Beantwoord

TV kijken in het buitenland werkt niet goed

  • 16 October 2023
  • 9 reacties
  • 134 keer bekeken

SInds 2 weken heb ik ook geen beeld meer via de kpn app in SPanje..

Ik kom wel in de kpn app en kan de tv gids openen maar kan niets bekijken. Krijg dan de melding dat de video niet beschikbaar is. Dit geldt voor terugkijken, maar ook voor live kijken. Ik heb nu een een VPN geinstalleerd en vreemd genoeg werkt de de app dan wel. Ik heb dan beeld. Helaas kan ik dan alleen niet streamen omdat de chromecast weigert te verbinden. 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door PeterG 19 October 2023, 17:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Ik neem aan dat jij ook Apple hebt @peterdH . Daar is inderdaad een probleem mee. Met name in Spanje. Helaas nog niet getackeld.

Nee, ik heb Android.

 

Vrienden op bezoek gehad die thuis ook kpn hebben.  Met hun account zelfde problemen. Wifi of 4G geeft geen verschil. Ook via laptop geen ontvangst.

Wifi is 500 mb/s dus snel zat ( gemeten met nperf). 

Vreemd genoeg wel beeld bij rtl 4,5 en 7.  De rest doet het niet.

Wel beeld met vpn, maar dan kan ik niet streamen.

Lijkt dus niet specifiek apple te zijn. Ook vreemd dat sommige zenders het wel doen en andere weer niet.

Zijn genoeg slimme mensen bij kpn die dit moeten kunnen oplossen? 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @peterdH en welkom op het forum!

Alleen bij het streamen naar de Chromecast gaat het bij jouw toestel dus mis? Wat als je het scherm van je Android toestel cast naar de Chromecast, lukt het dan wel? 

Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de beeldkwaliteit van de app op laag zet. Hoe gaat het dan?

Ik had vorig jaar in mijn vakantie geen vpn nodig om alles te kunnen zien. Nu MOET ik vpn gebruiken anders zie ik niets, maar kan dus alleen op mijn telefoon kijken. 

Met vpn aan op mijn telefoon krijg ik geen verbinding met de  chromecast. Het icoontje wat normaal blauw wordt, wordt nu oranje en na ca 15 sec wordt hij weer wit.

Ik heb ook de vpn geïnstalleerd op de chromecast, maar met de vpn aan op mijn telefoon en aan op de chromecast verdwijnt het chromecast icoontje volledig.

Resolutie heeft verder geen invloed. Heb 4k op de chromecast geprobeerd, maar ook de allerlaagste. Het zelfde geldt voor de resolutie in de kpn app. Blijf de melding krijgen dat de video niet beschikbaar is.

Oh ja, en schermcasten vanaf de Android werkt ook niet.

Casten via een VPN kán ook helemaal niet.

Je zit in Spanje. Op een of andere manier zijn daar heel veel problemen met KPN TV.

Enige wat volgens mij wel kan via VPN en dan op tv kijken…

Met een laptop ( https://tv.kpn.com )

Een laptop heeft een hdmi uitgang. Een tv meerdere hdmi ingangen.

Sorry las je bericht verkeerd. Zonder vpn doet ook de pc het niet. Het is dus niet besturingssysteem gebonden.

Verbinden met hdmi heb ik nog niet geprobeerd. 

Ja, ik bedoel dus dat de laptop dan ook via de VPN moet lopen. Het beeld/geluid kan je dan tonen op je televisie via hdmi.