Beantwoord

Videoland niet op de PC te bekijken

  • 20 December 2022
  • 5 reacties
  • 411 keer bekeken

Reputatie 3

Gisteren wilde ik op Videoland een serie gaan kijken en het lukte me niet om de ondertiteling erbij te krijgen. Ik wilde toen op de PC via de Edge kijken maar daar blijft Videoland maar draaien en de serie start niet. Uiteindelijk zegt hij dat er een fout is opgetreden. 

Ik kan dus wel inloggen op Videoland via de PC en een film/serie toevoegen maar ik kan niet meer streamen op de PC via de browser de Edge omdat deze dan blijft draaien.

Zo net geprobeerd via Firefox browser te kijken en dat lukt dus wel, ook de ondertiteling rechtsboven kan ik aanklikken en krijgen. 

Maar op de TV kan ik de nieuwste aflevering niet zien met ondertiteling. Ik zie links als ik stilzet wel het tekentje van de ondertiteling maar ik kan er niet bij.

Iemand dit ook en hoe op te lossen?

 

icon

Beste antwoord door PeterG 20 December 2022, 15:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Probeer eens met de nieuwe link van videoland:

http://v2.videoland.com .

Via de app in de ontvanger kan ondertiteling niet aan zoals ook ik heb gemerkt (hier niet echt nodig maar soms wel handig als er wat onduidelijk gesproken wordt).

Op alle andere apparaten werkt het wel met ondertiteling.

App in smart-tv, streaming box, streaming dongel.

App in telefoon en tablet (en met chromecast weer op tv te zien)

Terwijl het programma loopt druk je op de knop “omhoog”. Daarna 2 x naar beneden en op OK drukken op subs aan/uit te zetten.

 

En de website http://v2.videoland.com .

Waarom die het bij jouw niet doet….????

Heb je wel de meest recente besturing: Windows 10 of 11. Of recente iOS.

Al met andere browser geprobeerd? Ik gebruik voor streaming altijd alleen Google Chrome (onder W10) omdat me dat het best bevalt.

 

Admin: bericht aangepast met juiste informatie

Reputatie 3

Ik heb windows 11 en via de Browser Edge kan ik niet Videoland streamen en met de browser Firefox wel heb ik inmiddels vastgesteld. Dat was eerst niet zo.

Maar ik kijk normaal Videoland via de doorgang van de KPN niet via de smart TV. En die doorgang is de nieuwe versieV2. Ik kan links wel het tekentje zien van de ondertiteling maar ik kom er niet bij. 

Maar begrijp ik nu dat dit dus niet kan via de app in de ontvanger?

Maar begrijp ik nu dat dit dus niet kan via de app in de ontvanger?

Hmm, mijn ervaring was van net na de introductie van de nieuwe app op de ontvanger. 

Maar ik zie dat het nu wel werkt inderdaad.

Terwijl het programma loopt druk je op de knop “omhoog”. Daarna 2 x naar beneden en op OK drukken om subs aan/uit te zetten.

Maar ik blijf de smart-tv gebruiken. Die app is veel sneller. En heb ik ook de live streams.

Als je zo'n mooie nieuwe (niet ouder dan bouwjaar 2017) SMART-tv hebt zou mijn voorkeur daar naar uitgaan. Waarom anders zo'n fijne tv?

Reputatie 3

De TV is van 2014 en de 2e TV is geen smart TV. En met een chromecast e.d. heb ik nog geen zin in. 

Ik kijk Videoland nooit op de PC wel HBO en disney+

Waarom Videoland niet meer wil streamen op de Edge geen idee maar goed dat kan ook via mijn 2e browser Firefox. De andere streamingdiensten streamen prima via de Edge.

Maar goed je instructie met omhoog enz is gelukt. Ondertiteling is er weer. Dank je wel.

Kijk je HBO en Disney uitsluitend via de laptop? Een laptop heeft een hdmi uitgang en kan dus op een tv met hdmi ingang(en) worden aangesloten 😉

Verder heb je dus drie streamingdiensten. Dan is toch de Chromecast HD met Google-TV (met afstandsbediening én geïntegreerde apps via google play store, google account nodig) wel handig lijkt mij.

Bij Bol.com momenteel voor maar € 29,99. Prijs is tijdelijk vanwege de kerst. Heel goedkope manier om van een '’oude'’ tv een up to date "smart-tv” te maken.