunnen verhelpen. We komen er op terug zodra we nieuws hebben.

 

Helaas heb ik op het moment voor jou specifiek dus nog geen oplossing hiervoor. Behalve dan dat ik je kan aanraden om dan periodiek de tv ontvangers een frisse start te geven zodat het dan in ieder geval weer een dag of twee goed gaat. En, mocht je een Chromecast hebben, dan kun je ook  vanuit de Videoland app op de telefoon casten naar je tv zodat je alsnog op een groot scherm kunt kijken. 

 

@bonnydegrootvanriel, ik zie dat jij nog geen verificatienummer en mac adres(sen) hebt ingevuld in je forumprofiel. Als je dat nog wel zou willen doen kan ik ook jouw ervaringen toevoegen aan het onderzoek. 

Gedaan!

Reputatie 7
Badge +30

Super, dank je @bonnydegrootvanriel! Ik heb jouw ervaringen doorgezet naar de analisten. Helaas ook voor jou specifiek hetzelfde antwoord dat ik sgertsen al gaf. Er wordt vanuit dit geen contact met je opgenomen, dit is algemeen onderzoek naar de problemen. We komen er op terug zodra we meer weten.

 

Welkom hier, @Videoland traag! Jammer te horen dat jij ook problemen ervaart. Wil je zo uitgebreid mogelijk beschrijven wat je precies ervaart aan problemen. Inclusief:

  • op hoeveel tv ontvangers
  • welke types zijn dat
  • hoe zijn deze aangesloten op de Experia Box
  • bij welke films/series heb je dit
  • wat gebeurt er precies in de VIdeoland app
  • loopt de hele ontvanger vast, of kun je wel terug vanuit de VL app naar regulier tv
  • wat heb je allemaal al geprobeerd om dit op te lossen

Vul ook je forumprofiel in, inclusief verificatienummer en mac adressen (zie eerder in dit topic hoe je die gegevens op de tv ontvanger terugvindt).

Ook wij hebben sinds de wijziging van Videoland door KPN vertragingen en vastlopers van de tv-ontvangers met de videoland app.

  • Ik heb 2 tv-ontvangers
  • Beide type Arris VIP 2952 V2
  • Vanuit Experiabox met kabel naar een switch. Vanuit de switch beide tv-ontvangers verbonden met een kabel
  • Bij alle films/series
  • Eerst treedt er vertraging op waarna soms nog wel de Videoland app verlaten kan worden maar meestal loopt de ontvanger helemaal vast.
  • Reeds vele malen de tv-ontvangers gereset dmv stroom eraf en er weer op. Tevens al twee keer de software opnieuw opgehaald. Levert maar eventjes een resultaat op en daarna is het probleem er weer. Beide tv-ontvangers ook al eens omgewisseld.
  • Forumprofiel ingevuld zoals jullie wensen.

Hopelijk komt er snel een oplossing wat dit is geen doen en is dus al een maand aan de gang !!

Reputatie 7
Badge +30

Ook wij hebben sinds de wijziging van Videoland door KPN vertragingen en vastlopers van de tv-ontvangers met de videoland app.

  • Vanuit Experiabox met kabel naar een switch. Vanuit de switch beide tv-ontvangers verbonden met een kabel

 

Dank voor de info, @fwil00! Je geeft aan dat er een switch tussen zit. Heb je de mogelijkheid om, in ieder geval op één ontvanger, te testen zonder switch ertussen? Ook is voor ons nuttig om te weten wat het merk en type van de switch is.  

Om één ontvanger zonder switch aansluiten is helaas geen mogelijkheid i.v.m. vastliggende bekabeling en ik verder geen losse kabel heb.

Gegevens van de switch: zie de afbeeldingen.

 

Â