Beantwoord

Spotify wordt duurder. Hoe gaat KPN zorgen voor prijsstabiliteit voor hun klanten?

  • 26 September 2023
  • 5 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik lees dat het tarief van het spotify family abonnement stijgt. Moest even bijkomen van de omvang van de prijsstijging: 20% hoger!

Heel graag zou ik vernemen wat kpn heeft ondernomen, in het belang van haar klanten, om dit te voorkomen en welke garanties van prijsstabiliteit kpn haar klanten kan bieden voor de komende jaren?

Het zou toch mooi zijn als KPN - dat richting spotify een groot klantencollectief vormt- daar zich voor inspant. Of mis ik ergens de aansluiting?

 

gr 

 

mark 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt


 

icon

Beste antwoord door joop2011 27 September 2023, 09:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

KPN is niets meer en niets minder dan een tussenpersoon voor de facturatie.

In dit geval bepaalt Spotify de prijzen.

 

Je kan ook Spotify free nemen, alleen heb je dan reclame en is de bitrate iets lager. 

Dat is precies wat ik wil aankaarten - gelaten houding van ‘tussenpersoon’ kpn. Verhoogt spotify het tarief met 100% dan vinden we dat dus allemaal gewoon ok? Kpn kan namens duizenden via kpn aangesloten gebruikers een hand opsteken, proberen verschil te maken en daarmee laten zien dat ze voor hun klanten gaan staan; in ieder geval de moeite te nemen om het voor ‘ons’ op te nemen.

Ik zou die inspanning belonen met trouw blijven als klant ipv over te stappen naar het volgende doorgeefluik.

Reputatie 7
Badge +12

Dat is precies wat ik wil aankaarten - gelaten houding van ‘tussenpersoon’ kpn. Verhoogt spotify het tarief met 100% dan vinden we dat dus allemaal gewoon ok? Kpn kan namens duizenden via kpn aangesloten gebruikers een hand opsteken, proberen verschil te maken en daarmee laten zien dat ze voor hun klanten gaan staan; in ieder geval de moeite te nemen om het voor ‘ons’ op te nemen.

Ik zou die inspanning belonen met trouw blijven als klant ipv over te stappen naar het volgende doorgeefluik.

Volgens mij wordt het ook beloond want als je mobiel combineert met een thuispakket waar spotify bij zit krijg je €5 entertainmentvoordeel 🤷🏻‍♂️

 

Vroeger toen spotify niet zo groot was bood KPN haar klanten bij duurdere abonnementen een gratis spotify account aan, ik gok dat er dan ook daadwerkelijk een deal tussen spotify en KPN was maar daar dat is gissen.

 

Inmiddels heeft Spotify meer dan 515 miljoen gebruikers, waarvan 215 miljoen daadwerkelijk een premium account heeft. Dat is 1 op de 15 mensen van deze aarde. Ik gok dat KPN zo’n 10.000 of 100.000 klanten heeft met Spotify. Dan zijn opeens de onderhandelingen niet zo lekker meer. 
 

Kortom; ik denk dat KPN 0 meer kan onderhandelen, en dat Spotify liever geen klanten via de provider heeft dan dat ze 1 cent korting aanbieden.

Reputatie 7
Badge +20

@Ik_Combineer 

Het was niet echt gratis toen, zat gecamoufleerd in het maandbedrag.

Toen het verdween werden de abonnementen goedkoper.

 

@MarkStr 

Wat ik al aangaf, daar gaat KPN helemaal niet over.

KPN is niets meer en iets minder dan het verwerken van de facturatie.

De streamingdiensten, in dit geval Spotfy, bepalen hoe en wat.

 

€ 5,-- entertainment korting, als je Mobiel en internet van KPN hebt, is maar voor 1 streamingdienst.

Ik gebruik hem voor HBO max.😉😊

Reputatie 7
Badge +20

Hi @MarkStr, ik zie dat @joop2011 en @Ik_Combineer je al uit hebben gelegd dat wij hier helemaal buiten staan. Tot 2017 mochten wij onze klanten Spotify aanbieden met korting, maar dat is nu al ruim 6 jaar niet meer toegestaan omdat Spotify geen ruimte meer biedt hiervoor, wij kunnen dus géén druk uitoefenen op de prijs die Spotify rekent voor zijn abonnementen of hier zelf kortingen op geven. 

Reageer