Storytel bij KPN

  • 8 November 2023
  • 36 reacties
  • 2041 keer bekeken
Storytel bij KPN
Reputatie 7
Badge +19

Storytel bij KPN. Met Storytel krijg je duizenden luisterboeken en e-books in 1 app. Je leest er hier alles over.

 

Wat is Storytel?

Met Storytel krijg je duizenden luisterboeken en e-books in 1 app. Zo heb je altijd een goed boek bij de hand. Van grote klassiekers tot spannende romans, van verhalen voor kinderen tot verhalen die je weer kind maken. Luister en lees onbeperkt voor een vast bedrag per maand.

Kies je voor Storytel bij KPN, dan heb je alles op 1 plek. Beheer je abonnement via MijnKPN en betaal via je KPN factuur. Een maandje geen Storytel? Zet het makkelijk aan- en uit met de MijnKPN app.

 

Wat krijg je met Storytel?

  • Een oneindige bibliotheek: meer dan 350.000 luisterboeken en e-books om te luisteren en lezen
  • Exclusieve content: bij Storytel luister je naar verhalen die je nergens anders vindt, zoals The Lord of the Rings, Harry Potter, Stephen King of Storytel Originals
  • Kids modus waarmee je kinderen een veilige omgeving vol verhalen biedt, zonder schermtijd
  • Maak gebruik van 1 (Storytel Unlimited abonnement) of 2 (Storytel Family abonnement) accounts
  • Bewaar je luisterboeken of e-books offline via de functie ‘bewaar offline’, zodat je ook zonder wifi je favoriete boeken kan luisteren en lezen

 

 

Hoe zet je Storytel aan via KPN?

Je kunt Storytel aanzetten bij een KPN internet, of KPN internet en tv of abonnement. Je kunt Storytel op verschillende manieren aanvragen:

Na je bestelling ontvang je een bevestiging per e-mail. Daarna ontvang je een aparte e-mail om een Storytel account te activeren.

 

Heb je al Storytel?

Zeg dan eerst je abonnement bij Storytel op voordat je je Storytel account koppelt via KPN. Eventuele aanbiedingen van Storytel gelden dan niet meer.

 

 

Storytel bij KPN activeren

Zo gauw je Storytel aangevraagd hebt, krijg je apart een e-mail om het te activeren. Je volgt dan deze stappen:

  1. Ga naar kpn.com/storytelactiveren
  2. Klik op activeren en log in met je KPN ID
  3. Activeer Storytel bij KPN en volg de stappen om een account te maken of log in met een bestaande Storytel account. Zorg wel dat je geen abonnement meer via Storytel hebt

Nog geen KPN ID? Maak dan een KPN ID aan om in te loggen bij MijnKPN.

 

Wat kost Storytel bij KPN?

Probeer Storytel nu via KPN. Er zijn twee abonnementen op Storytel mogelijk:

 

Storytel Unlimited

  • 1 account
  • Luister en lees onbeperkt
  • Na de eerste maand altijd opzegbaar
  • Storytel Unlimited kost 12,99 per maand
  • Probeer Storytel nu 3 maanden voor 1 euro per maand*

 

Storytel Family

  • 2 accounts
  • Luister en lees onbeperkt
  • Na de eerste maand altijd opzegbaar
  • Storytel Family kost 16,99 per maand

*Deze actie loopt tot 30 november 2023.

 

Hoe gebruik je Storytel?

Storytel is één van de grootste abonnementsdiensten voor het streamen van luisterboeken en e-books. Hiervoor gebruik je de Storytel app, beschikbaar op:

  • Smartphone of tablet (Android & iOS)
  • Apple CarPlay (iOS)
  • Android Auto
  • Smartwatch (iOS en Wear OS)

 

Veelgestelde vragen

 

Wat is Storytel?

Met Storytel krijg je duizenden luisterboeken en e-books in 1 app. Zo heb je altijd een goed boek bij de hand. Van grote klassiekers tot spannende romans, van verhalen voor kinderen tot verhalen die je weer kind maken. En dat alles luister en lees je onbeperkt voor een vast bedrag per maand.

 

Hoe gebruik ik Storytel?

Via de Storytel app, beschikbaar op

  • Smartphone of tablet (Android & iOS)
  • Apple CarPlay (iOS)
  • Android Auto
  • Smartwatch (iOS en Wear OS)

 

Ik heb al Storytel. Hoe kan ik dat overzetten naar KPN?

Heb je al een apart Storytel abonnement? Dan moet je eerst je bestaande abonnement opzeggen voordat je bij ons bestelt. Volg daarvoor deze stappen:

  1. Zeg je bestaande abonnement bij Storytel op
  2. Bestel daarna Storytel bij KPN
  3. Je krijgt een bevestigingsmail waarin staat hoe je moet activeren

 

Krijg ik korting als ik Storytel bij KPN bestel?

Ja! Tot 30 november 2023 kan je Storytel 3 maanden voor 1 euro per maand uitproberen. Daarna geldt: De eerste maand is kosteloos als je bij KPN bestelt (alleen als je deze aanbieding niet eerder hebt gebruikt). Daarna betaal je vanaf 12,99 per maand. En je krijgt 5,- korting per maand als je KPN Internet en Mobiel met Storytel combineert (en je deze entertainmentkorting nog niet gebruikt voor een andere entertainmentdienst).

 

Hoe activeer ik Storytel bij KPN?

  1. Ga naar kpn.com/storytelactiveren
  2. Klik op activeren en log in met je KPN ID
  3. Activeer Storytel bij KPN en volg de stappen om een account te maken of log in met een bestaande Storytel account. Zeg wel je Storytel abonnement eerst op bij Storytel zelf.

 

Vertel eens: Wat is jouw favoriete boek? Of heb je een favoriete auteur? En ga jij Storytel proberen? We horen graag van je in de comments!

 

Laatste aanpassing: 27-11-2023 


36 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Een goed boek is niet weg te leggen. Mijn favoriete titel is daarom “The Shining” van Stephen King die nog meer parels heeft geschreven. Als luisterboek is deze titel ook beschikbaar via Storytel zie ik. Alleen al om deze titel eens op een andere manier te beleven ga ik Storytel proberen.

Jammer dat lezen niet mogelijk is via een e-ink reader want dat heeft mijn voorkeur voor lezen. Voor luisterboeken is de app prima natuurlijk al hoop ik dat AirPlay een optie is, zodat ik kan streamen naar mijn draadloze speakers (nee, geen Sonos want dat werkt via de app zie ik).

Ik persoonlijk ben geen boekverslinder en dat maakt het voor mij aantrekkelijk om via KPN dit eenvoudig aan en uit te kunnen zetten. Via TV+ ervaar ik dit gemak nu ook voor de streamingdiensten. Een maandje wisselen van dienst werkt erg fijn is mijn bescheiden mening. Daarom blij met deze toevoeging.

 

Reputatie 7
Badge +30

Leuk, @Roy74! Ik zei van de week tegen @Shyrin_ dat het niets voor mij zou zijn, al die audiobooks. Maar ik lees dat er ook e-books zijn en dat past dan wel weer helemaal in mijn straatje!

Audiobooks kunnenleuk/handig zijn als je bv met een taal cursus bezig bent. Ipv muziek in de auto of op de fiets kan het ook leuk zijn,wel opletten dat je dan een boek neemt wat niet te veel afleid.

Reputatie 7
Badge +7

Leuk, @Roy74! Ik zei van de week tegen @Shyrin_ dat het niets voor mij zou zijn, al die audiobooks. Maar ik lees dat er ook e-books zijn en dat past dan wel weer helemaal in mijn straatje!

Juist daarom nu de kans om dit eens te proberen. Ik vraag me af of je naast het luisteren nog iets actiefs kan doen. Dat ga ik ontdekken. En ja, er zijn ook ebooks beschikbaar maar dan ben je helaas wel gebonden aan de app.

Ik kan me overigens ook voorstellen dat er groepen (oudere) klanten zijn die niets met streamingdiensten hebben en nu ook gebruik kunnen maken van de entertainmentkorting voor audiobooks.

Ook voor de medemens met slecht zicht is dit leuk.

 

Reputatie 4
Badge +2

Is alles in het nederlands? 

Reputatie 7
Badge +20

Ja alles in het Nederlands. 

Reputatie 4
Badge +4

Dus ik begrijp uit de opmerkingen van Roy74 dat de e-books niet via een e-reader zijn te lezen? Dan bedank ik ervoor, ik heb geen zin mijn ogen te verpesten!

@Ed W. met een blue light filter (is vaak al astandaard) op je telefoon is het goed te doen, maar ik ben het met je eens dat een ereader veel prettiger leest.

Reputatie 7
Badge +7

Dus ik begrijp uit de opmerkingen van Roy74 dat de e-books niet via een e-reader zijn te lezen? Dan bedank ik ervoor, ik heb geen zin mijn ogen te verpesten!

Dat is helemaal correct. Een e-ink reader is vele malen prettiger om te lezen en beter voor de ogen. Helemaal eens. Ik vind dat vanuit Storytel een gemiste kans. Volgens mij is er wel een eigen Storytel device maar ik prefereren gewoon mijn good old Kobo.

Persoonlijk wil ik de luisterboeken eens proberen in de praktijk. Daar is Storytel wel mooi voor maar ik ga dat snel in de praktijk ervaren.

Reputatie 4
Badge +2

Ik lees dat je de eerste maand gratis kunt gebruiken. Echter daaronder zie ik de optie dat je het voor 3 maanden voor 1 euro per maand kan gebruiken. 

Is de laatste een actie op het moment? En daarna 1 maand gratis? 

Reputatie 7
Badge +24

Ik lees dat je de eerste maand gratis kunt gebruiken. Echter daaronder zie ik de optie dat je het voor 3 maanden voor 1 euro per maand kan gebruiken. 

Is de laatste een actie op het moment? En daarna 1 maand gratis? 

Hi @satshow, Waar lees je dit precies? Heb je een linkje? 

Wij bieden dit Storytel abonnement aan. 

Reputatie 4
Badge +2

Boven in de inleiding. 

Onder het kopje:

Wat kost storytel? 

Daar staat bij de inleiding, eerste maand gratis en daaronder bij de abonnement types, 3 maanden voor 1 euro per maand. 

Reputatie 7
Badge +24

Boven in de inleiding. 

Onder het kopje:

Wat kost storytel? 

Daar staat bij de inleiding, eerste maand gratis en daaronder bij de abonnement types, 3 maanden voor 1 euro per maand. 

Dankjewel voor het doorgeven, dat klopt inderdaad niet. Ik heb het aangepast. 

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik ga morgen eens even kijken naar de catalogus, voor 1 euro is het zeker het proberen waard. Ik luister elke donderdag naar de tweakers podcast en dan vindt ik het rijden van klant naar klant altijd een stuk leuker. Misschien kan ik de overige dagen wel vervangen voor Storytel

Reputatie 7
Badge +13

Ik overweeg het ook nog even, al lees/luister ik meestal met mijn voorkeuren in het Engels. Ik vind het ideaal tijdens autorijden, sporten of met een timer voor het slapen gaan.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @satshow, dankjewel voor het signaal!

Ter verduidelijking: Op dit moment hebben we een actie waarbij je Storytel 3 maanden voor 1 euro per maand kunt uitproberen. Deze actie loopt tot 30 november. Heb je daarna nog geen Storytel via KPN gehad, dan kan je het 1 maand gratis uitproberen.

Waarom kan ik mijn storytel niet activeren?

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, @vdrt! Ik durf zo niet te zeggen waarom het niet lukt. Dit omdat je niet genoeg informatie geeft over wat er precies misgaat. Neem de activatiestappen nog eens door en zorg dat je die precies volgt. Lukt het dan nog niet, dan kun je waarschijnlijk het beste even bellen (0800-0402). Je kunt dan direct geholpen worden.

 

Storytel bij KPN activeren

Zo gauw je Storytel aangevraagd hebt, krijg je apart een e-mail om het te activeren. Je volgt dan deze stappen:

  1. Ga naar kpn.com/storytelactiveren
  2. Klik op activeren en log in met je KPN ID
  3. Activeer Storytel bij KPN en volg de stappen om een account te maken of log in met een bestaande Storytel account. Zorg wel dat je geen abonnement meer via Storytel hebt

Nog geen KPN ID? Maak dan een KPN ID aan om in te loggen bij MijnKPN.

 

Op de dag van vertrek kwam het Storytel aanbod binnen,. De activatielink kwam een dag later binnen. Helaas kun je alleen je product activeren vanaf een KPN verbinding, maar die heb ik niet in Maleisië. 

 

Hoe kan ik het abonnement activeren?

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb het lopende abonnement stopgezet en loopt af op 3 december. Kan ik nu al de KPN versie aanvragen/activeren, of kan dat pas op/na 3 december? (want actie tot 30 november?)

 

Reputatie 7
Badge +16

Het activeren kan inderdaad pas op/na 03 december, @TijtheMan!
Wat je kunt doen is de actie op de (één na) laatste dag aanvragen en dan nog die paar dagen wachten om je account te activeren. Dan kun je nog gebruik maken van de actie die tot en met de 30e geldt en is de overlap het kortst. 

Reputatie 7
Badge +30

Op de dag van vertrek kwam het Storytel aanbod binnen,. De activatielink kwam een dag later binnen. Helaas kun je alleen je product activeren vanaf een KPN verbinding, maar die heb ik niet in Maleisië. 

Hoe kan ik het abonnement activeren?

Oei, dat gaat dan niet lukken, @Banse. Of, nou ja, in ieder geval niet op een makkelijke manier. Er zijn manieren om een VPN verbinding te gebruiken die via je eigen aansluiting loopt, maar dan moet je dat wel van te voren ingesteld hebben. Dus ik ga er voorzichtig vanuit dat je dit niet hebt. Heb je familie of vrienden in Nederland die in jouw huis kunnen? Dan zou je hen nog de activatie kunnen laten doen.

Let daarbij op: dat betekent dat deze persoon toegang moet hebben tot jouw internet, en jouw KPN ID. Plus maakt deze persoon dan ook het Storytel account voor je aan. Wat betekent dat ze daar ook de inloggegevens dan van weten. Als je ervoor kiest het op deze manier op te lossen, zorg dan dat je de persoon kunt vertrouwen, en dat je na afloop de wachtwoorden van je KPN ID en Storytel account wijzigt.

Bedankt voor je bericht. En als ik mijn dataroaming even aanzet en het account activeer? Of telt dataroaming niet als 'kpn mobiel netwerk'?

Reputatie 7
Badge +30

Nee, dan ben je niet verbonden met het KPN netwerk helaas!

Op de dag van vertrek kwam het Storytel aanbod binnen,. De activatielink kwam een dag later binnen. Helaas kun je alleen je product activeren vanaf een KPN verbinding, maar die heb ik niet in Maleisië. 

 

Hoe kan ik het abonnement activeren?

Ik heb hetzelfde, ik kan mijn storytel niet activeren omdat ik in het buitenland ben. Er was nergens aangegeven bij het afsluiten dat je het alleen kunt activeren als je op het KPN netwerk zit. Ik heb gewoon een abonnement thuis in Nederland en een KPN ID. Dat moet toch voldoende zijn om aan te tonen dat je klant bent? Kan iemand bij KPN me helpen dit alsnog te activeren? Het is wel erg omslachtig om iemand naar mijn huis te laten gaan en mijn inloggegevens en wachtwoorden te geven om dit voor me te doen. 

Reageer