Beantwoord

Videoland werkt niet: blijft vragen om account te maken

  • 31 May 2022
  • 29 reacties
  • 1169 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Heb me geabonneerd op videoland en al bevestiging gekregen. 1x gekeken en nu werkt het niet meer. Vraagt om inloggen en profiel aanmaken. Heb ik gedaan maar bij inloggen zegt hij dat wachtwoord niet klopt. Nieuw wachtwoord aangemaakt maar blijft zeggen dat wachtwoord niet klopt. Alles wat ik wil kijken loevert een klein rondje op dat blijft draaien maar krijg niets te zien.

Zie hier op Forum al heel veel reacties met hetzelfde probleem. Los het op of geef een oplossing. Ik weiger te betalen voor iets wat ik niet geleverd krijg.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 20 June 2022, 08:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @wispel1945, wat balen dat Videoland niet naar behoren werkt. 

Ik begrijp nu niet helemaal of je wel kan inloggen. Want je geeft aan dat het wachtwoord niet klopt. Maar ook dat als je iets wil kijken dat het programma blijft laden? 

Is dit op alle apparaten (laptop/telefoon/tablet?) of alleen op de ontvanger? Als het alleen op de ontvanger is, heb je de ontvanger al een reset gegeven? Kan je daarna inloggen en kijken?

Reputatie 2
Badge

Bij het inloggen klik ik nu op - nu even niet - en dan op mijn profiel, Heb alles gereset en kan nu meestal wel Videoland kijken maar nog niet probleemloos zoals het zou moeten. Ik wacht wel een periode af hoe het zal gaan. Bedankt voor je input.. Wispel

Reputatie 7
Badge +17

Hi @wispel1945! We zijn ondertussen een paar dagen verder. Hoe gaat het op dit moment met Videoland kijken? Gaat alles naar wens? 

Reputatie 2
Badge

Nee helaas, soms een aflevering van serie en bij volgende blijft het cirkeltje weer doordraaien. Ook film kjken kukt niet. Heb alles geprobeerd  resetten, opnieuw installeren et cetera. Maar niets helpt.Wacht deze week af en dan stop ik met abonnement. Onbegrijpelijk dat zoiets niet simpel kan lopen. Als ik sport extra abonnement neem gaat alles meteen perfect.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel balen. Dit probleem speelt dus met de app op onze ontvanger? Je kan Videoland wel probleemloos kijken op andere apparaten? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk namelijk.

Reputatie 2
Badge

Ik kijk TV alleen op mijn toestel met KPN ontvanger..

Reputatie 7
Badge +20

Kan je dat ook niet testen? Zo kunnen we uitsluiten of het aan jouw account ligt, of toch aan de app op de ontvanger. 

Als het op andere appraten wel goed werkt, dan zit ligt het aan de app op de tv. Doet Videoland overal raar, dan ligt het bij Videoland en wil ik je aanraden contact met Videoland te zoeken. 

Reputatie 2
Badge

Herb Videoland en KPN op mijn mobiel gezet. Wil ik Videoland kijken, account aangemaakt en dan vraagt hij welk abonnement wil je hebben? Maar ik heb al een abonnement. Op de TV geprobeerd, moet ik weer een account aanmaken, gedaan en dan komt er te staan: Met dit abonnement kun je op je TV ontvanger NIET kijken, moet je PLUS hebben. Maar dat heb ik, 

Wordt er echt doodziek van, kan helemaal niets, maar wel betalen. Als jullie geen perfecte oplossing bieden wil ik van mijn abonnement af en het maandbedrag terugbetaald krijgen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik wl je heel graag helpen maar moet bekennen dat de situatie mij niet helemaal duidelijk is. Zullen we het nog even stap voor stap bij langslopen zodat we zeker weten dat we elkaar goed begrijpen?

Log je wel in met het eerste account? Want die is gekoppeld aan jouw Vidoeland abonnement. Je moet dus geen nieuw account aanmaken voor een ander apparaat. Je gebruikt overal het eerst account. Die gebruik je ook op de ontvanger toch?

Reputatie 2
Badge

Heb bij beide hetzelfde account, mailadres en wachtwoord

Reputatie 7
Badge +20

Het lijkt wel alsof het misgaat met de koppeling naar jouw account. Ik denk dan ook dat Videoland je hier verder bij kan helpen. Zou je eens contact willen zoeken. Benieuwd of zij kunnen helpen. 

Reputatie 2
Badge

Heb Videoland het probleem via Facebook voorgelegd, 2 dagen geleden maar nog geen antwoord ontvangen. Gisteren de KPN box helemaal uit en weer aangezet, toen deed het programma het wel weer. Maar dat had ik ook al een keer eerder gedaan en toen was het ook maar tijdelijk. Ondertussen zitten we al op de helft van de maand en heb ik 3x een aflevering van een serie kunnen kijken, niet netjes...

Reputatie 7
Badge +20

Nee dat is zeker niet netjes. Ik probeer te begrijpen hoe het kan, hoop dat Videoland snel daar meer over kan zeggen. 

Reputatie 2
Badge

Videoland werkt nog steeds niet naar behoren. Als ik mijn kastje uit en aan zet doet Videoland het 1 of 2 keer en daarna weer niet. Heb op dit forum wat verder gekeken en zie echt heel veel klachten over Videoland en denk dat U als KPN dit probleem best wat serieuzer mag aanpakken. Videoland reageert gewoon niet. Maar ik heb Videoland van KPN en daar betaal ik ook voor dus ligt voor mij de verantwoordelijkheid bij U als oplosser van dit probleem. Daarbij vind ik dat ik hiervoor geen maandbedrag hoef te betalen totdat dit probleem is opgelost en verzoek ik U dan ook om mijn 1x het maandbedrag terug te betalen en verder niet meer te factureren totdat dit probleem is opgelost. De financiële kant moet U maar regelen met Videoland, dat is niet mijn verantwoording.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is heel erg balen. Ook jammer dat Videoland niet reageert. Ik wil je toch vragen om het daar nog eens te proberen. Het probleem lijkt toch meer bij Videoland te liggen dan bij ons. 

Wij regelen de facturatie en hebben beperkte mogelijkheden bij hulp. Ik zie alleen verder niet iets wat ik vanuit mij kan betekenen hier in. Hoop dat Videoland snel met een oplossing komt. Hoor het graag. 

 

Nog even voor de zekerheid, je hebt een account aangemaakt via KPN Videoland?

Reputatie 2
Badge

Heb als laatste poging profiel opnieuw aangemaakt op telefoon en krijg de melding dat ik nu op alle apparaten Videoland kan kijken, op mijn TV ook ingelogd via dat profiel. Lijkt te werken, als dat weer problemen geeft stop ik onmiddellijk met Videoland, Heb geen zin om eindeloos in contact proberen te komen met Videoland

Reputatie 7
Badge +20

Nee dat begrijp ik zeker. Maar zoal ik het nu lees lijkt alles te werken. Heel fijn. Ik ga er van uit dat het zo blijft. :)

Reputatie 2
Badge

Helaas niet dus, onderstaand bericht al elders op de topic geplaatst, ben er helemaal klaar mee…

 

Nu een volledige nieuwe installatie gedaan met bevestiging van Videoland, geeft nu aan op mijn 2e TV dat ik geen Plusabonnement heb en op mijn 1e TV blijft weer dat - verrekte - rondje draaien na één aflevering te hebben gekeken.

Tekst van Videoland op mij bevestiging is:
Jouw type abonnement
Plus
Reclamevrij, 2 schermen tegelijk, Download-to-go
Maar niets ervan, werkt voor geen meter.

Ik ga dus mijn abonnement beëindigen en reken er op dat U mijn maandbedrag van juni terugstort en het abonnement stopzet. Zo gauw als iemand mij kan garanderen wil ik het weer proberen. In het verleden heb ik trouwens dezelfde problemen gehad met Netflix. Zou het dan toch iets te maken hebben met mijn Mediabox of misschien mijn TV (is smart TV maar wel 10 jaar oud.)
Jammer dat ik niet op de juiste manier kan worden geholpen. KPN verschuift het probleem naar Videoland en die reageert gewoon niet. Sorry maar ik heb KPN en sluit daar Videoland af dus reken er op dat jullie het voor mij oplossen.
Ik overweeg ook sterk om over te stappen naar Ziggo, hoor dat meerdere mensen positief over de klantenservice.

Wispel

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap dat je baalt. Zeker ook omdat Videoland niet reageert. Ik kan veel issues oplossen, maar helaas lopen wij hierin vast. Vandaar de vraag om het bij Videoland te stellen. Wij verzorgen alleen de facturatie. Het product blijft van Videoland. j

Ik vind het jammer dat het nog niet lukt. dus hopelijk reageert Videoland nog. Anders wellicht Videoland eens uitzetten. En op een later tijdstip weer als optie aanzetten met een nieuw account. Wie weet gaat het dan goed. 

Reputatie 2
Badge

Nu contact gehad met Videoland via de chat en zouden via een mail mij helpen, hieronder de mail:

Noemen ze dit klantvriendelijkheid? Ze hebben mij aangegeven dat KPN over de facturatie gaat dus ik verzoek U mijn betaalde maandgeld over juni terug te storten en mijn Videoland abonnement stop te zetten. Hoezo helpen? ben een dag kwijt om alles op te zoeken, daar begin ik dus echt niet aan. Hieronder bericht in mijn mail

Hoi Willie,
 

Dank voor je bericht! 

Hier de lijst met benodigde informatie om dit intern te onderzoeken, we hebben alle info nodig om dit door te zetten!

  • Het klantnummer (kan je opvragen bij je TV-aanbieder)
  • Het verificatienummer (kan je opvragen bij je TV-aanbieder)
  • Een uitgebreide uitleg van het probleem
  • Heb je dit bij alle films en series?
  • Heb je dit probleem sinds de nieuwe Videoland-app of daarvoor al?
  • Heb je dit probleem ook bij andere apps op de TV-ontvanger?
  • Ervaar je meer ‘traagheid’ bij bijvoorbeeld het openen de Gids?
  • Heb je dit probleem op 1 of meerdere ontvangers?
  • Wat is het MAC-adres van de TV-ontvanger(s)? Dit kan je vinden via Menu > Instellingen > Informatie.
  • Hoe is de TV-ontvanger aangesloten? Denk hierbij aan type modem, bekabeld, via DVS, via een Wifi-versterker (welke), switch.

 

Graag ontvangen we bovenstaande informatie als reactie op deze e-mail. Alvast bedankt!

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ze vragen wel veel. Meest gegevens kan ik voor je opzoeken als je wilt. Is dat nog een optie?

Anders zeg ik Videoland voor je op en crediteer ik de maand, want snap heel goed dat het zo niet werkbaar was.  

Wil je dan jouw profiel voorzien van Naam van de contractant, postcode + huisnummer en laatste drie cijfers van het IBAN? Hoor ik als je dat gedaan hebt, dan maak ik het in orde. 

Reputatie 2
Badge

Zeg maar op en crediteer het bedrag maar, lijkt mij ook het beste.

 

Heb gisteren een nieuwe Smart TV gekocht, zo gauw alles goed is geïnstalleerd ga ik het vanaf 1 juli nog één keer proberen. Bedankt voor je feedback

 

admin: privacygevoelige gegevens verborgen

@wispel1945 : ik heb het voor je opgezegd en ik heb de kosten gecrediteerd. 

Reputatie 2
Badge

Bedankt, heb inmiddels een nieuwe TV gekocht en ga komend weekend proberen Netflix te installeren. Kunt U mij tips geven hoe ik dat het beste kan doen.? Video mijn instellingen of rechtstreeks bij Netflix? Ik hoor het graag, Groet Wispel

Reputatie 7
Badge +20

Ik verwacht dat de nieuwe tv een smart tv is. Daar staat de Netflix app vast op geïnstalleerd. Dus wanneer je een abonnement bij Netflix hebt kun je daar op inloggen. Of inloggen via de app op onze ontvanger. Â