Beantwoord

Spotify Premium naar Family omzetting duurt lang

  • 2 June 2023
  • 8 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik ervaar hetzelfde. Ze hebben mij gezegd dat omzetten de volgende dag in zou gaan. Heb ook een mail gehad daarover. Nu zie ik dat het premium loopt tot 23 juni. Dit is nief de afspraak.

Idem hier. Heb de omzetting 16 mei laten doen bij KPN en bevestigd gekregen, maar het komt maar niet door in Spotify. Dat blijft op Premium Individual staan. Onbegrijpelijk dat in deze tijd met API’s en dergelijke dit een maand moet duren.

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 6 June 2023, 11:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @R. Leenen, welkom op ons forum!
Deze omzetting loopt gelijk aan je factuurdatum bij Spotify, dat is helaas ook niet te vervroegen.

Meer informatie over Spotify kun je vinden in onze kennisbank:

Hallo Thomas,

 

Dank voor de reactie. Wijziging is 16 mei jl. telefonisch door KPN doorgevoerd, factuurdatum KPN (=Spotify?) is 28 mei geweest. De omzetting heeft toen nog niet plaatsgevonden. Moet ik dan nu weer tot 28 juni wachten?

 

Reputatie 7
Badge +20

De factuurdatum van Spotify is niet persé gelijk aan die van ons, als je hem destijds halverwege de maand afgesloten hebt is dat je factuurdatum

Het blijft volstrekt onduidelijk per wanneer Spotify Family voor ons beschikbaar wordt. Ik heb geen “factuurdatum Spotify”, want Spotify factureert mij niet. Dat doet KPN. Twee zaken zijn bezwaarlijk:

  • doe bij het telefonisch omzetten m.b.v. KPN medewerkers niet voorkomen alsof het direct of een dag later beschikbaar is;
  • Informeer proactief per welke datum het wel beschikbaar is. KPN heeft de afspraken met Spotifu, KPN heeft inzicht in de factuurdatum Spotify. Als het een maand duurt, prima, maar zeg dat dan en zeg dan ook exact per welke datum.

 

Update: na mijn reactie van gisteren is dezelfde dag het abonnement omgezet van Premium Individual naar Premium Family. Weet nu niet of er iemand ingegrepen heeft of dat het automatisch is gebeurd na 1maand (minus 2 dagen) na doorgeven wijziging.

Afijn, het is opgelost.

Reputatie 7
Badge +20

Dat moet automatisch zijn geweest, bedankt voor je terugkoppeling!
Het was inderdaad fijn geweest als je deze dingen zelf op een handige plek kan zien, de enige plek die ik zo snel kan vinden is de bevestigingsmail die destijds verzonden is of op de factuur als je die bewaard hebt.

Ik neem de feedback mee!

Schandalig dat dit zo lang moet duren! Same problem here

Reputatie 7
Badge +12

Schandalig dat dit zo lang moet duren! Same problem here

Hoi @NICO RODENBURG en welkom hier op forum.

Ik ben bang dat ik dit niet voor je kan versnellen, het spijt me. De feedback nemen we uiteraard mee en wie weet dat dit in de toekomst anders kan. Hopelijk is het allemaal zo snel mogelijk voor je geregeld!