Videoland foutcode 430 bij sommige programma's via KPN ontvanger

  • 19 April 2022
  • 55 reacties
  • 370 keer bekeken

Wij hebben een videoland abonnement afgesloten via KPN. We hebben geen smart TV maar kunnen gewoon Videoland bekijken.

Echter, bij diverse documentaires krijgen we foutcode 430 “Deze video is helaas nog niet beschikbaar via de app”. 

Hoe kan dit?

Dezelfde documentaires kan ik wel via app op mijn telefoon bekijken. 

Hoe kunnen we dit oplossen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

55 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MariskaHogervorst, welkom hier. 

Dat is wel apart, want overal moet het gewoon werken. En dat doet het ook. 

Ik kan alleen zo niet veel over de foutmelding vinden. Staat er verder nog iets bij? 

En wat heb je al gedaan? Heb je de tv-ontvanger al eens eens een reset gegeven? Werkt het daarna wel?

Hoi @Bart_Z,

Bedankt voor je reactie.

De tv-ontvanger heb ik al meerdere keren opnieuw opgestart door de stekker van ontvanger eruit te halen. Maar helaas blijft de foutcode komen;

Ik kan trouwens de programma's niet via gids & terugkijken vinden zoals in de foutmelding omschreven wordt. 

 

Een voorbeeld van een programma die deze foutmelding geeft is de documentaire “De grote bosbrand van Californië”.

 

Ik hoop dat je een oplossing weet.

Alvast bedankt.

 

Groeten, Mariska

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt al opnieuw opgestart. Maar heb je de ontvanger ook echt een reset gegeven? Dan maakt deze namelijk een volledig nieuwe verbinding met het netwerk. Werkt het dan wel? 

Want ik heb zelf ook getest, bij mij werkt het wel. 

Ik ben ook nog wel benieuwd welke ontvanger je gebruikt. Ik hoor het graag.

Hallo @Bart_Z ,

Bedankt weer voor je reactie. Ik heb zojuist de reset gedaan en software opnieuw geïnstalleerd maar helaas heeft dit niet geholpen. Ik krijg dezelfde melding. 

Ik heb een HMB2260. 

Heb je enig idee wat ik nog kan doen? 

 

Groetjes, Mariska

Reputatie 7
Badge +20

Je gaat dan naar menu > apps. Daar open je Videoland en start de titel toch? En dan krijg je deze foutmelding? Even voor de zekerheid vraag ik dit. Dan ga ik intern even op onderzoek uit, ik kan er niet veel over vinden en bij mij werkt het wel gewoon, dat is het vreemde nog weer. 

Hoi @Bart_Z 

 

Ja ik ga naar menu, apps, videoland en dan kan ik heel veel wel kijken maar ook veel niet. 

Als ik dan bijvoorbeeld kies voor docu "De grote bosbrand van Californie" krijg ik de melding. 

Op mijn mobiel heb ik Videoland app en daar kan ik deze docu wel bekijken.

 

Fijn dat je het intern wilt navragen. Alvast bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +20

Is "De grote bosbrand van Californie" de enige of zijn er nog meer titels? 

En zou je jouw profiel nog van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik er voor je achteraan. 

@Bart_Z , Mariska

Hier speelt '’De grote bosbrand...'’ ook niet af via de app in de decoder (welke apps ik sowieso al niet gebruik, juist vanwege dit soort gerammel).

Krijg echter niet die tekst te zien maar het rondje blijft maar draaien….

Arris vip2952

Hallo @Bart_Z 

Ik heb mijn telefoonnummer toegevoegd aan mijn profiel. 

 

Deze documentaires geeft ook dezelfde foutcode:

Waarom de costa concordia zonk
20 jaar na 9/11
America's wild seasons
Extreem luide snurkers

Reputatie 7
Badge +20

Dan is die niet goed opgeslagen. Ik zie die niet, maar ik zou ook graag jouw postcode + huisnummer zien. Zou je die willen toevoegen. Hoor ik weer van je als je dat gedaan hebt. 

Hallo @Bart_Z 

Ik heb geen idee waarom jij het niet kunt zien dus doe het maar even zo. Mijn klantnummer is ******* en mijn postcode is ****** en huisnummer **. 

Ik hoop dat we dit bericht kunnen verwijderen al je dit gelezen hebt. 

Groeten, Mariska
 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +20

@MariskaHogervorst, ik heb je een nieuwe ontvanger gestuurd. In mijn beleving gaat er iets mis tussen jouw ontvanger en de server. Je hebt een sms gekregen over hoe je de huidige om kan ruilen voor een nieuwe. Ik ben benieuwd of het daarop wel lukt. 

Dank je wel @Bart_Z. Ik laat je even weten of het gelukt is.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben erg benieuwd.

@Bart_Z 

Slecht nieuws... 

Nieuw apparaat geïnstalleerd maar helaas weer dezelfde melding. 

Wat nu? 

 

Hoi, @MariskaHogervorst ,

Hier hetzelfde laken en pak, zoals ik al eerder vermeldde. Omwisselen van die decoder was zinloze actie wist ik dus al van te voren.

 

Wat nu?

 

Dezelfde documentaires kan ik wel via app op mijn telefoon bekijken. 

 

Heeft je tv nog een vrije HDMI ingang? Koop een Chromecast V3 erbij. Dan kun je van af die app op je telefoon het op je televisie bekijken. De bediening gaat dan met de app op je telefoon.

Zo doe ik het ook. Die apps op de ontvanger zijn een beetje bagger. En traag.

De Chromecast V3 is o.a. verkrijgbaar bij KPN, bij Bol.com, bij Mediamarkt en kost niet zo heel veel; éénmalig max. € 39,99. Dat is een stuk goedkoper dan een nieuwe smart-tv. En je kunt het met álle streamingdienst apps op je telefoon gebruiken 🙂.

Nota bene. Je kunt Videoland ook gebruiken op een laptop. Gewoon via de site. Even inloggen met je gegevens als je nog niet bent ingelogd. Via de HDMI uitgang van de laptop kun je 'm ook met je tv verbinden.
http://videoland.com . Casten v.a. laptop kan ook mits geopend in browser Google Chrome. En natuurlijk een Chromecast.

Reputatie 7
Badge +20

Via welke weg ga je naar het programma? Via apps oven je Videoland toch? En dan open je de app. Je bent daar ingelogd met de gegevens waar je ook op andere apparaten bent ingelogd? Zou je anders eens kunnen uitloggen en inloggen?

@Bart_Z 

Ik heb gisteren, na installatie van de nieuwe apparatuur, opnieuw bij Videoland moeten inloggen (met koppelcode vanuit de Videoland-app op mijn telefoon). Dit heeft dus ook niet gewerkt… 

Als ik Videoland wil kijken ga ik naar het Kpn menu, kies voor apps, en dan kies ik voor Videoland.

Wat een zinloze exercitie, @Bart_Z .

De app werkt gewoon matig. PUNT ⚫

En dus gebruiken '’we'’:

De Videoland app in de smart tv

De Videoland app in de tablet en smartphone (dmv chromecast op tv te gebruiken)

Een losse streamer.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is duidelijk. Ik ga even navraag doen. Voor ik dat doe ben ik nog wel benieuwd welke kleur app van Videoland heb je op jouw telefoon? Is dat met het zwarte of rode logo?

Ik heb nog de zwarte, Bart_Z. Nog geen bericht gehad van Videoland over überhaupt een nieuwe app. Daar kwam ik achter via dit forum ( @Dennis Schreve ).

De zwarte doet het prima, vele malen beter dan de app in de ontvanger. Ook de live streams erin.

Reputatie 7
Badge +22

@PeterG het ligt aan Videoland. Als die zwarte weggaat dan moet KPN meegaan naar de v2 versie. Maar klanten (ook klanten van KPN) worden overgezet naar de nieuwe platform van Videoland, dit gebeurd niet door KPN zelf. 

Nou, dan moet ik maar op zoek naar het wachtwoord. Zie net dat m'n browser het niet heeft opgeslagen.

Reputatie 7
Badge +22

Nou, dan moet ik maar op zoek naar het wachtwoord. Zie net dat m'n browser het niet heeft opgeslagen.

@PeterG hier het inlogscherm van Videoland. En dan op “wachtwoord vergeten” klikken. Als je je wachtwoord niet meer kan vinden. 😉👍🏼

@Bart_Z het logo van de app op mijn telefoon is zwart met wit