Beantwoord

Spotify ontkoppelen en omzetten naar Free

  • 18 August 2023
  • 9 reacties
  • 115 keer bekeken

Ik heb mijn Spotify premium opgezegd omdat ik duo wilde afsluiten voor mij en mijn dochter. Deze optie is er niet bij kpn. Nu staat er nog steeds op de factuur extra aankoop. Het abonnement zou omgezet worden naar free. Maar staat nog steeds op premium. En via spotify kan ik het niet veranderen. Na telefonisch contact met de klantenservice wisten ze het ook niet. Hoe kan mijn spotify van kpn af gehaald worden. Dus niet meer gekoppeld aan mijn mobiel. Anders kan ik geen ander abonnement afsluiten. Zou fijn zijn als die volgende week geregeld is als mijn dochter met de bus naar school moet. 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 11 September 2023, 11:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Beste kan je gratis 0800-0402 bellen.

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar. 😉😊

Oké dank je wel. 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Sasjejans, ik hoop dat je intussen verder gekomen bent met de tip van @joop2011! Bellen met de klantenservice kan soms inderdaad handiger zijn, omdat je dan direct contact hebt. Als je er nog niet uit bent, laat het dan ook gerust weten.

Via KPN heb ik op vanaf 2019 spotify Premium geactiveerd als gratis extra..  dit is helaas door kpn aangepast begin van dit jaar.. het kon niet meer gratis omdat dat voorheen een dienst van telfort was. Dus ik moest er voortaan voor gaan betalen. Prima. Helaas is dit gebeurd via mijn mobiele telefoon abonnement ipv via KPN thuis. Omdat het is gekoppeld aan mijn mobiele abonnement staat het als ‘online aankopen’ op mijn factuur. Nu wil ik Spotify premium opzeggen maar dit blijkt een drama te zijn.. ik heb dit telefonisch gedaan begin augustus. Ook een bevestigingsmail gehad.

Helaas is die nog steeds actief. Het spotify abonnement kan ik nergens beheren omdat het is gekoppeld aan mobiele abonnement. Als ik inlog bij KPN zie ik het nergens terug en als ik bij Spotify inlog staat er dat mijn abonnement gekoppeld is aan partner KPN/XS4ALL. Ook heb ik al contact gehad met Spotify en zij verwijzen mij naar KPN.

 

Meerdere malen contact gehad met medewerkers van KPN welke mij wisselende dingen vertellen.  Spotify zou via een derde partij zijn afgesloten en ik zou via mijn google KPN Pay uit moeten zetten. Spotify is niet via een derde partij afgesloten en KPN Pay is niet gekoppeld aan mijn google.. Ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd maar het probleem is nog steeds niet opgelost terwijl ik intussen wel iedere maand teveel betaal en ik geen duo abonnement kan afsluiten zolang het premium nog actief aan kpn staat gekoppeld. 

Op KPN Forum heb ik verschillende berichten gelezen over dit probleem en dit zou bij KPN bekend moeten zijn, zie bv. onderstaande reactie van KPN op iemand met een soortgelijk probleem.

 

@KpnZou iemand mij alstublieft kunnen helpen met dit probleem? Ik wil dus heel graag spotify (gekoppeld aan mobiel abonnement) opzeggen.

 

 

Beste antwoord door Denise_

Bedankt voor je bericht, @Wijnh. Het probleem waar jij en @Geert P tegenaan lopen is complex. Normaalgesproken zet je Spotify Premium aan als extra optie in MijnKPN. Je kunt vervolgens jouw Spotify Premium of Family activeren via de Spotify activatiepagina. Idealiter is het zo dat je dus alleen kunt activeren waarvoor je de optie in MijnKPN hebt aangezet. Door een fout aan onze kant ging dit niet altijd goed. Gevolg: het was mogelijk een andere dienst te activeren dan je had gekozen. En doordat je de optie niet had toegevoegd aan MijnKPN, is de optie tussen wal en schip geraakt, waardoor je de kosten nu op de factuur terugziet als ‘Online Aankopen’. Het nadeel hiervan is dat wij momenteel niet de mogelijkheid hebben om dit stop te zetten. Ons Spotify team is hard op zoek naar een oplossing voor het probleem. Ik kan jullie vertellen dat het probleem centraal opgelost gaat worden. Met andere woorden: het probleem wordt voor iedereen tegelijkertijd opgelost. Wanneer dit precies gaat gebeuren, is nog niet bekend. Maar één ding is zeker: het wordt opgelost. En indien je door dit probleem met dubbele kosten zit, zullen deze uiteraard worden vergoed. Dit doen we zodra het probleem is verholpen, zodat we precies weten wat we moeten vergoeden. Ik vraag hiervoor jullie begrip.

Zou iemand mij alstublieft kunnen helpen met dit probleem? Ik wil dus heel graag spotify (gekoppeld aan mobiel abonnement) opzeggen.

 

samengevoegd met een al lopend topic, voor het overzicht.

 

Nee helaas na 4 telefoontjes nog steeds niet opgelost. 

@Bart_Z

Helaas heb ik het zelfde probleem.  En geen idee wat ik moet doen. Ben ook nieuw op het forum. Misschien kan jij mij helpen. Heb al 4x gebeld met kpn en steeds een  ander antwoord maar geen oplossing. Mvg Saskia

 

Admin: afgesplitst en samengevoegd met een al lopend topic, voor het overzicht.

Ik had eerst gratis spotify premium via telfort. Toen kpn het over nam ook nog een jaar. Vanaf januari 2023 moest ik er voor gaan betalen.. en werd de gratis dienst omgezet naar een betaalde.Helaas is dit gebeurd via mijn mobiele telefoon abonnement ipv via KPN thuis. Omdat het is gekoppeld aan mijn mobiele abonnement staat het als ‘online aankopen’ op mijn factuur en kom ik niet in aanmerking voor de entertainmentkorting. Nu wil ik Spotify opzeggen maar dit blijkt een drama te zijn.. Het spotify abonnement kan ik nergens beheren omdat het is gekoppeld aan mobiele abonnement. Als ik inlog bij KPN zie ik het nergens terug en als ik bij Spotify inlog staat er dat mijn abonnement gekoppeld is aan partner KPN/XS4ALL. Ook heb ik al contact gehad met Spotify en zij verwijzen mij naar KPN.

 

Meerdere malen contact gehad met medewerkers van KPN welke mij wisselende dingen vertellen.  Spotify zou via een derde partij zijn afgesloten en ik zou via mijn google KPN Pay uit moeten zetten. Spotify is niet via een derde partij afgesloten en KPN Pay is niet gekoppeld aan mijn google. Ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd maar het probleem is nog steeds niet opgelost terwijl ik intussen iedere maand teveel betaal.

Op KPN Forum heb ik verschillende berichten gelezen over dit probleem en dit zou bij KPN bekend moeten zijn, zie bv. onderstaande reactie van KPN op iemand met een soortgelijk probleem.

 

@Kpn @Denise_ Zou iemand mij alstublieft kunnen helpen met dit probleem? Ik wil dus heel graag spotify (gekoppeld aan mobiel abonnement) opzeggen.

 

admin: samengevoegd met een al lopend topic, voor het overzicht.

Reputatie 7
Badge +19

@Sasjejans Dat is jammer. Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik heb een melding aangemaakt voor onze specialisten. Zij kunnen ervoor zorgen dat Spotify wordt uitgezet en niet meer als online aankoop op je factuur staat straks. Ik verwacht dat zij in de komende werkdagen contact met je opnemen om dit te bevestigen.

Dank je wel